Demo

Kan een demo-iMac van de vorige generatie kopen. Ik vind die trouwens mooier dan de nieuwe. Alleen aarzel ik een beetje omdat het net een demo is. Wat denken jullie? Is zo een demo-toestel meestal in 'bijna-nieuw-staat' zoals de verkoper zegt of raden jullie zo'n ding af precies omdat het in de winkel heeft gestaan? Graag jullie advies.

Ik denk eerlijk gezegd dat echte tweedehandstoestellen in betere staat zullen verkeren. Als je ziet hoe onrespectvol sommige klanten omgaan met demo-modellen.

Tweedehandstoestellen zullen trouwens ook veel goedkoper zijn.

Voor minder dan de helft van de nieuwprijs is het misschien ok. Anders even wachten op normale opruimingen, waar soms ook 30-40% korting wordt gegeven.

Ja, ik zou wachten totdat de 'oude' lijn in de aanbieding komt. Ik zou nooit een ex demo model kopen. Het voordeel van die ex demo model t.o.v. 2de hands: op die ex demo zit garantie (je krijgt gewoon een factuur).

Ooit verkocht MacHouse op de Apple dagen hun demo-modellen. Dit waren modellen die een dag of twee dagen op een beurs hadden gestaan. Vaak zat het beschermplastic er nog op en kon je aan niets zien dat het geen nieuwe machines waren.

Ze noemde ze dan ook NNN (net niet nieuw).

Als je zo’n soort demo kan krijgen heb je een mooie deal.

Ja, die demo modellen heb je inderdaad ook. Die zou ik nog wel kopen. Maar geen demo model die maanden in een winkel gestaan heeft.

Mijn 1e iMac was een demo van de Primafoon. die had daar een jaar lang, samen met nog 30 anderen in de winkel gestaan om gebruikt te worden. Die iMac werd met een jaar garantie ver onder de prijs verkocht en heeft het jaren probleemloos gedaan. Ik heb hem pas weggedaan toen de noodzakelijke software er niet meer op kon draaien.

Oké, dankjewel voor de reacties. Ik ga nu voor een nieuwe oude, d.w.z. een nieuwe iMac van het vorige model. Dat toestel krijg je met een serieuze en aanvaardbare korting. Langer wachten is riskant omdat die machientjes momenteel de deur uit zwiepen.