Deling van applicaties

ik heb Panther geinstalleerd en heb FUS aan. Eindelijk kan het uit om meerdere users aan te maken. Probleem: ik wil iPhoto hetzelfde bij mijn vrouw en bij mij hebben, en allebei foto's toevoegen en veranderen etc. Ik heb dat nu gedaan door permissies bij mijn iPhoto Library zo te hebben dat mijn vrouw ze kan veranderen. Dat werkt volgens mij tot nu toe goed. Zijn er betere manieren of heb ik het juist gedaan?

Coen

Ik heb het ook min of meer zo gedaan. Heb ook het gevoel dat het eleganter kan ... Weet iemand of je meerdere beheerders kunt aanwijzen? Als ik nu namelijk een nieuwe account aanmaak, kan ik alleen maar voor 'Standaard' of lager kiezen.

[quote:d09f7d2046="Rogier"]Weet iemand of je meerdere beheerders kunt aanwijzen? Als ik nu namelijk een nieuwe account aanmaak, kan ik alleen maar voor 'Standaard' of lager kiezen.[/quote:d09f7d2046]

In het één na laatste tabje (bij mijn Engelse versie is dat “Security”), kun je onderaan aanvinken “Allow user to administer this computer”. Dan is die gebruiker ook gewoon beheerder.

Ik heb er een programmaatje voorg ebruikt: iPhoto-library-manager heet het. Daarmee heb ik de iPhoto-library in een andere map gezet (buiten mijn thuismap) en daarmee kon ik ook instellen dat mijn vrouw toegang had tot die foto's. Werkt perfect: we kunnen allebei foto's bekijken en bewerken. Ik weet alleen nog niet hoe het werkt met inladen van foto's. Je kunt het programmaatje hierhttp://homepage.mac.com/bwebster/iphotolibrarymanager.html downloaden. Jan

Als je er voor zorgt dat jullie allebei tot dezelfde Group behoren, en je geeft de Group read write access dan ben je klaar. Ik zou hem dan idd wel uit je home-dir halen.

iRuben, thanks! Dat had ik helemaal niet gezien.

Groet,
Rogier