Delen iTunes Windows <-> Mac werkt maar een kant op?

Vreemd, heb een pc met grote harddisk dus daar staat mijn iTunes collectie op. Nu vind ik het zonde om mijn hele bibliotheek ook nog eens op de hd van mijn Macbook te laten staan. Dus ik dacht: delen via Windows, en zo zou ik toch mijn nummers moeten zien op mijn Macbook. Niet dus!

Als ik alle opties in voorkeuren aanzet zie ik op mijn Macbook geen gedeelde bibliotheek. Andersom wel. Macbook is wireless aangesloten, pc via utp.

Als mijn huisgenoot met zijn laptop (windows) zijn library shared, zie ik die van hem wel op mijn macbook, maar weer niet op mijn pc.

Ik begrijp het niet meer

Als het echt niet werk; een USB stick is misschien handig? Bespaart een hoop moeite die je nu doet om eerst te vragen, dan op (een goed) antwoord te wachten en het dan oplossen.

LimeWire op je Windows bak aanzetten en dan iTunes openen op je Mac. Zo doe ik het altijd! :) Werkt perfect.

[quote:31714697fa="Rivanov"]LimeWire op je Windows bak aanzetten en dan iTunes openen op je Mac. Zo doe ik het altijd! :) Werkt perfect.[/quote:31714697fa] Limewire is toch ook voor Mac?

Ja, in iTunes kan je die liedjes dan ophalen via het netwerk, dan staat die bij Shared.

Ja, nu je het zegt, dat heeft in verleden ook wel eens gewerkt. Wil alleen mijn systeem zo schoon mogelijk houden, Limewire installeer ik liever niet.

Heb trouwens een andere Workaround gevonden: map delen in netwerk. Dan tegen iTunes zeggen dat de bibliotheek op een netwerkschijf staat. Werkt op zich goed, moet alleen steeds map koppelen. Maar het blijft een niet nette oplossing natuurlijk. Had een beetje gehoopt dat het aan en of andere firewall instelling zou liggen. Maar ik kan er op diverse fora niets over vinden…

@Gaston USBstick? bedoel je al mijn muziek? (40 gb)

Dat is inderdaad een beetje veel :)

ik heb hier een FireWire-stick van 1 TB... past ruim dacht ik zo...

nouja… stick… ding is 8 cm hoog, 12 cm breed en 25 cm diep…