de twijfel en de vragen...

Ik zit met twijfels over al dan niet een iPod mini 4GB aan te schaffen... en daarom zou ik nog enkele dingen willen weten... ik weet het, waarschijnlijk zijn deze dingen hier al genoeg gepost maar om alles te moeten doorlopen en samen puzzelen... daar heb ik nu geen tijd voor, ik zou het zeer apprecieren als deze vraagjes even kunnen beantwoord worden... feiten, persoonlijke ervaring met jullie iPods,...

• Als je een batterij oplaad, hoe lang doe je er dan gemiddeld mee? in reeele tijd, niet in tijd die je er naar luistert (want dat is 18u autonomie zeggen ze)
  • Gaan de oortjes echt zo snel kapot? kosten nieuwe ipod oortjes echt 50€? werken andere oortjes er ook mee?
  • Is er nog een andere manier van iPod op te laden dan met een pc of een stopcontact (als je daar dan al zo’n adapter voor moet kopen)
  • Dit forum bevat veel topics over ipods die kapot gaan? iemand postte nog dat dit een soort van ziekenhuis is (dat er hier dus meer mensen komen antwoorden zoeken als er iets fout gaat) . Is dit waar? Want ik heb zelf gehoord dat het al te vaak fout gaat van mensen die ik ken… of is dat maar gezever en is dit als elk ander product waarvan ongeveer 90% of meer goed werkt en de rest mankementen vertoont…?
  • Vinden jullie het persoonlijk echt hard z’n 210€ waard?

bedankt mensen…

oortjes kan je iig gratis bij bestellen als ze kapot gaan. verder vind ik het het geld ervoor echt waard, en mijne is nog nooit kapot gegaan. (ohja je kan hem ook opladen met je auto volgens mij)

De laatste vraag... Is het echt 210 euro waard... Neen. Niet meer dan 199 euro, vaste prijs an Apple ;-) Elk oortje pas erop, geen probleem. Of ze snel stuk gaan weet ik niet. Verder heb je gewoon 1 jaar garantie als er iets mis blijkt te zijn met je iPod. Soms kan je bij winkels garantie bijkopen (zoals bij de Dixons), maar zelf ben ik daar geen groot fan van. Je kunt hem niet op een andere manier opladen dan via de PC of via een extra adapter idd via het stopcontact. Autoladers zijn overigens wel verkrijgbaar, maar hoe zou je hem anders willen opladen? Aanzwengelen?

wel, m'n pa heeft zo'n pocket pc die met hetzelfde soort lithium ion of hoe die batterij ook heet werkt... en volgens dat principe heeft die zo'n oplader met usb en zo en stopcontact uitgang, zou zo een oplader niet werken? moet het oplaadgebeuren gaan volgens apple-apple?

Als je met de oortjes een beetje normaal omgaat valt het wel mee. Als je je muziek zo hard hebt staan dat oortjes kapot gaan zullen je eigen oortjes het ook niet lang maken.

Als je de iPod niet gebruikt blijft de batterij als het goed is nagenoeg even vol. Ik zou niet weten van een andere manier van opladen. Je zou Jomanda eens kunnen bellen.

En het is wel een feit dat mensen die tevreden zijn over hun iPod daar minder mee te koop lopen dan mensen met een probleem. Vandaar dat je meer over problemen leest. Dat iets het goed doet is normaal, dat iets het niet doet hoort niet.

Ik vind zelf de iPod erg z’n geld waard. Maar ik ben ook wel een muziek freak die hem veel gebruikt.

ik zou hem vooral willen gebruiken om te joggen en fietsen en zo, en op reis deze zomer aan het zwembad chillen, ALS het die temperaturen aan kan (wat ik hier al las :s) , vandaar dat ik ook een oplader nodig zou hebben aangezien je ik in spanje geen pc beschikbaar heb

..

OK, om eens een bericht te posten waarin niet geklaagd wordt over kapotte iPods: Ik heb mijn zoon zo'n 4GB-model gegeven omdat hij het zo goed doet op school, en sindsdien heb ik het twee keer mee mogen maken dat hij het ding vanuit z'n hand of zak op de keien liet stuiteren (wat een vader niet allemaal moet meemaken!). Als ik goed kijk moet dat nog wel eens gebeurd zijn (inmiddels heeft hij zo'n speciaal koord).

De iPod functioneert nog steeds zonder mankeren.

Ik heb wel problemen gehad met mijn iPod 40GB 4G. Firmware eraf enzo, Clickwheel kapot en liep vaak vast maar met mijn derde iPod is nog niks aan de hand ( allemaal gekregen via Garantie ). En als hij kapot is ( binnen de garantie ) krijg je wel goede service. Apple-oortjes gaan wel snel kapot maar kun je nieuwe bestellen voor niks. De Prijs-Kwaliteit verhouding vind ik wel goed, alleen ik zou eerder een 20 GB kopen voor € 299 als een 4GB voor € 210 maar dat is mijn keuze. De problemen die ik heb bij de 40GB 4G zijn wel uitzonderingen, Maar bij Mini's heb ik weinig tot geen problemen gehoord. Gewoon kopen zou ik zeggen.

top produkt! Ik ben erg blij met de ipod. Kennis heeft een ipod mini en die is er ook zeer content mee.

Ik had alleen een stuk oortje (kraken) en kreeg een gratis nieuwe.
Later probeerde ik de oude weer ( je hoeft ze niet op te sturen in veel gevallen, krijg gewoon nieuwe thuis op de mat) en de oude bleken gewoon zonder gekraak te werken???

Misschien was er vocht in gekomen ofzo en dat dat zich nu heeft hersteld?

anyway, de bediening en combo met itunes is zo geweldig dat er gewoon geen alternatief is.
Hierdoor is het de prijs zeer zeker waard!

[quote:f7e089bdf8="Vleer"]...ohja je kan hem ook opladen met je auto volgens mij...[/quote:f7e089bdf8]

LOL

de automobiel gedegenereerd tot adapter voor je iPod

Ik heb nu 2 jaar mijn iPod, een 3g 40gb exemplaar. Flink gebruikt, doet het nog prima! Zelfs nu, want ik gebruik hem nog dagelijks. Speeltijd is nog altijd zo'n 6-8 uur als ik hem helemaal door gebruik, maar meestal laad ik hem vrij snel weer op.

Oortjes zijn voor mij prima, maar ik kan me voorstellen dat sommigen de oortjes van mindere kwaliteit vinden. Ik heb er destijds nog 550,- voor betaald, en het was de investering dubbel en dwars waard!

Heb mijn iPod iets van 2 1/2 jaar en de batterij haalt uiteraard niet meer de originele performance. Vind ik niet erg. Ik denk een uurtje of 4 a 5 (ander soort batterij dan de nieuwe). Als ik 's avonds thuis kom, gooi ik hem toch weer in mijn dock. Heb hem trouwens ook een keer laten vallen toen ik op de fiets zat. Viel uit mijn zak zo op het asfalt. Krasje erbij, maar voor de rest niets aan het handje. Een tip is om hem niet in je dock te laten staan als je mac sluimert. Dan loopt ie leeg. En niet uit je dock halen als ie aan het syncen is.

bedankt voor jullie antwoorden tot nu toe ;) ziet er goed uit...

kheb wel nog een paar vraagjes (er tussen heen al gepost maar ze zijn niet door iedereen gelezen denk ik)

• zou hij ‘overleven’ op een reis van 2 weken naar spanje? zelfs al leg ik hem onder een rugzak of handdoek ofzo ?
  • moet het oplaadgebeuren gaan volgens apple-apple? ik bedoel, kan ik een oplader gebruiken van een gelijkaardige batterij (die van m’n pa z’n pocket pc)

een apple adapter heeft een ingang waar een usb-kabel van apple in moet. Dus de enigste oplaad manieren zijn hem aan de computer hangen ( maakt niet uit welke ) of via een USB adapter van apple. Die van mij heeft 2 weken spanje ook overleeft, wel altijd uit de zon gehouden en als hij te warm werd afgezet om te laten koelen.

..

ik las het hier een paar dagen geleden nog van stopcontacten.... de F en E types en zo... als ik naar spanje ga, dan zal die adapter toch passen hé? EDIT: nog een vraagje : iPod is toch geschikt om mee te joggen en dergelijke hé?

spanje heeft dezelfde stekkers en stopcontacten als hier in nederland, dus geen probleem.

Ja hij is geschikt voor het joggen hoor. Als je een mini hebt kan je zo'n protection hoesje gebruiken.

De internationale is voor het Amerikaanse Continent ( Noord, midden en Zuid ). Hoe het in Azie en Afrika zit weet ik niet. Of die van ons, of die van Amerika. Ze hebben geen eigen i.i.g.

ok vanmiddag ga ik naar gent dus wss zal ik me dan een ipod mini 4gb kopen... maar kheb al gebeld naar de apple store en ze hebben geen silvertjes of groene meer :( dan belde ik naar fnac en die hadden er wel nog... zou ik er dan daar een kopen? of is het echt beste er een in de applestore te kopen omwille van service ofzo? want ik dacht dat je in applestore hier maar 1 jaar garantie had, terwijl je er in fnac 2 hebt