De toekomst van operating systems??

3D desktops schijnt de OS developers toch wakker en bezig te houden. Een tijdje terug zag ik dat SUN daarmee bezig was met hun Looking glass project gebaseerd op Java en linux. Best indrukwekkend. En nu zijn ze ook voor XP bezig onder de naam Sphere.

Nu ben ik benieuwd wat apple’s antwoord is op deze ontwikkelingen die beiden best cool zijn vind ik. Wat vinden jullie???

check ze uit:
Looking glass: http://wwws.sun.com/software/looking_glass/details.html
Sphere: http://www.hamar.sk/sphere/screenshots.htm

[mod="Amsterdam"]Verplaatst naar "Het OS".[/mod]

Ziet er leuk uit maar of het ook echt werkt ???

Ik wordt een beetje duizelig! :mrgreen:

Vooral dat ‘Sphere’ is in potentie een desktop waar je een onmogelijke chaos van kan maken.

Kijk maar eens naar Minority Report.

Toch blijft het allemaal plat, op een beeldscherm.

Vraag me toch echt af wat de voordelen nu echt zijn. :?

als je het mij vraagt zou zeg maar expose versie 2 al een hoop kunnen doen voor een 3D desktop. Dat sphere ziet er niet anders uit dan een venster wat schuin met grottoe verschillende geplaatst zodat het 3D lijkt. Het zou goed kunnen werken, mits goed toegepast, maar toch.. dit blijft gek.

Dat van sun vond ik er best veelbelovend uitzien. Het is een manier om de zooi op de desktop wat tegen te gaan. Expose doet dit al heel aardig, of je het 2d of 3d wil doen is aan de ontwikkelaars maar persoonlijk vind ik 2d zoals expose uitstekend werken. 3d maakt het misschien wel onoverzichtelijker als het niet goed uitgewerkt is.

[quote:f40d61c1d4="pako"]Kijk maar eens naar Minority Report.

Toch blijft het allemaal plat, op een beeldscherm.[/quote:f40d61c1d4]
Moeten we nou met zo’n rood-groen brilletje achter de computer?

mooi !!! 8)

met een jointje op zal het wel trippen zijn :wink:

:apple: :innocent:

Heeft het ook nog nut, of is dat niet belangrijk?

anders kun je ook je beeldscherm ondersteboven neerzetten.
ziet er ook ‘anders’ uit.

ik denk dat er in volgende versie van macosx anders wel serieuse interface veranderingen zullen zijn.

die van sun ziet er wel leuk uit.
notities nemen op achterkant van venster!
leuk!

Het zou toekomst kunnen zijn. 2D heeft over 10 jaar zijn langste tijd gehad en daar denken de heren nu al aan. Ze moeten consumenten continu aanspreken op hun systeem die nóg beter is dan OSXI ;) (en dus uitdaging voor Apple om dat weer te overtreffen)