Deeltijdopleiding vormgeving / graphic design

Beste allemaal,

Ik ben op zoek naar een goede deeltijdopleiding graphic design / vormgeving.

Als basis heb ik al een HBO opleiding Communicatie (Fontys) met als richting Marketing Communicatie succesvol achter de rug. Daarnaast ben ik jarenlang werkzaam geweest binnen de marketing communicatiebranche. Maar eigenlijk altijd vanuit een achtergrond als projectmanager. Bovendien heb ik een opleiding gevolgd aan de fotovakschool richting fotografische vormgeving en ben ik sinds 2 jaar zelfstandig ondernemer.

Ik ben dus op zoek naar een goede deeltijdopleiding op MBO of HBO niveau in de buurt van Zwolle.
Veel opleidingen in die richting worden wel aangeboden als voltijds variant, maar ik zoek dus een dergelijke opleiding die wordt aangeboden in deeltijd. Ik zoek dus iets waarbij ik vooral mijn creativiteit kan ontwikkelen en meer kennis kan opdoen van illustrator en indesign. Praktijkgericht en ge-ent op vormgeving en graphic design.

Wie-o-wie kan mij helpen met mijn zoektocht?

Als je echt vormgever wilt worden terwijl je meer marketeer bent dan iemand met een grafische achtergrond (bijvoorbeeld dtp'er of iets anders in de grafische branche), dan is een voltijd opleiding natuurlijk altijd beter.

Als het je puur te doen is om extra ervaringen e.d., en daarna misschien in het grafische
vak rollen als junior-achtige ontwerper, dan heb je misschien iets aan avondopleidingen.
Ik hoor persoonlijk altijd veel goede verhalen over MediaCollege.nl en Competence Factory.

• MediaCollege is een onderdeel van het Grafisch Lyceum
  • Competence Factory is een onderdeel van Appoint, een (vooral) grafisch uitzendbureau

Bij het MediaCollege ga ik binnenkort beginnen met een webdesign avondopleiding,
en ik moet zeggen dat het intakegesprek me goed overkwam. Appoint als uitzendbureau
heb ik ook eens te maken mee gehad overigens, en heb goede verhalen gehoord over
hun opleidings-orgaan.

Bij beide zou je natuurlijk even moeten kijken of ze ook bij jou in de buurt zitten :slight_smile:

Ik doe de voltijd opleiding aan het Mediacollege Amsterdam...het is dat ik nog maar een jaartje moet anders was ik er mee gestopt! Het is een chaos bij ons, onduidelijke regels, slechte begeleiding. Alles gaat via online readers maar je betaald wel een smak geld voor les die je niet krijgt.

Ik hoor juist goede verhalen over de Eindhovense school, maar dat ligt weer een beetje ver bij Zwolle vandaan.
en ik weet natuurlijk niet hoe het met de avondopleiding gesteld is op het Mediacollege
Tot zo ver mijn ervaring, ik weet natuurlijk niet of je er wat aan hebt.

Bied de HKU niets interessants?

Ik heb in Eindhoven de opleiding gedaan Grafisch Vormgeving (1998-2001). Dat heette toen Grafisch Lyceum Eindhoven (GLE) geen idee of dat dezelfde is als Mediacollege.

Moet zeggen dat de zaterdag opleiding van het GLE mij wel goed beviel. Daarnaast werkte ik fulltime in een foto-reclame studio en werk en studie waren goed te combineren.

Joris