Beste mede forumleden,
Als ik mijn Mac in classic in de sluimerstand heb gehad, dan reageert deze onvoldoende op instructies nadat ik de Mac weer uit z’n sluimering haal.
In 9.2 is dit wel beter dan in oudere versies. Mijn ADSL computerverbinding blijft bijvoorbeeld in stand. Toch kan ik deze beter verbreken nadien, want m’n Internet Browser wordt niet meer geladen.
Zo dien ik de combinatie alt, option en escape een paar keer te gebruiken, om de computer definitief uit de sluimering te halen.
Heeft de computer niet te lang, zeg een half uur, gesluimerd, dan kan ik direct m’n werk hervatten, maar na langere tijd is het eigenlijk beter te herstarten, of om van te voren de Internet verbinding te verbreken.
De computer gaat echter automatisch in de sluimerstand dus is dat niet altijd het geval.
Wie herkend dit en is het mogelijk de Mac, nadat deze heeft gesluimerd, meteen weer klaarwakker te maken? (afgezien van met een emmer koud water ).
Mijn tweede vraag t.a.v. de sluimerstand is of het meer energie spaart en beter is voor de Mac om deze uit te zetten en te herstarten, voor zeg een half à eén uur pauze, of om de computer in de sluimerstand te zetten voor een dergelijke tijd. Het eerste neemt wat meer tijd in beslag, maar ontlast de Mac misschien meer en is toch zuiniger?
Benieuwd naar respons.
Groet,
MacAndreZ.