De eenvoudigste spelletjes zijn vaak het leukst

Op versiontracker kwam ik een nieuwe versie van [url=http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/11433]Airburst[/url] tegen. Vreselijk verslavend om in je eentje [b:ea192e4c8c]of over een netwerk tegen elkaar[/b:ea192e4c8c] te spelen. Het concept is te eenvoudig voor woorden... maar wees gewaarschuwd... eenmaal begonnen stop je niet meer. Volgens mij wordt de d/l url half geslashdot (ik was 4 uur bezig met 11Mb); dus voor de zekerheid heb ik een [url=http://home.casema.nl/walinsky/airburst.sit]spiegeltje[/url] neergezet.

Mee eens, Civilisation II was verslavend genoeg om een Civilisation III aan te schaffen. Daar doe ik eigenlijk nooit meer wat mee, en CivII ben ik kwijt. Balen!

hier nog erger; heb hier civII gold (doos en boekjes) ceedeetje is zoekgeraakt geen civII meer voor walinsky

Het zou verboden moeten worden om zulke spelletjes uit te brengen. Het heeft me al 3 uur gekost. :D

Erg leuk spel, nog even oefenen en we gaan online!!!

Civilization (II) is zekers een erg leuk spel, en leerzaam. Echter niet echt 'simpel' te noemen. Een wel 'simpel' en verslavend spelletje, vind ik: Pocket Tanks (Deluxe). Een gewoon simpel lelijk tankje schiet met onvoorstelbaar suffe bommen naar een ander net zo lelijk tankje. Na ieder tienmaal op elkaar inschieten heeft diegene met de meeste / beste treffers gewonnen. Het kan bijkans niet simpeler, echter er is bijna geen leuker spelletje voor snel even tussendoor...

[quote:0abe240641="walinsky"]Volgens mij wordt de d/l url half geslashdot (ik was 4 uur bezig met 11Mb); dus voor de zekerheid heb ik een [url=http://home.casema.nl/walinsky/airburst.sit]spiegeltje[/url] neergezet.[/quote:0abe240641]

Die spiegel gaat inderdaad honderdmaal sneller…
En het spel is inderdaad hilarisch.

Mijn all-time favorite is Apeiron van Ambrosia software. Schieten en heeel veel levels

Mooi spel.

kent iemand het spelletje quincks geloof ik dat het heette. zit nu op een Ericsson T68 als Erix.
een soort landjepik waarbij je schermruimte op een stuiterend balletje moet veroveren. aan de kant sta je veilig, bij het met je cursor land veroveren kan je gedood worden.
zou mooi zijn om dat ook voor de mac te vinden.

Dank je voor dat spiegeltje, anders mocht ik nog lang wachten :roll: :lol:

binnenkort (als iedereen "getraind" is) maar eens een gathering organiseren... op een lokaal netwerk loopt het als een speer...

ik heb een cd'tje met allemaal van dit soort spelletjes gekocht: ten games for X erg leuk, gratis bij elke nieuwe Mac of los voor ongeveer € 30 ik heb ook nog ergens Chopper liggen , erg verslavend

[quote:702ca33277="Elstar"]Mee eens, Civilisation II was verslavend genoeg om een Civilisation III aan te schaffen. Daar doe ik eigenlijk nooit meer wat mee, en CivII ben ik kwijt. Balen![/quote:702ca33277]

Jep, dat heb ik precies hetzelfde. Ik heb civ2 nog wel, maar dan moet ik classic opstarten en dat draait allemaal niet zo soepel.

Hij is het spel nu overigens aan het downloaden…

Best lachen dat spel idd

Donkey Kong, Popeye, Revenge of the Mutant camels? Of klink ik nu TE oud...? :? 8) :D Dat zie ik als klassiekers.

Ik zou trouwens heel graag een remake van Elite willen zien voor de Mac. Was toch een favoriet spel van mij op de Amiga…

[quote:f96a55bf6c="Aglaea"]Donkey Kong, Popeye, Revenge of the Mutant camels? Of klink ik nu TE oud...? :? 8) :D Dat zie ik als klassiekers.

Ik zou trouwens heel graag een remake van Elite willen zien voor de Mac. Was toch een favoriet spel van mij op de Amiga…[/quote:f96a55bf6c]
Is er geen Amiga emulator voor OS X dan?

Ik heb Airburst ook eens gedownload en idd. Super tof spelletje.

[quote:7200a4cc28="Tomaat"][quote:7200a4cc28="Aglaea"]Donkey Kong, Popeye, Revenge of the Mutant camels? Of klink ik nu TE oud...? :? 8) :D Dat zie ik als klassiekers.

Ik zou trouwens heel graag een remake van Elite willen zien voor de Mac. Was toch een favoriet spel van mij op de Amiga…[/quote:7200a4cc28]
Is er geen Amiga emulator voor OS X dan?[/quote:7200a4cc28]

Mijn Amiga staat hier nog stof te happen, dus dat is het probleem niet… :smiley:

SuperTux is ook nog een leuke, kijk maar:

http://super-tux.sourceforge.net/

heb nog een comandore64 staan met bandjes :P

Das pas trug in de tijd en om nou te zeggen dat ik die games leuker vindt dan bv Halo nou nee :lol:

Ik ben denk ik te verwent :innocent: :wink:

[quote:0af468c256="walinsky"]Airburst... Het concept is te eenvoudig voor woorden... maar wees gewaarschuwd... eenmaal begonnen stop je niet meer.[/quote:0af468c256]

Deed me een beetje aan Warlords op atari denken. leuk spel!!!

Eenvoudige spelletjes die ik nog een keertje zou willen spelen zijn; Wonderboy, Ghosts 'n Goblins, R-type,…

En hoe heten die games weer: je hebt een vliegtuigje of ruimteschip, en formaties vijanden die je moet afknallen… iemand enig idee???

Space Invaders? Airburst is leuk. Ik zit al op niveau zestignogwat. Tot hoever gaat die onzin eigenlijk?