delen van een pagina reloaden

Hoi,

ik maak weleens een pagina met een beetje flash erin (sorry: Swish…)…
Nou komt het regelmatig voor dat ik dan een banner maak - maar als ik uit het menu naar een andere content ga laadt de pagina opnieuw, en dus ook de flash - en die begint dus weer vrolijk opnieuw…

Weet iemand hoe je bepaalde delen kan refreshen van een pagina?

Alsnartelbaar bedankt maar vast weer…

Henjo

Ik neem aan dat je pagina uit frames bestaat? Zo ja, dan kun je de inhoud van een bepaald frame vervangen door (bv) een link als de deze: [code:1:06f9d6cd28]<a href="#" onClick="window.frames['naamvanjeframe'].location.href="urldiejewiltopenen">tekst</a>[/code:1:06f9d6cd28]

Die href="#" staat een beetje stom, maar je hebt 'm nou eenmaal nodig om sommige versies van Internet explorer de link als een link te laten herkennen (i.e. je cursor van vorm te laten veranderen).

Bestaat je pagina nou niet uit frames, dan kun je wel alles in verschillende layers gaan zetten en die hun innerHTML gaan aanpassen maar ik heb geen flauw idee of dat werkt in bv Safari…

Meer info over Javascript vind je bij Netscape.

Nee... Geen frames... Ik gebruik eigenlijk alleen html, css en php....

Bepaalde div’s laden bij een klikje? Ik heb geen idee of het kan, maar het zou wel mooi wezen!
Frames daar doe ik niet aan, hoogstens af en toe een iframe. Maar met de steeds betere ondersteuning van het css-element [code:1:d9ec853afc]overflow[/code:1:d9ec853afc] doe ik daar eigenlijk ook niets meer mee…

In ieder geval thanx for the reactie… :mrgreen:

overflow is zodat je laag (DIV) scrollt maar voor zover ik het weet is dat alleen een pc-command en gaat die niet voor de mac bv.

Elke div heeft 'n src attribuut - theoretisch gezien zou dit moeten werken : [code:1:dfc128ca38]<a href="#" onClick="document['naamvanjediv'].src='urldiejewiltopenen'>tekst</a>[/code:1:dfc128ca38]

Alternatief: voeg een parameter toe aan je SWF (geen idee of je dat met Swish kunt) en test die parameter af vooraleer je je filmpje laat starten …

[quote:8fb893140a="bieg"]overflow is zodat je laag (DIV) scrollt maar voor zover ik het weet is dat alleen een pc-command en gaat die niet voor de mac bv.[/quote:8fb893140a]

Werkt uitstekend in Mac IE5, Firefox en Safari. Overflow is een CSS property, en dat heeft niets met platform te maken.

[quote:59505c66fa="hhoeksma"]Nee... Geen frames... Ik gebruik eigenlijk alleen html, css en php....

Bepaalde div’s laden bij een klikje? Ik heb geen idee of het kan, maar het zou wel mooi wezen!
Frames daar doe ik niet aan, hoogstens af en toe een iframe. Maar met de steeds betere ondersteuning van het css-element [code:1:59505c66fa]overflow[/code:1:59505c66fa] doe ik daar eigenlijk ook niets meer mee…

In ieder geval thanx for the reactie… :mrgreen:[/quote:59505c66fa]

Nee, dat kan niet. Een HTML pagina is een statische pagina binnen een viewport. Wat frames en iframes doen is je browser in verschillende viewports opknippen en daarin statische pagina’s laden.

Als je je flash banner niet wilt laten reloaden zou je of de mogelijkheid in je flash moeten hebben dat je een variabele (bijv via PHP of een cookie) doorgeeft aan je flash dat deze film niet opnieuw moet worden afgespeeld, of je moet toch met (i)frames werken.

[quote:f4d3bfd778="tennapel"]Als je je flash banner niet wilt laten reloaden zou je of de mogelijkheid in je flash moeten hebben dat je een variabele (bijv via PHP of een cookie) doorgeeft aan je flash dat deze film niet opnieuw moet worden afgespeeld, of je moet toch met (i)frames werken.[/quote:f4d3bfd778] Ik kan natuurlijk altijd iets in de gegenereerde html code zetten (<object> of <param>). Voor mij is het nieuw dat ik een variabele maar 1x laadt, ook bijvoorbeeld met php. Kun je een voorbeeld geven van wat je precies bedoelt?

[quote:1ee0677e6f="u"][quote:1ee0677e6f="ik"]overflow is zodat je laag (DIV) scrollt maar voor zover ik het weet is dat alleen een pc-command en gaat die niet voor de mac bv.[/quote:1ee0677e6f]

Werkt uitstekend in Mac IE5, Firefox en Safari. Overflow is een CSS property, en dat heeft niets met platform te maken.[/quote:1ee0677e6f]

ik ben blij dat ik dit lees ik d8 toch ECHT dat het PC only was!

WOEPIE er is weer hoop :wink:

Waarom niet zo af en toe een iframepje. Dit heb ik bij de volgende site gebruikt: www.sparc.nl

[quote:4b0bbd9a87="hhoeksma"][quote:4b0bbd9a87="tennapel"]Als je je flash banner niet wilt laten reloaden zou je of de mogelijkheid in je flash moeten hebben dat je een variabele (bijv via PHP of een cookie) doorgeeft aan je flash dat deze film niet opnieuw moet worden afgespeeld, of je moet toch met (i)frames werken.[/quote:4b0bbd9a87] Ik kan natuurlijk altijd iets in de gegenereerde html code zetten (<object> of <param>). Voor mij is het nieuw dat ik een variabele maar 1x laadt, ook bijvoorbeeld met php. Kun je een voorbeeld geven van wat je precies bedoelt?[/quote:4b0bbd9a87]

Flasg gebruikt ook een scripttaal (actionscript?) waarmee je variabelen vanuit PHP en ASP of javascript kan doorgeven. Dat bedoel ik. Hoe het werkt? geen idee, ik heb nog nooit van mijn leven met Flash gewerkt. Zoeken even op PHP en Flash of PHP en Actionscript in Google.

ok thanx, het is inderdaad actionscript - verder werk ik ook niet met flash... ;)