de draad kwijt? geen verbinding via kabel...

tot twee keer toe lukte het me niet om in een hotel met mijn macbook via een kabeltje verbinding te krijgen met het internet. ik heb het nu net thuis eens geprobeerd en daar lukt het ook ineens niet meer. er wordt geen ip-adres wordt gevonden en de netwerkassistent geeft aan dat er geen verbinding met een netwerk is. ik heb nooit iets aan wat voor instellingen dan ook zitten prutsen, dus ik begrijp niet goed wat er aan de hand is. een maand of zo geleden werkte het prima. draadloos via airport in elk geval geen enkel probleem. iemand die me kan vertellen welke instellingen ik kan checken?

Staat je vaste verbinding op 'Automatisch netwerkadres verkrijgen' (DHCP) Dat zou je bij de netwerkkaart instellingen kunnen controleren. Helaas heb ik hier geen Mac in de buurt om het even gedetailleerder te omschrijven. :-s

Is je ethernetkabel nog wel goed? En probeer eens via Diagnostische netwerkinfo of er iets anders aan de hand is?

mijn instellingen in System Preferences > Network:

bij TCP/IP
[b:030fd95ae9]Configure IPv4:[/b:030fd95ae9] Using DHCP

bij Ethernet:
[b:030fd95ae9]Configure[/b:030fd95ae9]: Automatic

via diagnostics krijg ik gewoon de melding dat er geen verbinding is met een netwerk

aan de kabels kan het niet liggen: ik heb immers verschillende geprobeerd.
kan de aansluiting op m’n macbook naar de fllistijnen zijn?

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem, maar dan draadloos. Van de ene op de andere dag kan ik niet meer verbinden met netwerken van @Home / Ziggo. Geeft bij Airport-instellingen aan dat er er een zelftoegekend IP-adres is, en geen verbinding met internet kan maken.

Iemand een idee?