de ipod shuffle

ik ben erg tevreden over mijn ipod shuffle ik verlang niet naar een beeldschermpje, maar ik zou graag muziek uit muziekbibliotheken van vrienden op mijn shuffle willen zetten, je krijgt dat de melding dat de ipod aan een andere muziekbibliotheek is gekoppeld en blablabla maar hoe kan ik muziek van een andere computer op mijn shuffle krijgen? bvd

op nee klikken als je die melding krijgt en dan de muziek slepen vanuit de bieb naar je Shuffle?

er bestaan daar wel manieren voor, heb overigens ergens een artikel gelezen over hoe dit kon "improving your ipod shuffle" of zoiets, zonder je bestaande muziek te verliezen overigen. Vind het niet onmiddellijk terug.

Maar dat terzijde gelaten is het natuurlijk niet legaal dit te doen. Of je dat stoort is nog een andere zaak.

zip het en plaats het als data op de ipod shuffle (je moet dan wel de juiste prefs hebbe aanstaan... itunes>preferences>ipod> "enable as hard disk" (of zoiets :innocent:).... en dan de slider verschuiven (maar das optioneel)... het kan ook zijn dat je eerst liedjes moet verwijderen om plaats te maken voor de zip-file

je kan het dan niet afspelen onderweg maar itunes zal dan niet lastig doen

Zet de muziek tijdelijk op het datadeel van je iPod shuffle en plaats het vervolgens via je eigen Mac en iTunes Library op de shuffle.

Een iPod shuffle is slechts enkel te koppelen aan 1 Library

als ik mijn shuffle dus aan een andere itunes koppel krijg ik die melding ik druk dan op nee en mijn ipod verdwijnt van het bureablad ik kan er dus geen muziek heen kopieren (nog een ander probleem of is dat normaal?) maarja ik had ergens iets vaags gehoord over commando knip (liedjes kopieren) en dan plakken op je itunes... nou ja ik zal nog eens wat sneupen op het internet

Als de iPod na het klikken op 'Nee' niet meer op je bureaublad blijft staan dan heb je de datafunctie van het ding niet aan staan. Dat regel je met je 'eigen' iTunes.

Het vullen van een iPod shuffle gaat net iets anders dan met een normale iPod. Je kunt de shuffle ook in je iTunes source lijst laten staan zonder dat de iPod in je computer steekt. Vandaar dat vullen via meerdere iTunes Libraries niet gaat… plus: Apple wil het uitwisselen van muziek niet te makkelijk maken, anders krijgen ze ruzie met de platenboeren en hun geweten.

dat vind ik dan wel een minpuntje, maarja