De naam van mijn hardeschijf is niet te veranderen!?

Ik zei de gek heb mijn hardeschijf geformateerd en heb nu een Partitie met daar op Linux Mandrake en op een andere Partitie OSX 10.2.6 Maar op een of andere manier kan ik de naam van de OSX HD niet veranderen er staat nu alleen maar "/" (hij zal wel denken tomke wil dichter bij het systeem dan kan ie dichter bij het systeem maar dan ook niet verder)

Wie helpt mij een handje?

Ik denk dat je de HD gewoon niet van naam kan veranderen. Is het niet zo dat als je dat toch riskeert, je HD niet meer herkend wordt?

Volgens mij heb ik de naam van mijn harddisk wel eens gewoon veranderd net zoals bij bestanden, maar iTunes leek daar toen een beetje door in de war te raken. Kon ook een ander oorzaak hebben, want ik had toen sowieso erg veel zitten kutten op mijn systeem, maar ik waag het in elk geval niet meer. :-D

Alles werk verder prima. Alleen wanneer de machine uit is geweest dan heeft hij de ingevoerde naam weer veranderd in /

Je kunt de naam van de HD gewoon veranderen, maar niet àlle lettertekens kunnen worden gebruikt, is mijn ervaring. Gebruikt Tomke soms een 'vreemd' teken? (In ieder geval is een 'punt' en 'slash' en soms ook 'dubbele punt' verboden.)

Waarschijnlijk, correct me gently, I had a bad hairday, if i'm wrong, is je schijf unix geformatteerd. Als dat zo is zul je moeten leren leven met dat l*llige streepje, want dit is niet te veranderen... :oops:

Jep hij is Unix geformateerd

Buuuuuuuuuh.

Bij OS X server was er maar 1 mogelijkheid; herinstalleren en op tijd je schijf een naam geven, helaas gaat het Appletalk principe hier niet op. Ik heb namelijk hetzelfde probleem gehad en er was geen land mee te bezeilen 1 bijzonder klein detail; het was een kale installatie

Ik denk dat dit ook weer de beste leer methode is. Al kost het wel erg veel tijd.