We hebben onze geliefde Colour Classic weer eens van zolder gehaald, met het idee om hier een soort digitale fotolijst van te maken (nee, geen zorgen; de computer blijft intact).
Ik wil nu systeem 7.5 er op zetten en heb keurig bij Apple de 19 (!!!) disk-images gedownload.
En dan begint de ellende. De eerste image is 1.4 Mb. Een floppy geformatteerd op de Colour Classic laat echter 1.3 Mb over, gestoken in de usb-drive op de iMac blijft daar nog 1.1 Mb van over.
Ergo; de helft van de images krijg ik niet op een floppy.
Aangezien de floppy-drive de enige communicatie met de buitenwereld is voor de Classic, is dit een licht probleempje. Opvallend genoeg laat een dos-geformatteerde diskette wèl 1.4 Mb over. Maar die kan de Colour Classic (überhaupt of alleen onder systeem 7.1?) niet lezen.
Ik weet niet wat je precies hebt kunnen downloaden, maar vaak is het zo dat er een image writer bij zit. Deze writer schrijft een floppy dan precies zo als de bedoeling is, je hoeft dan ook niet eerst te formateren. Misschien zit er zo'n bestandje bij waarmee je de floppy's moet beschrijven?
edit:
Fokking hel! Daar heb je dan weer ‘Classic’ voor nodig natuurlijk.
Laat ik dat nu net niet meer hebben. En om nu even systeem 9.2 te gaan installeren om Shrinkrwap te draaien om systeem 7.5.3 te installeren?
edit 2:
Nee, nog erger. Shrinkwrap draait niet onder ‘Classic’.
Zit die disk copy op de 9.2.2? Want dan zoek ik die wel voor je op, en stuur hem naar je toe. (als dat ook maar niet weer tot "illegaal' verklaard wordt!!)
Heb het uitgeprobeerd op een vers geformatteerde floppy, het bestand "system 7.5.3. 01of19.smi" past bij mij wel op een 1.4 floppy, de rest is allemaal kleiner. :finderoud:
Waarom plaats je dan niet even in het speurneuzentopic dat je graag originele flops voor OS 7.5 wil hebben? Er zijn er genoeg die ze nog hebben liggen.
[quote:cbaca52b42="Turbanus"]Waarom plaats je dan niet even in het speurneuzentopic dat je graag originele flops voor OS 7.5 wil hebben? Er zijn er genoeg die ze nog hebben liggen.[/quote:cbaca52b42]
Soms vergeet ik mijn eigen topics. :mrgreen:
Nee, die Colour Classic staat nog steeds midden in de kamer.