De juiste Digitale Camera - welke?

Een kennis gaat binnenkort voor een tijdje naar China. Daar wil ze graag foto's maken en via een internetcafe naar huis sturen. Alleen... wat is dan het beste om aan te schaffen, oftewel, wat is het meest gangbare? Memorystick, SD, etc? Of maakt het allemaal niet uit zolang je maar een USB kabeltje hebt?

Het ellendige is natuurlijk dat veel cafe’s geen mac hebben…

Trouwens, budget is zo’n 150 euro (adviezen voor de juiste camer zijn ook welkom)

Smartmedia is volgens mij het meest gangbare. Ik zou niet voor een Sony kiezen in ieder geval, i.v.m. met de dure en minder gangbare Memorystick.

Een oplossing zou zijn om zelf een gangbare usb-cardreader mee te nemen.
Dan moet het toch wel gaan lukken op de meeste computers.

Hier vind je wat camera’s in de prijsklasse die jullie zoeken:
http://www.kelkoo.nl/b/a/cp_124901_price_2_range.html

Mijdt alstjeblieft camera-merken als Trust, Benq, Medion, e.d. en ga voor een echt cameramerk als Fujifilm, Canon, Konica o.i.d.

Kodak EasyShare kan ik aanbevelen. Heeft een USB aansluiting, maar maakt ook gebruik van SD cards (dat zijn de meest gangbare op het moment). De EasyShare werkt met nomale penlight (AA) batterijen, i.p.v. een speciale accu. Aan jouw de keuze om er b.v. Duracel in te doen, of NiMH AA batterijen. Ook iets om in overweging te nemen als je op reis gaat.

Tip van mijn fotograaf: neem zo veel mogelijk kleine SD cards mee van 32 of 64 MB, en bewaar ze gespreid. Zo vermijd je totale verlies van je foto’s bij calamiteiten.

De foto’s bij het wandelverslag van de Tweedaagse van Fulda zijn ermee gemaakt.

als je goedkoop uit wilt zijn kan ik ook adviseren de camera in china te kopen! Heb half jaar geleden in HongKong een canon gekocht. Was hier 550 euro en daar 325. Maar natuurlijk lastig met garantie enzo......

Mijn Kodak CX 6330* werkt heel goed samen met iPhoto en Photoshop E2 wel altijd accu-batterijen erbij en een set reserve bij je hebben, daar bij de view functie de camera veel energie nodig heeft. Het wisselen van de 2 pen-accus is ook geen probleem. M.a.w. een fijne camera voor de amateur. * Designed in Japan and Made in China for the Kodak Company Rochester USA staat er op !

en veel andere sites

canon komt vaak als betere uit de bus
de nieuwe powershot S410/S430 is toppie
maar de S80 is ook toppie

kijk ook wat het geheigen kost
sony is weer duurder dan compact flash en SD
en compact flash heeft nu net een 12 GB kaart (je leest het goed)
hoef je nooit meer je kaartjes eruit te halen :smiley:

Canon S80?

Ik ken wel de A80, maar die ligt behoorlijk uit het bereik van het budget van 150 euro denk ik zo.

En wat als je die 12 GB kaart kwijt bent? KarelWillem heeft gelijk, het gaat hier om een betaalbare kamera.

ik kan me dus goed voorstellen dat een camera die hier 250 euro kost, daar wel in het budget ligt. Of vind je dat te veel risico?

Even in de stad wezen kijken. Resultaat:

Fujifilm FinePix A210
Hp Photosmart 435
SONY Cybershot dsc-p32

Allemaal rond de 150 euro… Tja, wat nu…

Fuji maakt gebruik van XD cards, en deze zijn niet gangbaar. En hoe is de stroomvoorziening?

Kodak CX6230 149,- euro bij www.digicamshop.nl

Het is een Olympus 310 geworden... Prima camera.

Bedankt voor jullie reacties.