de eerste overstap -> mac mini

hallo iedereen,

ik ben de laatste tijd zeer geïnterseerd in de mac mini
en omdat ik nog altijd met windows werk (en dat kotsbeu is geworden) wil ik eens iets anders proberen. dus waarom geen mac dacht ik.
maar kan iemand me nog meer overtuigen om me een mac aan te schaffen want ik heb nog niet zoveel de kans gehad om er mee te werken.
En welke configuratie zou volgens jullie het beste zijn bij een mac mini maar sinds ik ook maar een studentje ben moet ik me een beetje aan het “budget” houden (circa € 700)

alvast bedankt

Thomas

ik kan je adviseren om misschien nog even door te sparen? [img:062e7b3ce7]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=7089[/img:062e7b3ce7]

ik zou denk ik , met een budget van ongeveer 700 euro, dit aanschaffen:

• 512 MB DDR333 SDRAM - 1 DIMM
• 80GB Ultra ATA drive
• Dvd/cd-rw
• AirPort Extreme-kaart
• Interne 56K V.92-modem
• Mac OS X
• Mac mini - 1.42GHz
Meestal verzendklaar:
3 dagen

Gratis geleverd

Prijs: Eur 611,76
BTW: Eur 116,23
Subtotaal: Eur 727,99

als je de mac wilt gaan gebruiken voor standaardmatig werk (msn, internet, dvdtje spelen etc.) dan is mac mini een goede keus...let er wel even op dat je je huidige randapparatuur ( muis (usb)/ keyboard (usb)) aansluitbaar zijn....anders krijg je nog extra kosten

[quote:28b4631cc4="thomaserna"]...maar sinds ik ook maar een studentje ben...[/quote:28b4631cc4]

Als ik het juist heb krijgen studenten bij Apple 5% korting. Hier zou je eens naar kunnen informeren.

hey, is dat even nuttig om te weten!

5% op 1000 euro is toch alweer 50 euro! Jammer dat ze geen 10% korting geven :stuck_out_tongue: :mrgreen: :innocent:

Om eerlijk te zijn, spaar even door voor een iMac of zo, vindt persoonlijk de mac mini meer een computer voor "erbij". vind hem nog al traag lijken en ben bang dat je daardoor een verkeerd beeld van de mac gaat krijgen.

valt wel denk ik hoor. een macmini is een prima apparaat als enige computer, als je maar veel geheugen hebt. Het enige echt langzame van de mini's is de harde schijf. (4200rpm)

studenten kopen via www.apple.nl/education, dan heb je de korting in de store.
of in een apple center (echte winkel) en dan neem je je OV en collegekaart mee.

Let inderdaad even op of je toetsenbord een USB gevalletje is, anders moet je er nog eentje aanschaffen.

Als je perse een mini wilt dan zou ik geheugen er zelf instoppen (veel goedkoper) en draadloos er wel in laten zetten (met oog op de toekomst)

• 256 MB DDR333 SDRAM - 1 DIMM
• 80GB Ultra ATA drive
• Dvd/cd-rw
• Interne Bluetooth + AirPort Extreme-kaart
• Interne 56K V.92-modem
• Mac OS X
• Mac mini - 1.42GHz
Meestal verzendklaar:
3 dagen
Gratis geleverd
Prijs: Eur 587,39
BTW: Eur 111,60
Subtotaal: Eur 698,99

Je kan natuurlijk ook een leuke tweedehands iMac G4 kopen voor die 700.

[quote:4645a5514d="aquariuz"][quote:4645a5514d="thomaserna"]...maar sinds ik ook maar een studentje ben...[/quote:4645a5514d]

Als ik het juist heb krijgen studenten bij Apple 5% korting. Hier zou je eens naar kunnen informeren.[/quote:4645a5514d]
6% :wink: En je moet er officieel 18 jaar voor zijn. Echter ben ik dat ook nog niet, en heb ik ook al zo vaak kunnen profiteren van de kortingen in de Apple Education Store. Ze vragen nergens naar.

[quote:a2a1e49701="Napsju"]6% ;) En je moet er officieel 18 jaar voor zijn. Echter ben ik dat ook nog niet, en heb ik ook al zo vaak kunnen profiteren van de kortingen in de Apple Education Store. Ze vragen nergens naar.[/quote:a2a1e49701]

betekend dat, dat je er oud uit ziet? :stuck_out_tongue:

Men zegt van wel, maar dat zien ze toch niet als ik mijn bestelling plaats via internet of via telefoon.... 8)

Och, als ik mijn korting maar krijg, dan is het wel goed. :smiley:

Op Tiger kreeg ik geen korting :(

er zijn al een paar mensen geweest die je erop wezen dat je voor 700 euro alleen een computer hebt zonder toetsenbord en muis,.. maar je moet er ook nog een monitor bij hebben he! dan zit je alweer op minimaal 900 euro als je een 17" lsd-scherm wilt..

[quote:213d9526e2="Matt-le-Boss"]...als je een 17" lsd-scherm wilt..[/quote:213d9526e2] LSD scherm? :D

Krijg je daar een gratis pillenstrip bij ofzo? 8)

[img:213d9526e2]http://www.surrey.police.uk/images/safety_989_2.jpg[/img:213d9526e2]

Als het goed is heeft hij al een scherm... hij is Windows dan wel beu, maar volgens mij zijn huidige monitor nog niet...

En een LSD scherm ? is dat met een versie met psychedelice kleuren ?

[quote:125583938c="Napsju"][quote:125583938c="Matt-le-Boss"]...als je een 17" lsd-scherm wilt..[/quote:125583938c] LSD scherm? :D

Krijg je daar een gratis pillenstrip bij ofzo? 8)

[img:125583938c]http://www.surrey.police.uk/images/safety_989_2.jpg[/img:125583938c][/quote:125583938c]

haha nee,… das een speciaal scherm waarop je alles veel mooier ziet dan het in werkelijkheid is,… :stuck_out_tongue:

[quote:173c8a6c08="Matt-le-Boss"]haha nee,.. das een speciaal scherm waarop je alles veel mooier ziet dan het in werkelijkheid is,.. :P[/quote:173c8a6c08]

Duidelijk een windhoos gebruiker :stuck_out_tongue:

[quote:afd5aaf238="MrSharky"][quote:afd5aaf238="Matt-le-Boss"]haha nee,.. das een speciaal scherm waarop je alles veel mooier ziet dan het in werkelijkheid is,.. :P[/quote:afd5aaf238]

Duidelijk een windhoos gebruiker :P[/quote:afd5aaf238]

haha, ja zo gaat dat in de windows wereld… ze doen alsof het veel mooier is dan de werkelijkheid…

de werkelijkheid=macosx :stuck_out_tongue: