De nieuwe M1 iMac: heeft Apple de plank een beetje misgeslagen?

Er is geen twijfel mogelijk: de nieuwe 24-inch M1 iMac is een geweldige machine…

Het is opvallend hoe Apple vragen of klachten van gebruikers blijft negeren. Bijvoorbeeld het scherm dat opnieuw niet in de hoogte versteld kan worden. Ook de muis die nog steeds dezelfde is (maar dan in kleurtjes). En dan het lef om over de muis iets te zeggen als “de muis waar zovele gebruikers van houden”. Ik denk niet dat ik al ooit iemand positief over de Apple-muis heb horen spreken.

Wat als het toetsenbord defect is en de touch ID niet meer werkt?Hoe geraak je dan nog binnen?
Kun je dan nog een verbinding maken met een nieuw bord?

Dan verbind je toch gewoon een ander toetsenbord en geef je je wachtwoord in?

Dat is er nog steeds.

Ik vind het ook allemaal net niet… Is er dan niemand bij Apple die de baard een slecht idee vond? 2cm dikker en je had gewoon de hele baar weg kunnen halen. En waar ik ook steeds aan denk zijn de resellers… die kunnen toch nooit alles op voorraad houden? Er zijn nog genoeg klanten die naar een fysieke winkel gaan. Maar je kaan nooit alles aanbieden / op voorraad houden met al die kleuren iMacs en accessoires. Het zelfde met de Apple Watch bandjes in 10 verschillende maten. Het lijkt net alsof ze de resellers eruit willen werken.

Wat Apple al jaren verkeerd doet (imo) is kleiner/platter/etc. als enige doel lijkt te hebben. Een bedrijf met zoveel invloed zou ook repareer-/vervangbaarheid hoog in het vaandel moeten hebben. En in beide een voorbeeld zijn.
En ja, dan graag zoals het artikel vraagt met een bijzonderheid die de aaibaarheid en eeuwigheidswaarde bijdraagt. Zoals bijvoorbeeld dat handvat vroeger op de bondi…

Zeker bij een iMac maakt de dikte ook niet heel veel uit. Je ziet het toch niet. Dacht met het vertrek van Jonathan Ive dat het plat / platter / platst wel afgelopen zou zijn. Ze slaan echt door. Net zoals met die powerkabel in de kleur van je Mac… super leuke gimmick maar wat een onzin. Dat zie je ook niet.

Het gaat om de functionaliteit van het product. Wat wil de gebruiker? Wat zijn de wensen? Kan/wil ik dit honoreren? In dit artikel staan terecht een aantal vragen. Ben benieuwd of Apple dit ook serieus neemt. De tijd zal het leren.

Apple neemt vooral de “net income” per kwartaal serieus. :slight_smile:

Ik zag het ja. Ten tijde van het schrijven kon ik 'm zo 1-2-3 niet vinden op de Apple site.

1 like

Mij kan die baard of alle andere klachten niets schelen. Ik ga binnenkort afscheid nemen van mijn ruim 13 jaar oude iMac. YIPPEEEEEE!!!

TheBigZ,
Dat is zo. Ik geloof dat je het op den duur toch gaat verliezen. Staat er een geduchte concurrent op. Ziet een gat in de markt. Wie kent of gebruikt nu nog bijvoorbeeld QuarkXPress of Pagemaker? Dit geldt trouwens voor de hele markt. Vroom & Dreesmann? Dixon?

morwatz,
Wat komt er voor in de plaats?

Het is een bijzonder ontwerp moet ik zeggen, leuk al die kleurtjes, lekker dun en ziet er fris uit. Doordat de achterkant er eerlijk gezegd aantrekkelijker uitziet, is het echt iets voor in de kantoortuin of tienerkamer. Een iPad op een stokkie las ik als kritiek, terecht, want technisch en qua uiterlijk zie ik het verschil niet. Maar voor mensen die een fruitige en dunne desktopcomputer wensen is het leuk speelgoed.

PS. een draadloos oplaadstation in de voet is echt géniaal.

De Screen Target Display mode had er ook (terug) moeten inzitten. Dan had je terug een prima Apple dislay. Thunderbolt3 poorten zijn immers standaard aanwezig.

Ja, en dat is nu net niet (meer) mogelijk met de M1’s. Zou ook leuk geweest zijn i.c.m. de M1 Mac mini. Maar helaas, dan moet je teruggrijpen op tools als Luna ($80)…

Uiterlijk kun je echt niet veel veranderen hé.Een scherm en een voet voilà.Dikker dunner.Knap om te kiezen tussen kleuren, geeft een persoonlijke tint voor je desk.Hoogte regeling zal wellicht nooit van komen te duur?
Nu maar wachten voor mij op grotere schermen en sterkere M1(2)processors.

Nu hadden ze het eindelijk ‘anders’ kunnen doen en nu laten ze het liggen.

De nieuwe iMac had natuurlijk een kopie moeten zijn van de Microsoft Surface.
Een verstelbaar scherm en tegelijkertijd een vervanger voor een Wacom Intuos.

Dit is gewoon één grote misser.

nou plank misgeslagen… Het is wat je er in je hoofd mee doet. Wat ik wel een minpunt vind is dat de repareerbaarheid (anders dan door Apple zelf) weer een stuk moeilijker lijkt geworden.