deja vu om je gehele hd te kopieren?

Kun je schijfkopie gebruiken om je gehele hd te backuppen?

Ik heb een tijdje terug de update van mac geinstalleerd. Nu loopt mijn finder constant vast. Nu heb ik een externe hd, van 120 gb, dus ik kan daarop mijn imac schijf kopieren. Is dit een handige methode? Of begin ik nu met iets waarvan men meent dat ik het beter niet kan doen?

(edit) titel gewijzigd en onderstaande toegevoegd.

nvm ik heb deja vu gedownload, in deze bij wat mijn hd opgegeven en bij waar de externe usb schijf opgegeven. Dan krijg ik toch een kopie van al mijn bestanden, of niet?? :expressionless:

Leuke is dat ondanks deja vu mijn imac nog steeds crasht zodra hij halverwege of iig ergens in het proces is. Dus een kernel panic.

Niemand?? :oops:

Deja vu ken ik ni maar ... is Carbon Copy Cloner ook ni handig in deze situatie .. het gaat toch om de volledige HD hé

wil je bij problemen ook kunne opstarten van de externe disk?

nee het booten van mijn usb schijf is totaal niet noodzakelijk zolang ik maar op een gegeven moment bij al mijn spullen kan komen. :-)

euh ... kun je de update ni ongedaan make ... ik denk dat dit de oorzaak van de kernel panics is. Daarna zou Deja vu zonder probleem moete werken ... (zoals je zegt werkt hij perfect tot een kernelpanic optreed dus... moet het eigenlijk wel aan de update ligge)

PS: 10.2.8 geeft wel meer prob’s maar ik dacht dat vandaag (?) een update (weer 10.2.8) uitkwam … ben ni zeker

wachte op Panther hé :wink:

Hmm ik heb een panther seed liggen. Maar ik wil eerst een backup van alles hebben eer ik deze erop zet.

En ik krijg het ook niet voor elkaar om de update ongedaan te maken. :cry: Ik wil graag mijn gehele schijf backuppen, maar het gaat gewoon niet, constant die kernel panic. Ik heb hem vanmorgen weer aangezet, en ben nu in afwachting of hij vanavond nog ontwaakt. Ik ga ervanuit van niet. Maar volgens mij is er een optie die als het ware kijkt welke bestanden gelijk zijn met de backup en dus ongemoeid laat, en daarna de nieuwe bestanden, welke nog niet op de backup staan kopieert naar de backup folder. Dus dan kan ik hem gewoon opnieuw starten en dan zal ik op een gegeven moment klaar moeten zijn. Toch?

Weet iemand welke optie ik moet aanvinken opdat ik bovenstaande misschien voor elkaar kan krijgen??

het beste wat ik tot hiertoe ken in Clone'X van tri-edre (www.tri-edre.com) je kan copy; clone; en restore je kan zelfs een geclonde file updaten systeem clonen met of zonder programma's. Prima carl