De juiste GSM kiezen...

Mijn GSM doet de laatste tijd erg onaardig tegen mij, dus ik zit te denken om de stekker uit deze te trekken, en een andere te kopen. Maar zoals altijd, zijn er dingen die ik graag wil. Nu zijn er al veel topics van mensen die een model in gedachte hebben, en de ervaringen willen weten. Maar wat doe je als je nog geen model in gedachte hebt, maar enkel de voorwaarden waar hij aan moet voldoen ?

Ik ben al aan het zoeken geweest naar websites, maar vaak kun je alleen GSM vergelijken, maar dan moet je dus al een aantal modellen in gedachten hebben. Wie weet een website waar je een GSM kunt opzoeken naar aanleiding van een aantal must-have’s ?

via www.bellen.nl kun je naar een gsm zoeken die moet voldoen aan een aantal criteria.

Ben zelf ook aan het zoeken, maar heb zoiets nog niet gevonden. Zelf zoek ik een goed geluid, lang standby en klein.

Hans

ik wil alleen even zeggen dat ik vandaag met mijn Nokia 6600 weer versteld stond. De vorige sync met 10.2 ging niet zo lekker, nu met tiger, kreeg ik eerst de vraag of ik even wat software op de telefoon wilde installeren. Tuurlijk, dus go ! En sinds dien werkt hij als een tierelier.

werkelijk een tierelier, wat een fantastische combi, synch’s like the duvel en ze ouwe moer.

Okee, wel een stapje verder... maar die test op bellen.com werkt niet helemaal, want van een aantal modellen was niet alle info ingevoerd, en werden sommige modellen dus niet als uitkomst genoemd, terwijl ze wel aan de eisen voldeden...

Ik heb inmiddels 2 modellen op het oog…

Nokia 7610
Nokia 9300

Nu nog gebruikerservaringen met OS X…

Heb een simlockvrije Nokia 6600 voor je te koop. In originele doos, incl. boekje, cdrom, nieuwste firmware, twee frontjes, originele geheugenkaart en een extra 128MB geheugenkaart.

Prijs: 150 euro.

PM me maar als je intresse hebt.

Ik heb gekeken op de website van Apple welke telefoons met iSync werken en ben vervolgens naar de websites van fabrikanten gegaan om te zien wat me wel en niet beviel.

[quote:c9e68c61fd="unSOUND"]Okee, wel een stapje verder... maar die test op bellen.com werkt niet helemaal, want van een aantal modellen was niet alle info ingevoerd, en werden sommige modellen dus niet als uitkomst genoemd, terwijl ze wel aan de eisen voldeden...

Ik heb inmiddels 2 modellen op het oog…

Nokia 7610
Nokia 9300

Nu nog gebruikerservaringen met OS X…[/quote:c9e68c61fd]

ben je puur nokia gebruiker? anders zijn er talloze andere modellen die natuurlijk mooie opties hebben. ik heb een samsung D500, maar samsung staat nou niet bekend om de naadloze samenwerking met OSX. ik kan alleen wel bluetooth gebruiken en mijn bestanden, foto’s, muziek en filmpjes en dergelijken overzetten, maar ik bijvoorbeeld mijn smsjes niet bewaren. vraag je serieus af wat je gsm allemaal moet kunnen doen icm met je mac. ik lig niet zo wakker van het feit van die smsjes, maar het zou wel superhandig zijn… maar het weegt voor mij niet op tegen het gebruik van de samsung, de specs en de look van de telefoon. maar goed. je zou je ook eens goed kunnen laten informeren door een verkoper in een winkel, die zijn er tenslotte voor om je naar een goed product te lijden.

eerst moet je eens kijken welke functies/spec's je wilt: grote van het toestel stand-by tijd Mogelijkheden van Adresboek (bv meerdere nummers bij een naam + Email, ect ect) SMS en/of MMS BlueTooth (wel zo makkelijk bij iSync) IR Camera [i:7cdb72142b]edit: Looks[/i:7cdb72142b]

Maak daar een lijstje van en ga op o.a. internet bij de verschillende merken of via onlineshop kijken welk toestel dat allemaal heeft. En dan een keuze maken.

Heb ik ook gedaan: Toestel moest nl BT hebben. Camera was niet nodig (wel leuk) Niet te groot en geen nokia (was toen ff nokia beu :sealed: ) en het is toen een Sonny Ericsson T630 geworden

Die D500 van Samsung viel als eerste al af omdat het een ontzettende hype-telefoon is, iedereen tussen de 15 en 30 wil dat model hebben, dan hoef ik hem gelijk niet meer.

Sony Ericsson is ook nog een optie, maar ik ben niet helemaal weg van het uiterlijk van hun telefoons.

Nokia ken ik inmiddels van binnen en buiten, en ik heb nog erg veel accessoires en software voor diversen Nokia’s… Vandaar mijn tussenstand van 2 modellen van Nokia.

Ik heb de Sony Ericsson T630 net weg gedaan. Ik kon er niet goed mee omgaan en mocht ook een nieuw toestel ivm abo. En god wat is dat lastig; een nieuwe telefoon kiezen.

Ik wilde Nokia -fijne besturing, altijd goede telefoons, vind ik- en het liefst MP3.
Prettig voor in de trein. Ik heb de Nokia 3230 genomen. 265 MB erin en klaar.
MP3 is erg prettig, jammer: Ik heb een beetje misvormde oren, en pas dus niet echt die dopjes. Maar door de aansluiting moet je die dopjes wel gebruiken. Heeft iemand van speciale koptelefoontjes iets gehoord!?

iSync etc heb ik niet geprobeerd, lukte met die T630. Ik ga gauw zo’n BT ding kopen, om het te proberen met de 3230. Die 3230 is echt een heerlijk toestel!! Camera ( 1.3 megapixel ) is echt verrassend goed!

unSound, wil je gebruik maken van Symbian applicaties? Ik gebruik zelf nu de 7610 (ik heb de D500 gehad, maar verkocht binnen twee maanden), met TomTom Mobile erop. Altijd en overal navigatie dus :) Daarnaast heb je veel applicaties die je kan gebruiken, maar ik weet niet of jij deze nodig hebt. Kijk anders op www.allaboutsymbian.com voor wat meer uitleg over Symbian (S60 voor Nokia toestellen).

PS. Als je voor Symbian gaat, dan zou ik ook zeker naar de 6680 kijken, waarschijnlijk mijn volgende mobiel :smiley:

Ja, ik wil weer Symbian gaan gebruiken. ( ben ook al jaren lid van het forum uit jouw link. Ik heet daar, heel voorspelbaar, unSOUND ) Heb hiervoor 2 maal de communicator gehad, en daar heb ik bergen software voor gekocht indertijd. Was een geweldig toestel.

Die 6680 ziet er leuk uit, maar ik ga toch voor de 7610.

De 7610 is zeker een leuk toestel, alleen ik merk wel dat deze soms langzaam is. Mijn vader heeft de 6630, deze heeft een snellere processor en maakt gebruik van Symbian 7.0, misschien moet je daar ook rekening mee houden (7610 heeft Symbian 6.1, als ik me niet vergis). Vooral met TTM heb ik het verschil gemerkt. Maar voor de rest zeker een top toestel! Ziet er ook nog anders uit, ik zou eigenlijk niet meer zonder kunnen :)

Het maakt mij echt geen ruk uit dat iedereen met een D500 rondloopt, het is gewooon een prettige, kleine en mooie gsm. Ik ben er blij mee.

Mac is ook een enorme hype op dit moment, who cares anyway.

p910i

das een optie met Symbian 7.0

Om weer on-topic te komen... De site www.vergelijk.nl heeft een redelijke vergelijkingsmogelijkheid. Je hoeft daar geen merk of type vooraf in gedachten te hebben.

Ik zit zelf ook net in het proces voor een nieuwe mobiel, dus weet er inmiddels wel weer wat van… 8)

Vandaag eindelijk de knoop doorgehakt...

Ik heb een Nokia 7610 gekocht.

[img:4719fbd934]http://home.zonnet.nl/stevejobs/nokia7610.jpg[/img:4719fbd934]

En gelijk maar Sailing Clicker gekocht om helemaal bluetooth uitgerust te zijn. iSync gaat perfect, enige nadeel tot nu toe is het feit dat het adresboek niet wil connecten, ik kan dus geen SMS-jes versturen vanaf de Mac… wellicht bij een latere update van het adresboek…

[quote:67f7189a2d="unSOUND"]iSync gaat perfect, enige nadeel tot nu toe is het feit dat het adresboek niet wil connecten, ik kan dus geen SMS-jes versturen vanaf de Mac... wellicht bij een latere update van het adresboek...[/quote:67f7189a2d]

iSync wil bij mij niet werken, ik heb het een keer werkend gekregen toen ik net Tiger had geïnstalleerd, maar daarna niet meer. Ik ga binnenkort mijn abonnement verlengen, of overstappen op een nieuwe provider met de Nokia 6680 :slight_smile: Maar de 7610 blijft een van de mooiste mobieltjes IMO.

Interessant toestel die 7610... Is mij eerder echter niet opgevallen op de Nokiasite of ergens anders... Blijkbaar niet helemaal wat ik zocht dan? Ik zal er eens naar kijken wat hij kan en doet.

Uitmaken zal het niet meer, want ik heb ook de knoop doorgehakt. Ik ben weer terug bij het oude nest… Het is de Sony-Ericsson K700i geworden. Een schande eigenlijk voor mij, een telefoon die iedereen heeft of wil… Maar goed, hij past goed bij mijn wensen en die camera is hem vergeven… Hij schijnt in ieder geval een stuk beter te zijn dan de alternatieven die ik wilde.

Helaas alleen is het ding moeilijk leverbaar bij Telfort, dus mag ik er nog even op wachten… :-(( :cry: