deel van een frame vrijmaken voor een ander frame (fce)

Ik wil graag een deel van een frame (geen vierkant of ovaal) vrijmaken om een ander frame te plaatsen. Binnen dat deel bv. foto's met motion en keyframe te bewerken. Moet ik dat gaan zoeken in lagen binnen photoshop? Of zijn er andere mogelijkheden?

Bij voorbaat dank

Ik ben zelf nog erg onbedreven in Final Cut, dus wellicht heb ik het helemaal mis. Maar volgens mij zoek je iets als "PiP" (Picture in Picture), right? Volgens mij kan dat al standaard door twee videostreams te gebruiken. Je probleem is dan alleen nog, de tweede stream deels transparant te maken, en in het niet-transparante deel te doen wat je wilt laten zien (die foto's?).

Als je een deel van de eerste stream transparant wilt maken, dan moet je volgens mij in de handleiding zoeken naar termen als “matte”.
Tenslotte nog de tip eens te kijken bij CHV Plugins, die betaalbare en zo te zien erg goede plugins maakt voor FCP/FCE.

Inderdaad, je omschrijft mijn probleem nauwkeurig. Een zelf te onwikkelen vorm op een frame, transparant is, en waarin ik dan bv. foto's etc kan projecteren en effecten kan toepassen. Ik heb nog steeds geen werkbaar idee. gezocht in photoshoplagen etc.

Wie weet komt er van hier een oplissing

Je hebt het over 'geen víerkant of ovaal'. Wat dan wel ?

Dit lijkt me een geval van een filmpje superimposen boven de ander.

Frans

Hallo Frans,

Het gaat niet om een vierkant of een ovaal… Een deel van het beeld bv. halverwege afronden. In het vlak dat transparant moet zijn wil ik een serie foto;s presenteren. Een zelf te maken vorm dus.

Groet,
Frans