deel systeemvoorkeuren weg

sinds een paar dagen is een deel van mijn systemvoorkeuren weg. Netwerk is bijv weg, en nog een paar. Daarvoor in de plaats staat er nu zon 8 keer geluid, die allemaal de instellingen voor geluid doen. Wat is hiervan de oorzaak? Log ik in via een andere user dan werkt het wel goed

Je kunt je systeem opschonen met een programma als ONYX; [url]http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/20070[/url]

of eerst herstarten met :apple: -s ingedrukt, je komt dan in unix, en je ventilatoren gaan op volle kracht draaien, dit is normaal. tik op de command-line letterlijk het volgende;[b:ac05d404c2] fsck -fy[/b:ac05d404c2]
Er wordt dan een systeem-check uitgevoerd, en evt. problemen hersteld. even geduld, en kijk of er foutmeldingen zijn. Hierna je systeem weer opstarten door het intikken van [b:ac05d404c2]reboot[/b:ac05d404c2].

Hierna kun je Onyx draaien, gebruik de optie Automatisch en vink alles aan, je complete systeem wordt opgeschoond en ge-reset.

99% kans dat bovenstaande problemen (en andere) verholpen zijn.

Werkt ook goed als je help-functie niet goed meer werkt.

• alles heeft betrekking op OSX 10.4

ik draai 10.2.8, enig verschil?

De unix-check kun je waarschijnlijk wel uitvoeren, Onyx is vanaf 10.4.2 helaas...

Ga eens naar je HD en dan naar de Bibliotheek en dan naar PreferencePanes. Staan daar wel alle Systeemvoorkeuren? :?

Heb je iets bijzonders gedaan?

Weggooien [i:88511850b8]com.apple.preferencepanes.cache[/i:88511850b8] uit ~/Bibliotheek/Caches. Herstarten of uit-/inloggen.