defecte airport?

pasgeleden heb ik een airport station (zilvergrijs) en kaart gekocht (2de hands). De kaart wordt wel herkent, maar het station kan niet gevonden worden (staat ong. 50cm van de computer af). Dit probeer ik steeds via airport configuratie assistent. Wanneer ik 'em aanzet gaan wel de lichtjes branden en in de kleuren zoals in de handleiding beschreven. Onderop staat wel een IP nummer maar ik weet niet hoe ik handmatig een verbinding kan proberen te maken als dat al uberhaupt kan. Of moet ik iets anders doen om alles te testen en aan de gang te krijgen?

[quote:bf38646ba2="appletick"] Onderop staat wel een IP nummer maar ik weet niet hoe ik handmatig een verbinding kan proberen te maken als dat al uberhaupt kan. Of moet ik iets anders doen om alles te testen en aan de gang te krijgen?[/quote:bf38646ba2] Je kan er gewoon een ehternetkabeltje inprikken en dan met het zelfde tooltje configureren. Eventueel macstumbler gebruiken om te scannen of hij actief is.

Cyberwolf

Dat nummer onderop is geen IP maar je MAC adres....

Maar wat is verder je configuratie???
Want als het bijv. een Airport Base Station Extreme is en jij hebt een Mac OS 9 machine… Ai! Dan gaat het niet werken, dus je moet even iets meer info geven over je setup :smiley:

Mzzl,

El_Oy

Nee hoor. eMacje (niet extreme) met laatste OSX. Heb sinds drie kwartier kabelinternet en ben laatste airport-software aan het downloaden. Die is meer voor de extreme geloof ik maar zo ben ik zeker dat ik geen oude versie heb. Er staat een airport id nummer op en een ethernet id nummer.

Wanneer ik de ethernetkabel van de kabelmodem erin doe gaan de groene lampjes branden. Hij werkt wat dat betreft dus wel!?
Inmiddels heb ik stumbler geprobeerd maar die vindt niks…

[quote:359c3a9447]Nee hoor.[/quote:359c3a9447] Wat bedoel je hiermee??

[quote:359c3a9447]eMacje (niet extreme) met laatste OSX. Heb sinds drie kwartier kabelinternet en ben laatste airport-software aan het downloaden. Die is meer voor de extreme geloof ik maar zo ben ik zeker dat ik geen oude versie heb.[/quote:359c3a9447]

Je eMac is inderdaad niet extreme, maar dat maakt verder helemaal nix uit… Want je “standaard” airport eMacje, moet wel babbellen met een Airport Extreme Base Sation, toch? Dus daar moet je idd de laatste software voor hebben, probeer dat eens en laat het dan weer even weten.

[b:359c3a9447]<El_Oy leest nog eventjes de eerste post van AppleTick>[/b:359c3a9447]

[quote:359c3a9447]pasgeleden heb ik een airport station (zilvergrijs) en kaart gekocht (2de hands).[/quote:359c3a9447]
Ahhh… Nou begrijp ik hem, je hebt een oude base station…
Heb je hem al geprobeerd te restten, zodat hij weer naar standaard instelling terug gaat? Je kunt vast wel op de website van Apple wat vinden over hoe dat moet… Volgens mij was dat toen ook al met een paperclip :?

Veel succes en laat even weten hoe het af loopt!

Mzzl,

El_Oy

ik heb 'em op aanwijzingen van de applesite gereset. Het heeft weer de originele naam enz. en heeft nu software versie 3.84 aan boord. Door het airport-hulpprogramma wordt 'ie herkend als 'ie rechtstreeks aan de computer zit met een ethernetkabel. Het programma airport configuratie assistent ziet echter niets. Als ik in het systeemprofiel kijk zie ik gegevens van een ingebouwd netwerk en van airport (de kaart in de computer). Ik neem aan dat die kaart wel goed is als de computer 'em herkent. Ik zie net dat het airporthulpprogr. nu wel andere stations ziet. Dus de kaart is dan wel goed denk ik.

Volgens mij als volgt: Als je de airport rechtstreeks op je mac hebt staat je Netwerk/TCP/IP config op 'ethernet'. Voor airport heb je de configuratie nodig via 'airport'. (ook te wijzigen in 'systeemvoorkeuren -> netwerk') zet hem op dhcp bij tcp/ip en het zou bingo moeten zijn..heb u hem?

inderdaad... bingo! heb netwerk aangemaakt en alles werkt. nu heb ik alleen nog het volgende probleem. wanneer ik de ethernetkabel van de kabelmodem in de airport doe en ik in safari een site wil openen kan 'ie de server niet vinden, oftwel hij heeft geen verbinding met internet. maar wanneer ik et programma internetverbinding open zegt 'ie: verbinding met internet via ethernet. hoe los ik dit op? ik heb al met appletalk aan/uit zitten stoeien (zag ik op een andere plek op dit forum).

weet niet of ik het probleem goed begrijp maar eh.. Het kan zijn dat de kabel in de andere ethernetpoort op je airport moet om goed te functioneren, heb gemerkt hier in groningen met @home dat ie in de LAN-poort moet, volgens de handleiding van Apple zou de kabel juist in de Wan-poort moeten. Op zich is het wel logisch, maar kom er maar es op...

de oude airports zoals die van mij hebben slechts 1 ethernetingang en 1 telefooningang.

Kijk eens via airport hulpprogramma of je wel de instelligen goed hebt staan, hierin moet het wel op ethernet staan dus alleen in de airport zelf en in systeem voorkeuren via de airport.