Dell 3007WFP

Eindelijk een nieuwe 30" monitor ... ditmaal van Dell! Ik zeg een degelijke 30" monitor die waarschijnlijk niet veel onder doet tegenover Apple's 30" ACD. De [url=http://www.engadget.com/entry/1234000240070831]Dell 3007WFP[/url] krijgt eerst zijn release in de Amerikaanse store op 21 december en heeft onderstaande specificaties.

• [b:cdf53ec8f5]Display Size[/b:cdf53ec8f5]: 30 inch
  • [b:cdf53ec8f5]Response Time[/b:cdf53ec8f5]: 14ms
  • [b:cdf53ec8f5]Brightness[/b:cdf53ec8f5]: 400cd/m2
  • [b:cdf53ec8f5]Contrast[/b:cdf53ec8f5]: 700:1
  • [b:cdf53ec8f5]Viewing Angle[/b:cdf53ec8f5]: 178/178
  • [b:cdf53ec8f5]Native Resolution[/b:cdf53ec8f5]: WQXGA (2560 x 1600)
  • [b:cdf53ec8f5]PC Connectivity[/b:cdf53ec8f5]: DVI-D (Dual link) x 1 with HDCP
  • [b:cdf53ec8f5]Others[/b:cdf53ec8f5]: 4-Port USB Hub, 9-in-1 Multimedia Card Reader/Slots
  • Height Adjustable Stand, Swivel & Tilt.
  • [b:cdf53ec8f5]Price[/b:cdf53ec8f5]: +/- € 1500 ?!

[img:cdf53ec8f5]http://www.neowin.net/forum/uploads/post-41514-1133502981.jpg[/img:cdf53ec8f5]

[quote:9fbba76e6b="diotav"]Ik zeg een degelijke 30" monitor die waarschijnlijk niet veel onder doet tegenover Apple's 30" ACD. [/quote:9fbba76e6b] Het panel waarschijnlijk niet nee, het design is werkelijk niet om aan te zien, zeker niet wanneer we het hebben over een 30 inch scherm. :x

Voor 1500 euro tegenover de 2600 euro van het apple scherm :lol: 1100 euri is toch veel verschil (2400 guldens).

Vind hem iets minder mooi dan het apple scherm, maar geen 2400 guldens :slight_smile:

Niks mis mee ... ik heb hier zelf de 2405FPW 24" staan en die bevalt me prima! Over het design heb ik echt niks te klagen en vooral de diverse uitgangen op de monitor zijn handig!

[size=9:89a583463d]edit> hij is BTW ook sneller dan de ACD![/size:89a583463d]

[quote:feeca23d10="Napsju"][quote:feeca23d10="diotav"]Ik zeg een degelijke 30" monitor die waarschijnlijk niet veel onder doet tegenover Apple's 30" ACD. [/quote:feeca23d10] Het panel waarschijnlijk niet nee, het design is werkelijk niet om aan te zien, zeker niet wanneer we het hebben over een 30 inch scherm. :x[/quote:feeca23d10]

Eerlijk gezegt… Dat dell is lelijk erop… maar opzich… De kleur is prima…
Het zal wel niet mooi glanzend zijn maar van dat matte doffe gedoe…

Voor een Dell vind ik deze wel mooi,... de 2405, 24" vind ik wat minder dan de 23" Cinema Display HD. Hier hoef je je echt niet voor te schamen... 30" voor zo'n prijs is echt een prijsdoorbraak.

:smiley:

Mag ik hieruit concluderen dat Apple gewoon teveel vraagt voor z'n hardware (in dit geval een TFT-scherm)? Of zijn de specificaties werkelijk anders (in het voordeel van Apple)?

Hoe kom je aan die prijs van 1500 euro? De monitor is nog niet officeel aangkondigd, laat staan dat er al een prijs bekend is.

Er staat toch +/- € 1500,- .... de prijs is inderdaad nog niet vrijgegeven. Maar als je terugkijkt op de introductie van de 23" ACD en de 24" 2405FPW mag je toch wel concluderen dat ze er flink onder gaan zitten?! Zowiezo zal het een concurrerende prijs worden!

Ik zie inderdaad dat er 1500 euro staat, maar waar haal je dat vandaan?

Dit haal ik uit de reacties op Engadget en Neowin ... ik zeg niet dat hij precies € 1500,- gaat kosten (+/-). Maar ver van dat bedrag zal het als ik de reacties mag lezen niet zitten!

Ah. Deze quote. Nou daar zou ik niet te veel waarde aan hechten :) [quote:09a44fc465]Any one want to buy my 23" Apple Cinema HD. I've been wanting a 30" display to set beside my 30" TV. Dell's price will definately be lower than Apple's. Yes, the Apple is a nice Alumninum chassis but Dell's is black. In fact, 2 of these side by side will be nice. I bet the price will be about $1500.[/quote:09a44fc465] En hier een andere reactie: [quote:09a44fc465]As a Dell employee, I must say, this monitor is going to be AWESOME! No word as of yet on price range, but my guess would be we will release it somewhere around $2000, with sales bringing it somewhere near $1800 or so.[/quote:09a44fc465] Ik wacht wel tot de prijs bekend is voordat ik oordelen vel over prijsverhoudingen tussen verschillende leverancies :)

offtopic: De 2405fwp is bij Dell.nl nu in de aanbieding voor 918 euro :slight_smile:

Afwachten is het inderdaad ... tot die tijd maar op m'n 2405FPW 24" werken! Ik kan niet wachten op de eerste reviews/gebruikerservaringen!

Persoonlijk vind ik de Apple verpakking, aluminium, wel hoogwaardiger dan het plastic van Dell. Dat prjsverschil is dus helemaal niet zo schokkend.

:o

Ja ... maar de vraag is, investeer je in de behuizing of in het scherm zelf? Ik ga dan toch echt voor het scherm tenzij de behuizing roze is! Het prijsverschil is het waarschijnlijk meer dan waard ... heb het nu namelijk ook al met m'n 24" 2405FPW tegenover de 23" ACD. Heb er geen moment spijt van gehad! Vrijwel hetzelfde alleen in een andere behuizing voor een paar 100 euro's minder!

Hmz... ik had wel wat meer enthousiasme verwacht! Iedereen zit altijd te kwijlen op de 30" ACD maar omdat het Dell is... ?! Met de PC's is het misschien niet best maar met de monitoren is er volgens mij niet veel aan de hand?!

:roll:

Nou, ik vind de behuizing dus gewoon niet mooi... Het Aluminium van Apple is ongeëvenaard, en zeker niet door die zilver gespoten plastic behuizingen. En bij deze vind ik het Dell logo veels te nadrukkelijk aanwezig, en de vorm van de voet vind ik ook lang niet zo mooi als van de Apple.

En zoals vaker al is verteld, dat ze dezelfde flatpanels aan boord hebben wil nog niet zeggen dat ze hetzelfde beeld leveren… eerst maar eens kijken wat de reviews zeggen over zowel het beeld als de prijs.

[quote:143b447351="unSOUND"]En zoals vaker al is verteld, dat ze dezelfde flatpanels aan boord hebben wil nog niet zeggen dat ze hetzelfde beeld leveren... eerst maar eens kijken wat de reviews zeggen over zowel het beeld als de prijs.[/quote:143b447351] Dat snap ik ... zelf werk ik op een 2405FPW 24" en heb er niet veel negatiefs over te zeggen. Het rare was ook dat voordat ik hem uit de doos haalde dacht dat hij er veel lelijker uit zou zien dan de ACD maar dit vind ik persoonlijk hartstikke meevallen. Hij doet echt niet onder tegenover de 23" ACD! Tuurlijk is de ACD schitterend en vooral i..c.m. een PM G5 (hé unSOUND) ... maar het prijsverschil zet je toch flink aan het denken.

:wink:

[quote:428285cb4b="diotav"] ... maar het prijsverschil zet je toch flink aan het denken.[/quote:428285cb4b] Mij niet. Als ik hem niet mooi vind ken hij nog zo goedkoop wezen, ik moet er wel de hele tijd naar staren. Ik heb inmiddels wel geleerd dat je het meeste geld kwijt bent als je gaat besparen... Goedkopere modellen kopen resulteert 8 van de 10 keer in spijt, inruilen en bijleggen voor het model wat je eigenlijk wou.

Zeg dat zo’n ding 5 jaar mee gaat, en de Dell 700 euro goedkoper is dan de Apple, dan praat je over 11,67 per maand meer voor de Apple… nou, dan nam ik ècht de Apple.

Ik geloof ook nooit dat dat ding voor 1500 euro te leveren is... Ik gok meer op een euro of 2100...