Delen naar bestand met iMovie mislukt

Ik ben bezig om een film van 2 uur te maken voor een goede doelen stichting met iMovie. De film is klaar, alleen ik krijg hem niet gerenderd. De ene keer stopt hij na 1 Gb, de andere keer na 3 Gb. Je kan er geen pijl op trekken. Preview binnen iMovie gaat prima. Het uiteindelijke bestand zou 11 Gb zijn volgens iMovie. Telkens krijg ik het bericht Delen mislukt. Alle andere programma’s heb ik afgesloten. Ik heb een Mac Pro early 2008 met 20 Gb geheugen. Het operating system is Os X 10.9.3

Waar kies je voor om je film te renderen?

Ik kies: Deel → Bestand → HD 720p (1280 : 720)

Als bron kies ik .MTS bestanden.

Met welke versie van i-movie werk je?

Misschien helpt het om hetzelfde format te delen/exporteren als waarin je gefilmd/geïmporteerd hebt? Dat scheelt een bewerking.

Je hoeft in i-movie helemaal niet te kiezen, het programma regelt het zelf
C
De enige keus die je hebt is 720p of 1080p en de plaats waar je je film wil hebben.

Alvast bedankt voor de reacties.

Ik werk in iMovie 10.0.3, de laatste versie dus. Volgens mij kan ik niet kiezen naar welk bestandsformaat hij moet converteren. Hij renderd naar MP4 720p

Heb je Time Machine aanstaan?
Die verstoort iMovie tijdens het delen.

Ja, die heb ik aanstaan. Dat zou het zomaar kunnen zijn. Bedankt voor de tip!

Ik heb Time Machine uitgezet en hij stopt er weer mee. Dus dat is het niet.

Create a new movie.
Press cmd + A to select all edits from broken movie
Pres cmd + V in new movie.
Delete old movie.
Click Share

Hoe ziet het foutenrapport er uit ?

Het probleem is opgelost. Het bleek in de MTS bestanden te zitten. Ik heb ze met free MTS M2TS converter omgezet naar .mov bestanden met als eindresultaat een ruim 2 uur durend verslag van reis naar Afrika.