De meest Mac-vriendelijke Provider

Ik wil wel eens weten wat nou de meest Mac-vriendelijke Provider is. Ik heb nou MyADSL van Mycom en als je bijv. de helpdesk belt en je zegt dat je een Mac hebt weten ze het niet eens waar ik het over heb. Dit komt nog uit mijn grijze PC verleden van 3 jaar geleden, toen heb ik voor MyADSL gekozen maar ik wil weg uit deze macloze wereld dus welke provider weet wel wat een Mac is? (gewoon wie heeft er ondersteuning voor Mac's en werkt alles op de website van die provider en geen stomme bordjes met: Deze driver of Website is alleen voor Windows 98 of hoger)

Wanadoo!!!! Dat stond zelfs ooit vermeld op de Apple website: 'Wanadoo; dé provider voor uw Mac' Ik heb zelf Wanadoo, geen problemen gehad met installeren en met het gebruik...

Ik zit bij zonnet.Die provider zal ik geen enkele Mac-gebruiker aanbevelen.Je zit voor kapitelen te ver-bellen en ze kunnen je als Mac-gebruiker niet helpen, Lang geleden had ik mailproblemen, krijg meisje aan de telefoon, ik zeg dat ik een imac heb, vraag haar om de configuratie met me door te nemen, zegt ze dat ze dat niet kan doen, "maar wat je ook voor systeem gebruikt, de configuraties zijn toch hetzelfde ?!", ze antwoord weer dat ze dat niet kan : nou dan gebruikt U toch gewoon outlook express! " (daar had ik nou niet een nieuwe iMac voor gekocht ) Na dit soort gesprekken, iedere keer bestolen voor een paar euro telefoonkosten, heb ik zonnet geadviseerd niet meer applegebruikers als klant te nemen, maar die brief zal wel rechtstreeks in de prullenmand zijn verdwenen!

Zonder twijfel is dat XS4ALL. Niet alleen omdat ik het al jaren gebruik, maar omdat er inmiddels twee (wie weet wel meer) vaste bezoekers van MacOSX.nl daar helpdesk-medewerkers zijn. En ik weet niet anders dat ze Mac-fan zijn.

XS4All heeft support pagina's voor de Mac (en voor Windows en voor Linux) waar alles terug te vinden is.

[img:0b9ac43b82]http://www.jipco.com/images/logo_xs4all.gif[/img:0b9ac43b82]

Kijk hier

XS4ALL 4 sure, nooit problemen er mee, goeie service en het word steeds sneller !

[quote:1445dc5b7c="Adriaan Mol"]Zonder twijfel is dat XS4ALL. Niet alleen omdat ik het al jaren gebruik, maar omdat er inmiddels twee (wie weet wel meer) vaste bezoekers van MacOSX.nl daar helpdesk-medewerkers zijn. En ik weet niet anders dat ze Mac-fan zijn.[/quote:1445dc5b7c]

Nou Adriaan, ik weet er wel wat meer te noemen :wink:

In ieder geval werken er heel wat mensen daar zelf met Apple, zelfs de directeur is pas overgestapt, en heeft een PB. :apple:

XS4ALL is zonder twijfel de beste provider. Echt nooit problemen gehad. Ze hebben zelfs een heel datacentre weten te verhuizen zonder dat ik er last van had. Dat noem ik nou eens service...

Ik heb Zonnet en dat gaat prima. Maar, Zonnet heeft nu een goedkoop abonnement dat niet via KPN gaat maar via Versatel en dat is dus een regelrechte ramp. Niet te installeren wat je ook doet je komt nooit het net op en de helpdesk weet van niets. Dus 2 Maccers hebben van nood een PC moeten aanschaffen omdat ze 2 jaar aan het abonnement vastzitten. Dus welk abonnement dan ook - als het maar niet via Versatel gaat.

Janny

Na enkele jaren (zakelijk) adsl bij Planet Internet overgestapt naar Xs4all, een verademing....

Ik vind Xs4All de beste voor Maccers. Als je daar door het gebouw loopt zie je ook een hoop macjes staan!

Alleen jammer dat ze uitsluitend ADSL via KPN lijnen bieden. :x Dat is de enige reden waarom ik ooit mijn Xs4All heb opgezegd en naar Demon ben gegaan. (Ik voer een anti-KPN beleid.)

Heb @home en nooit problemen meegehad.

Pete

ja ehm,... wat zal ik hier op zeggen.. :) het is al duidelijk wat er hier boven gezegd wordt.

een groot gedeelte van de helpdesk is aan het overstappen naar apple,…
en er werken iig 3 mensen van dit forum… en nog 1 nieuwe,…
alleen ben ik zijn nickname vergeten… :slight_smile:

ik zat eerst bij wanadoo… ik snap niet waarom apple hen aanbeveelt,… aangezien die zelfs niks van windows snappen laat staan als je over apple begint.

de verbinding is overal hetzelfde… (als je kijkt naar de kpn providers…)
maar volgens mij is er maar 1 die actief macs ondersteund en blijft ondersteunen.

:):):smiley:

XS4all doet het ook hier prima. Technisch gezien is er niks anders dan de andere ADSL aanbieders die KPN-ADSL verkopen, maar de service en techniek zijn prima. Zo krijg je bij je abbo ook nog gratis Virex en een uitstekend werkend virus en spamfilter zodat je in ieder geval niet al die idiote mailtjes hoeft te krijgen met pifjes en zipjes.

He, bij het zien van dit onderwerp dacht ik, laat ik es zeggen dat ik zweer bij XS4ALL maar ik zie dat dat niet meer hoeft. :) Ach, hier nog een zeer tevreden abonnee van XS4ALL. :apple:

Ook ik wou XS4ALL zeggen, maar dat hebben er al een hoop gedaan. Ik ben erg tevreden over hun diensten. Ik heb alleen nog nooit de helpdesk nodig gehad.

8)

[color=darkred:78a0e3a81d]botoo[/color:78a0e3a81d] stemt ook op XS4ALL :)

Duidelijke, en vindbare!, handleidingen en een normaal telefoonnummer voor de helpdesk (dus geen duur 0900 nummer met incapabele nono’s die een troubleshootformuliertje oplezen).

Met XS4ALL heb ik ooit eens gebeld waar ik zelf aan kon geven welk platform je problemen mee had, om dan doorverbonden te worden met een medewerker die daar ervaring mee had :slight_smile: , dat heb ik wel eens anders meegemaakt met b.v. Chello, Planet en HCC.

Volgens mij wordt zijn emailadres over een maandje Thijsbrg@xs4all.nl :P

XS4ALL ook in bilthoven. Prima ervaringen, niet de goedkoopste maar wel top!!