Aangezien ik een Mac Studio toch wel een beetje overkill vind voor waar ik het voor wil gaan gebruiken, leek het mij eens handig om een overzicht te maken wat nu precies de verschillen zijn tussen een iMac en een mac mini.
Dat zijn er wellicht meer dan je denkt.
Aangezien de specificaties over de maanden / jaren kunnen wijzigen, wilde ik me vooral concentreren op wat de fysieke verschillen zijn en eventueel wat standaarden.
Wat heeft de iMac dat de Mac mini niet heeft:
Een scherm
Een toetsenbord
Een camera
Een HiFi systeem in plaats van een speaker
Drie microfoons
Een muis of trackpad
Touch ID
Wat heeft de Mac mini dat de iMac niet heeft:
Een HDMI-poort
Los van bovengenoemde en zoals gezegd, kunnen de specificaties ook flink afwijken qua model en upgrades. Alleen dit zijn de voor de hand liggende verschillen.
Mocht je dus een apparatuur hebben en je bent van plan een Mac mini te kopen, houd er dan rekening mee dat je ook nog budget moet hebben voor de genoemde onderdelen.
Heeft iemand ook nog een lijstje met minder voor de hand liggende verschillen?
(Aanpassing: Nee, vooralsnog ben ik ook aan het wachten op die nieuwe iMac. Het is meer dat ik dual setup ook nog als optie wil houden en dan is de Mac mini juist weer handig.)
Niet alleen vanwege de marketing en zeker niet vanwege de lage prijzen.
Mijn inziens is Apple succesvol omdat ze hardware verkopen die goed samenwerkt met hun software en/of andersom. Voor de gemiddelde gebruiker werkt het heel goed en voor sommigen gebruikers zelfs uitstekend.
Wat ze ook geen windeieren heeft gelegd is dat ze voor hun diensten veel vragen, de schijn van privacy mee hebben en dat mensen in kapitalisme merkgevoelig kunnen zijn.
Tel daarbij op dat elke scheet die ze laten volop wordt geanalyseerd, dus aan aandacht geen tekort.