Dekking Safari

Yo mensen.

Waar kan ik meer vinden over de dekking van Safari?
We hebben nu IE als testbrowser. Maar Safari is nu standaard.

ik begrijp helemaal niet wat je bedoeld.... Wil je weten hoeveel mensen er met safari internetten ofzo?

Ja precies, ik wil weten hoeveel mensen er gebruik van maken, of hoeveel % van de totale hoeveelheid gebruikers met Safari als browser werkt.

Als ik het baseer op de top 5 bezoeken van mijn eigen website, dan komt die daar niet in voor. Ik schat daarom dat het onder de 2% ligt. Volgens mij wordt ook nog erg veel IE gebruikt in OS-X.

[quote:fc825004bc="Richard Kruizinga"]Volgens mij wordt ook nog erg veel IE gebruikt in OS-X.[/quote:fc825004bc]

Ja, dat denk ik ook, vooral omdat het (tot 10.3) de standaard ingestelde browser is. En hoewel de meesten hier wel zijn overgestapt, geldt dat voor veel mensen niet.
Trouwens, behalve als je site zich uitsluitend richt op Mac gebruikers zal je ook Internet Explorer onder Windows moeten checken. Internet Explorer op de mac komt er dicht bij, maar het is niet hetzelfde.

[quote:96de96734c="Zout"]ik begrijp helemaal niet wat je bedoeld.... Wil je weten hoeveel mensen er met safari internetten ofzo?[/quote:96de96734c]

Nee in welke plaatsen in nederland safari goed bereik heeft.

Doe een polletje...

Vraag eens aan mensen met een eigen site om hun statistiekje hier te showen, kun je precies zien hoeveel % van welk OS, browser etc...