De échte prijs van Jaguar!! - oftewel hoe word ik snel rijk door S.J.

Ik heb net ff met Apple gebeld. Gevraagd om een volume license van min. 10 gebruikers voor Mac OS 10.2..hier is het antwoord: Het gaat dan om Mac OS 10.2.1 (ja,ja wat nou 10.2!!) en kost het volgende: € 153, 51 voor 10-99 gebruikers (inclusief thuisgebruik!!)..dit is alleen de licentie! Dan moet je de cd-set 10.2 van 2 cd's nog hebben en die kost: € 22,-!!! HOEZO RIP-OFF!!!..reken dan voor geregistreerde 10.1 gebruikers € 45, ofzo en voor nieuwe single users € 75,-!! Zo gaat het echt op Windhoos lijken ome Steve!!

Hoi Michael

Ja dan moet je er maar met 1 tevreden zijn, geintje!

Maar je ik had pas ook gebeld, en ze geven daar wel eens wisselende antwoorden bij Apple Nederland (neem aan dat je deze ook hebt gebeld)
dus ik wacht nu wel af, als het goed is zit er 1 bij mijn nieuwe mac, en voor mijn huidige ibookje koop ik er dan wel 1 bij.

Maar terug naar windows NOOIT meer

mijn appeltje

Ja zo lok je illegaal gebruik wel uit ja... ??? Dat ik niet kon upgraden was al een schok. Had ik nooit verwacht. Want dan had ik ff gewacht met t aanschaffen van OSX vlak voor de zomer.... (Ik wist al van Jaguar, maar dacht dat ik die via software-update kon binnenhalen. Was immers een .2 versie...) Stupid me...

Wat zeggen jullie nou allemaal? Moet je als geregistreerde OS X (10.1.5) gebruiker (net twee maanden geleden gekocht!) voor 10.2 de volle mep gaan betalen? Geen upgrade prijs? Schandalig! Krankzinnig! Belachelijk! Als het waar is...

Weet ik ineens een leuk kadootje voor MacOSX.nl donateurs: een weekje de Jaguar installatie CD mogen lenen…

:slight_smile:

Peter

Ho ho... Zie de voorwaarden op de site. (En ander forum waar ik ff de naam van kwijt ben. Ik geloof na 17 juli gekocht is gratis updat jaguar). Je kan ff zoeken op inet, apple site of in ander forum)

PS: Er zijn altijd veel zachte waren mbv limewire of aquisition te vinden als t echt niet anders kan  ???

tja...het heet carracho en je kan Jag build 6c115 er al vanaf plukken..maar je heb het niet van mij! :p

? Zoek je dan op carracho in aquisition? Vind noppes... (Ja ik krijg jaguar zometeen bij mn Imac ,maar dacht ff aquisition uitproberen)

Begrijp ik het goed dat voor zo'n 175 euro dan 10 tot 99 mensen op je werk met OS X kan laten werken ?

Dat vindt ik eerlijk gezegd niet zo heel veel.

Frans

Dat is omdat je 'windows' denkt, denk ik... (Met z'n 5 user licenties voor servers BLUH!)

[quote:post_uid10="Mmmarco"]Ho ho... Zie de voorwaarden op de site. (En ander forum waar ik ff de naam van kwijt ben. Ik geloof na 17 juli gekocht is gratis updat jaguar). Je kan ff zoeken op inet, apple site of in ander forum)[/quote:post_uid10] Volgens mij wordt er hier het 1 en ander door elkaar gehaald,

Als je tussen 17 juli en 24 augustus een nieuwe MAC gekocht hebt, kun je voor de upgrade gereduceerde prijs van 29.75  10.2 verkrijgen zie appel.

ALs je OS X onlangs gekocht hebt, en aan kunt tonen, dan heb je eveneens recht op de gereduceerde upgrade voor 29.75  zie de apple site.

[quote:post_uid4="Frans"]Begrijp ik het goed dat voor zo'n 175 euro dan 10 tot 99 mensen op je werk met OS X kan laten werken ?

Dat vindt ik eerlijk gezegd niet zo heel veel.[/quote:post_uid4]
OK, de standaard upgradeprijs is inderdaad aan de hoge kant. ???

Maar je moet het eigenlijk ook van de ander kant bekijken, en dat begint met het feit waarom wij in de eerste plaats eigenlijk een Mac hebben aangeschaft en ook gebruiken.

Niet omdat we te veel geld hebben (die heb je ook maar daar hoor ik in ieder geval niet bij), maar omdat we overtuigd zijn van het gebruiksgemak en kwaliteit van de Mac.

Ik wil dit eigenlijk zo kort mogelijk houden, maar de moraal van dit verhaal(tje) is dat bij goede hardware ook kwalitatief goede software hoort, m.a.w. het een kan niet zonder het ander en die combinatie maakt de Mac zoals wij hem nu kennen en waarom onze volgende computer weer een Mac is.
Je kunt in een Mercedes nu eenmaal geen tweetakt moter leggen al denken ze daar bij MicroSoft wel even anders over terwijl de gebruikers daar ook veel geld moet neer tellen voor XP. ???

Dan leg ik liever wat meer geld neer voor een systeem waarvan ik weet dat ik er van op aan kan.

Ik had ergens gelezen (in macosx?) dat de data van 17 juli is verschoven naar begin juli? en de kost waren inderdaad tussen de 25 en 30 EUR. Stukken Beter dan de 130!!!

Pin me er niet op vast, maar ik weet nog heel goed dat ik een gat in de lucht sprong. Ik hoorde nl bij de ongelukkige die begin juli er één (imac) heeft gekocht.

Greetz
Davis :0

[quote:post_uid14="Bert"][quote:post_uid14="Frans"]Begrijp ik het goed dat voor zo'n 175 euro dan 10 tot 99 mensen op je werk met OS X kan laten werken ?

Dat vindt ik eerlijk gezegd niet zo heel veel.[/quote:post_uid14]
OK, de standaard upgradeprijs is inderdaad aan de hoge kant. ???

Maar je moet het eigenlijk ook van de ander kant bekijken, en dat begint met het feit waarom wij in de eerste plaats eigenlijk een Mac hebben aangeschaft en ook gebruiken.

Niet omdat we te veel geld hebben (die heb je ook maar daar hoor ik in ieder geval niet bij), maar omdat we overtuigd zijn van het gebruiksgemak en kwaliteit van de Mac.

Ik wil dit eigenlijk zo kort mogelijk houden, maar de moraal van dit verhaal(tje) is dat bij goede hardware ook kwalitatief goede software hoort, m.a.w. het een kan niet zonder het ander en die combinatie maakt de Mac zoals wij hem nu kennen en waarom onze volgende computer weer een Mac is.
Je kunt in een Mercedes nu eenmaal geen tweetakt moter leggen al denken ze daar bij MicroSoft wel even anders over terwijl de gebruikers daar ook veel geld moet neer tellen voor XP. ???

Dan leg ik liever wat meer geld neer voor een systeem waarvan ik weet dat ik er van op aan kan.[/quote:post_uid14]
Helemaal mee eens dit is ook reden dat ik van de pc naar de mac overgestapt bent.
Het gebruiksgemak, ik had het veel eerder moeten doen.
Maar ja beter laat dan nooit zullen we maar zeggen

Ik ben het eens met je wat je zegt over de kosten, maar snap ook wel de mensen die net een nieuwe mac gekocht hebben , en nu al weer kosten moeten maken voor de 10.2 te bemachtigen,.
Tenslotten wat voor de ene persoon niet veel geld is, kan voor de andere wel veel geld zijn toch?

Ik heb er persoonlijk geen moeite mee, hoewel ik mijn nieuwe iMac ookwel bewust na de 24 ste laat komen ivm de nieuwe versie,.
Heb nog niet zo lang mijn ibookje en daar koop ik wel een andere versie voor, om met beide macjes wel met hetzelfde systeem te kunnen werken,.

Nogmaals ik snap dat het voor sommige mensen veel geld is, maar realiseer je wel, je krijgt er wat voor terug, althans als ik dat zo lees, en verneem, wat je in de nieuwe versie allemaal kan, echt top

mijn appeltje

Begrijp me goed...Ik vind het helemaal logisch dat Apple geld vraagt voor Jaguar. Maar ik heb iets tegen de logika van de prijs voor de diverse gebruikerssoorten (?). Bij aanschaf van 10.1 zitten/zaten couponnen die geven normaal gesproken recht op een korting van x% op de upgrade van het net aangeschafte systeem. Deze couponnen kunnen nu met het oud papier mee??!! Neem bv mijn Quicksilver G4 die hier sinds eind mei staat toe te lachen..geinstalleerd via de systeem cd's van Apple OS 9.2 en OS X (10.1)...ik moet nu voor de upgrade naar Jaguar voor deze mac de volle mep € 164,- betalen (terwijl de cd's € 22 ,- kosten??)..hmmmm dat vind ik dus net te veel voor een vrij nieuwe mac!! Ben best bereid om iets van €50,- tot €75,- neer te leggen...het hoeft zeker niet allemaal voor gratis!!!

Helemaal mee eens michael,

Hopelijk besteed Apple het geld goed en kunnen we nog jaren met Apple verder.Je moet er niet aan denken om met een windows bak te moeten werken.Wat kan het leven dan verschrikkelijk zijn.
Het blijft balen ,nieuwe upgrade betalen
  ???
Aljo

Ik vind de Upgrade prijs van Jaguar toch echt geen bezwaar hoor. Ik ben nu wel een early adopter van OSX en heb in de tijd de public beta gekocht. Daar na de gratis update gekregen en als ik zie welke een verschil er zit tussen OS X 10 en OS X 10.1.5, verwacht ik nu dus echt wel veel van Jaguar. Ze zullen je niet laten betalen voor een minor upgrade hoor. En dan doel ik niet op speledingetjes als iChat.

Wat mischien het enige geldige bezwaar voor ons europeanen zou kunnen zijn om een korting te eisen is dat de nieuwe sherlock enkel ok is al je in de states woont. Alles schijnt dus US orientated te zijn. Je zal dus niet op zoek moeten gaan op sherlock voor een avondje bioscoop of je moet een concorde boeken.

Wat me wel tegen de borst stoot bij de release van Jaguar is dat ook mijn email adres betalend wordt. Ik vind nu echt wel dat .mac dus wel als een gratis pakket bij Jaguar mocht zitten, kwestie van de mensen zo snel mogelijk naar de winkel te doen hollen om Jaguar aan te schaffen.

Hallo maccertjes (beetje letterlijk haahah)

Ik lees zojuist op de site van Macfan.nl het volgende bericht:

28 september Klokhuis dag, ikke kijken uiteraard, en wat meldt het klokhuis: Als je de bon inleverd die in je boekje staat, kun je ALLEEN  op deze dag en tegen inlevering van de bon, Jaquar kopen voor 87.50 dus        
50 % korting, dus wie niet de volle mep wilt betalen, en nog even geduld heeft, zou zeggen, ga naar de Klokhuisdag, en sla je slag ahhaahah rijmt nog ook.
Overigens ALLEEN voor donteurs van Stg klokhuis, maar dat ben ik ahah

M.A.A