De nieuwe bookies zijn er!

Ze zijn er :D

Er zit een iBook 1,2 Ghz bij :slight_smile:

als ik op de image klik van de nieuwe powerbooks kom ik op de pag. van de G5 zoud at een voorteken zijn?

voor de rest, Aanvaleeuuu!!!

Ik hoop over een maand eigenaar te zijn van een iBook 14" monster :D

Uiteraard met SuperDrive!

Toevallig de ibook en powerbook prijzen gevonden voor Nederland:

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nlstore?family=iBook

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nlstore?family=PowerBook

he… de links werken niet meer

Ik schrijf het wel even:
iBooks:
12 inch 1-gHz G4: Eur 1.199,00
14 inch 1-gHz G4: Eur 1.399,00
14 inch 1,2-gHz G4: Eur 1.599,00

hmm… sorry, had geen open vester meer staan van de powerbooks… maar de prijzen zag ik net nog

Ik vind het mooie updates hoor!. :) Zeker met de prijsverlagingen: een betere machine voor minder geld.

En de 12" PB’s zijn nu standaard heel compleet met Bluetooth en Airport standaard.

Ja lekkere prijzen :)

kom nu iets boven de 2300 euro uit met mijn ideale iBook :smiley:
Maarre, die 1GB DIMM haal ik wel ergens anders…

Apple → 549 euro
Internet zaakje (Kingston reepje) → 251 euro…

Das de helft… Wordt de iBook alweer goedkoper van.

nou, ik ben blij dat ik niet een paar maand gewacht heb met aanschaffen van mn 12" iBook voor deze marginale verbetering van 800->1000MHz. Dat verschil ga ik in de praktijk echt niet merken. Het is in beide gevallen veel trager dan mn desktop voor de gevallen waar cpu belangrijk is en bij de rest (office+mail) boeit het al helemaal niet...

[quote:7fa727463f="hanzwillem"]nou, ik ben blij dat ik niet een paar maand gewacht heb met aanschaffen van mn 12" iBook voor deze marginale verbetering van 800->1000MHz. Dat verschil ga ik in de praktijk echt niet merken. Het is in beide gevallen veel trager dan mn desktop voor de gevallen waar cpu belangrijk is en bij de rest (office+mail) boeit het al helemaal niet...[/quote:7fa727463f]

maar het verschil in waarde is uiteindelijk wel te merken :roll:

[quote:53b74e3fb3="addyboy"] maar het verschil in waarde is uiteindelijk wel te merken :roll:[/quote:53b74e3fb3]

klopt, maar ‘bang for the buck’ blijft toch in de eeuwigheid stijgen, op een gegeven moment ga je gewoon zon ding kopen :slight_smile:

[quote:662649901f="hanzwillem"][quote:662649901f="addyboy"] maar het verschil in waarde is uiteindelijk wel te merken :roll:[/quote:662649901f]

klopt, maar ‘bang for the buck’ blijft toch in de eeuwigheid stijgen, op een gegeven moment ga je gewoon zon ding kopen :)[/quote:662649901f]

gelijk… ik wil ook een G5 kopen… maar ik wacht denk ik toch maar wel even op een nieuwe, ik kan nog wel even door met mijn G4 733 mHz…

Waarom zou je nu nog een powerbook kopen? Ik bedoel, wat is er intern zo superieur aan de Powerbook tov. de iBook?

de iBooks hebben nu ook 512kb cache...

[quote:cf20bfbfcb="Reinier"]Waarom zou je nu nog een powerbook kopen? Ik bedoel, wat is er intern zo superieur aan de Powerbook tov. de iBook?[/quote:cf20bfbfcb]

Voor mij scherm resolutie. 1024 x 768 is echt niet van deze tijd!

[quote:e016bb1e5f="bassbug"][quote:e016bb1e5f="Reinier"]Waarom zou je nu nog een powerbook kopen? Ik bedoel, wat is er intern zo superieur aan de Powerbook tov. de iBook?[/quote:e016bb1e5f]

Voor mij scherm resolutie. 1024 x 768 is echt niet van deze tijd![/quote:e016bb1e5f] Dat is echt onzin, waarom zou je dan een 12 inch powerbook kopen?

Dat is zeker en de duurste 14" iBook heeft ook standaard een airport kaart aan boord, dat is gewoon cool voor 1600 Euro. Alleen vind ik wel dat Apple eens alle standaard configuraties mag uitrusten met 512 Mb Ram. Heb je toch minstens nodig met OS X vind ik. En zeker voor de Powerbooks en G5's zou dit geen optie mogen zijn.

[quote:46ba57daa0="Zorcky"]Dat is zeker en de duurste 14" iBook heeft ook standaard een airport kaart aan boord, dat is gewoon cool voor 1600 Euro. Alleen vind ik wel dat Apple eens alle standaard configuraties mag uitrusten met 512 Mb Ram. Heb je toch minstens nodig met OS X vind ik. En zeker voor de Powerbooks en G5's zou dit geen optie mogen zijn.[/quote:46ba57daa0]

idd volledig mee eens

[quote:335fc28754="Reinier"]Waarom zou je nu nog een powerbook kopen? Ik bedoel, wat is er intern zo superieur aan de Powerbook tov. de iBook?[/quote:335fc28754]

Een DVI video uitgang, waarbij je de desktop kan uitbreiden. Een iBook kan enkel video mirroring wat betekent dat je op het externe scherm hetzelfde ziet als op het interne LCD scherm.
Als je een color managed workflow hebt is de DVI uitgang trouwens accurater om een extern gecalibreerd scherm aan te sturen dan via een analoge VGA uitgang.

Ringo

[quote:876811c82a="Reinier"] Dat is echt onzin, waarom zou je dan een 12 inch powerbook kopen?[/quote:876811c82a]

Als je allerlei grafische zaken doet (of gewoon prettig vindt om wat ‘screen real estate’ te hebben) is meer gewoon prettiger. of doe jij alleen tekstverweken soms?

ik ga voor de PB12"

is 330mhz sneller dan 12"ibook (+ 60GB HD en Airport om gelijk te stellen)

het prijsverschil is ±400 euro

• 33% sneller
    *snellere bus
    *sneller RAM
  • snellere GFX (mét meer VRAM)

(of anders de 14" ibook aan 1,2… effe spaarcentjes telle :? )

en een snellere HD voor de powerbook 80 gig (5400RPM).

Ik denk er ook over…lijkt me wel lekker zo’n grote HD en die snelheid.