De muis van Apple

Ik was Zondag in de Apple Store Passage in Den Haag.

Heb natuurlijk ff een iMac uitgetest. Wat een mooi apparaat!

Maar die muis is naar mijn bescheiden mening zwaar kl*te. Kon niet eens normaal een icoontje aanklikken.

Wat is jullie ervaring met de muis van Apple? Ik vind hem wel mooi!

Ik vind hem ook mooi! Maar dat is het doel niet van je muis. Je moet er mee kunnen werken. Ook is het vrij raar dat er nog geen draadloze versie van is uitgebracht. Bovendien kun je niet klikken als je kabeltje onder de rand van de muis is geschoven! (FRUSTREREND!!!!!) :x En de ergonomie is ook ver te zoeken!

Mijn voorkeur gaat uit naar mijn (vorige week gekochte) Logitech MX1000 :smiley:

Jah, lijkt me logisch dat er iets mis was met die muis... De muis werkt perfect hoor, zeker een Mighty mouse.

Standaard is de muisaanwijzer niet vooruit te branden, maar er zijn wel wat plugins te downloaden waarmee de muisaanwijzer veel beter te sturen is.

kvond hem zelf ook wel ff wennen ja,.. maar nu vindk m wel best, misschien koop ik nog is een andere.. ik snap alleen niet waarom apple die knoppjes aan de zijkant erop heeft gedaan, die zijn echt niet fatsoenlijk in te drukken, zo onhandig... :x

Ik gebruik liever een eigen muis. Als Apple met een draadloze/optische tweeknopsmuis kwam, had ik die zekers gekocht.

Het is even wennen. Maar als je er eenmaal aan gewend bent is tie fantastisch. Op mijn werk heb ik zo'n dikke logge zware muis.

[quote:24bdd62fe8="Matt-le-Boss"]kvond hem zelf ook wel ff wennen ja,.. maar nu vindk m wel best, misschien koop ik nog is een andere.. ik snap alleen niet waarom apple die knoppjes aan de zijkant erop heeft gedaan, die zijn echt niet fatsoenlijk in te drukken, zo onhandig... :x[/quote:24bdd62fe8] Die hoef je toch niet te gebruiken, ik doe dat overigens ook niet want ze zijn idd niet echt te gebruiken.

ik vind de apple muis ook zeer slecht, mooi design maar dan heb je het gehad. geef mij maar mijn Logitech MX518 8)

iemand ervaring met de BT muis van Apple? Ik heb daar veel slechte dingen over gehoord.. mja ik wil eigenlijk wel BT keybord + muis! dilemma..

Het klikken en cursor sturen doet ie als een zonnetje, echt heel fijn, maar het scroll balletje is erg klote: je moet het balletje lichtjes indrukken om te scrollen waardoor het lijkt of je een snotballetje aan iets afveegt dan dat je een balletje aait/rolt. Je vinger voelt na een tijdje zweterig aan en dat blijkt dan ook nog eens zo te zijn, waardoor de werking van het balletje niet meer 'responsive' is, je moet het balletje steeds verder indrukken om maar beweging in de te scrollen pagina te krijgen.

Een Apple-mouse projecteert wel een 'muisje'

[img:b9f66593c6]http://static.flickr.com/55/115199840_ab6d2a3759.jpg?v=0[/img:b9f66593c6]

Ja… :?

je kuntbij de handy man nu een tweeknopsmuis kopen die wit en een scrollwheel heeft. het mindere is nu alleen dat er tegenwoordig SWEEX opstaat. maar ja.. hij is wel prettig. zeker met MouseZoom waardoor ie sneller gaat :)

heeft een apple muis alleen 1 knop om te klikken? dus je hoeft geen rechter mouse knop te gebruiken? hoe moet je bijvoorbeeld plaatjes opslaan dan op je mac?

Nee hoor, die tijden zijn geweest. En plaatjes opslaan, doe je door ze naar je bureaublad te slepen.

Oh, weer die discussie over de ergonomie van de Apple muis. Kort gezegd kan je stellen dat de ergonomie goed is als je 'm gebruikt zoals bedoeld: tussen de vingertoppen. Als je je handpalm vol op z'n rugje legt ben je beter af met zo'n gedrocht van logipech of microsoft.

Ik snap het commentaar dat de muis te langzaam zou zijn niet. In mijn systeemvoorkeuren kan ik de muis zo snel stellen dat ik met een kleine vingerbeweging 1200 pixels verderop zit. Niet te mikken, zo nerveus als hij dan reageert. Of hebben jullie nooit in de standaard muisvoorkeuren gekeken? :?

Ik vind de apple muis echt heel mooi als ie zo op je bureaublad ligt. Maar ik heb er toch een Logitech muis bijgekocht, eerst dual optical, nu mx518. Ik zit er trouwens over te denken om die te gaan overspuiten in PowerBook/Mac Silver of iMac wit. Dan ziet het er weer goed uit allemaal :P

Ik heb een tijdje gewerkt met een eenknopsmuis. Het enige wat ik miste was de scrollknop. Dat is toch wel erg handig. Rechter muisknop kun je gewoon gebruiken door de ctrl knop in te drukken en dan te klikken. Nu heb ik een Logitech muis.

Ik ben na jaren windows-gebruik begin dit jaar over gestapt op een mac (een iBook, direct ook m'n eerste Laptop). En ik kan zeggen dat ik in het begin moeilijk kon wennen aan de touchpad. Daarom kocht ik dan een Mighty Mouse, gewoon om helemaal Apple te zijn en omdat het horizontaal scrollen makkelijk is, zeker met een kleiner scherm, dan valt het vaker voor dat je horizontaal moet scrollen, door grote pagina's e.d.

Dus ik heb hem wel graag. Alleen stom dat hij (of zij? :)) soms wegschiet naar een van de hoeken van je scherm (al helemaal schijt als je exposé hebt aanstaan, dan krijg je vaak ongewild je schermbeveiliging).
Maar ik kan ermee leven (alhoewel ik volgende keer misschien wel een andere (goedkopere) koop.

ciao

[quote:59c2631c9c="Maleise Beer"]Dus ik heb hem wel graag. Alleen stom dat hij (of zij? :)) soms wegschiet naar een van de hoeken van je scherm (al helemaal schijt als je exposé hebt aanstaan, dan krijg je vaak ongewild je schermbeveiliging). Maar ik kan ermee leven (alhoewel ik volgende keer misschien wel een andere (goedkopere) koop.

ciao[/quote:59c2631c9c]
Heeft dat niet eerder iets met je ondergrond te maken, mn curser schiet namelijk zo goed als nooit weg. Ooit heb ik er wel eens een muismatje onder gelegd en dan was het ding niet te houden.