Demo's van Xbox 360 lopen op Apple's

Vrijdag heeft M$ toegegeven dat de Xbox 360 demo's op Apples G5 draaien ...

http://news.com.com/2100-1043-5706658.html?tag=tb

Yo!

(Tijdelijk onwikkelen ze op G5’s, totdat ze iets beters hebben zeggen ze)

[quote:179baf3dfe="yabbanoname"]....dat de Xbox 360 demo's op Apples G5 draaien ...[/quote:179baf3dfe] opzich niet zo gek, de Xbox 360 draait op 3 Power PC-cores van IBM. De G5 van apple wordt ook door IBM ontwikkeld ( deze behoort ook in de Power PC family ). Omdat de apple al een compleet platform is, is het niet echt raar dat deze gebruikt wordt om spellen voor de Xbox 360 te ontwikkellen.

Wat ik mij afvraag is of in de toekomst meer spellen van Xbox naar Mac omgezet zullen worden. Dit zou niet echt veel werk zijn omdat de architectuur niet al te veel van elkaar scheelt…

Een huidige XBOX bevat een Intel Celeron processor, maar ik zie ook nergens XBOX-only games op een x86 systeem draaien.

Vraag het me af we die games wel zullen gaan zien op de Mac’s.

Het lijkt me dat Bill èn de spellen èn de xboxen wil verkopen. Dus vergeet het maar met die spellen voor de mac.

[quote:f1e0938588="Erik Joling"]Het lijkt me dat Bill èn de spellen èn de xboxen wil verkopen. Dus vergeet het maar met die spellen voor de mac.[/quote:f1e0938588] Wat Bill wil, heeft een cracker scheit aan, en komt waarschijnlijk stront tekort.

Het systeem zal toch ooit nog wel gekraakt worden…

Dan eerder van de huidige xbox op een x86, denk je niet?

[quote:b7302c84d9="Erik Joling"]Het lijkt me dat Bill èn de spellen èn de xboxen wil verkopen. Dus vergeet het maar met die spellen voor de mac.[/quote:b7302c84d9] Hellaas voor Bill brengt hij niet de spellen uit :) En grote kans dat spellenbouwers wel meer winst willen maken..

Er is al eerder [url=http://www.macosx.nl/?p=showarticle&art_id=1361]uitgelekt[/url] dat de PowerMac's gebruikt worden om games te ontwikkelen voor de Xbox 360. Ik ben al gisteren begonnen aan een artikeltje hierover maar op zich vind ik het niet genoeg nieuws. Dus 'k zal er waarschijnlijk vanalles erdoor draaien. Je ziet nog wel of ik het al dan niet publiceer :P Nu geen tijd wegens mijn schoolwerk :(

hehe, Als Microsoft al niet zonder Apple kan :D

wil dat dan ook zeggen dat wij de games vaqn de xbox 360 gaan kunnen draaien op onze mac?

Niels

[quote:0ba7193802="MrSharky"]hehe, Als Microsoft al niet zonder Apple kan :D

wil dat dan ook zeggen dat wij de games vaqn de xbox 360 gaan kunnen draaien op onze mac?

Niels[/quote:0ba7193802]

Neen. Maar er kunnen wel ooit emulators uitgebracht worden en dan is het misschien wel mogelijk. Maar niet voordat er een PowerPC bestaat met Dual-core, dual-processors aan 3,6GHz ofzo. Want voor een Xbox 360 te emuleren die een triple-core 3,2GHz processor heeft heb je echt héél veel power nodig.

Het feit dat Microsoft nog dit jaar de Xbox 360 op de markt brengt wil twee dingen zeggen:
a. Er zal nog voor het einde van dit jaar een G5 komen met een kloksnelheid van 3GHz of hoger
b. Er zal nog dit jaar een dual-core G5 uitkomen

Dit wil zeggen dat we al een PowerPC Dual-G5 mogen verwachten waarbij elke G5 beschikt over dual-cores en dat aan 3GHz of hoger. The future looks bright! :slight_smile: Straks heb ik alles al hier gezegd dat ik wilde in een artikel schrijven :stuck_out_tongue:

Ik hoop dat er niet weer zo'n onzin-artikel over PowerMac geruchten en de X-Box op de voorpagina komt. De aankondiging van de specs van de nieuwe X-Box zegt namelijk helemaal niets over toekomstige PowerMacs. Ten eerste is het een andere PowerPC processor waarover gesproken wordt. Ten tweede gaat het om een aankondiging. Als je tussen de regels door leest zul je zien dat die nieuwe X-Box alleen nog maar op papier en in maquette-vorm bestaat. Het is niet voor niets dat ze nog niet eens demo's van spellen op een echte X-Box 360 kunnen laten zien. Microsoft probeert de concurrentie voor te zijn met het opbouwen van hype voor haar nieuwe console, maar het zal denk ik niemand verbazen als hij eind dit jaar nog niet af blijkt.

Natuurlijk worden er ook al een hele tijd geruchten verspreid over dual-core en 3.0 GHz of snellere G5’s voor PowerMacs. Die zullen er ook echt wel een keer komen. Maar de berichten over de X-Box voegen hier in ieder geval geen enkele geloofwaardigheid of duidelijkheid over een eventueel tijdschema aan toe.

[quote:2f50238bd7="Buzz_D"]maar het zal denk ik niemand verbazen als hij eind dit jaar nog niet af blijkt.[/quote:2f50238bd7] Lijkt me sterk dat dat gebeurt, dan lopen ze te veel winst mis met de kerst.

[quote:7c246c03a5="Buzz_D"]De aankondiging van de specs van de nieuwe X-Box zegt namelijk helemaal niets over toekomstige PowerMacs.[/quote:7c246c03a5]

Volgens mij wel. Apple is wel slimmer dan je denkt, ze weten ook dat microsoft 3GHz+ PowerPc processoren gebruikt en ze weten ook dat de maccommunity al lang om 3GHz+ processoren vraagt. Volgens mij zal Apple een G5 van 3GHz+ lanceren tijdens de WWDC in juni, met het grote nieuws: “We crossed the 3GHz line!”

Niels

[quote:b64334f9ca="MrSharky"]hehe, Als Microsoft al niet zonder Apple kan :D

Niels[/quote:b64334f9ca]
Hoeveel Nintendo Game Cube spellen voor de Mac ken jij?
Daar zit nml/ ook al jaren een powerpc processor in…

Weet jij wat voor processor er in mijn Xerox Docucolor van 1998 zat;? Juist! Een powerpc!
En weet jij hoe slecht de ondersteuning van Xerox voor de Mac was??

Een powerpc zat/zit in veel meer producten dan jij ooit zult gebruiken, maar dat zegt helemaal niets over de bruikbaarheid voor de Mac.

En andersom misschien, OS X op een X Box... OS X Box dus

Niels: Nogmaals, de XBox 360 zal geen 3.2 GHz PowerPC G5 processoren bevatten. Het gaat om een custom PowerPC processor. De voorgangers van de G3/G4/G5 waren ook allemaal PowerPC processoren. Dat de ontwikkeling van spellen op de PowerMac G5 wordt gedaan zegt ook niet zoveel. Waarschijnlijk wordt gebruik gemaakt van een subset van de G5-instructieset, en worden daarnaast juist features van de nieuwe XBox geemuleerd op die PowerMac G5s. Die emulatie-omgeving wordt natuurlijk nooit vrijgegeven, dus het spelen van XBox 360 spellen direkt op de Mac zal zeer waarschijnlijk nooit gebeuren.

Dat van die >3GHz PowerMacs op de WWDC zou natuurlijk best kunnen. Maar dat heeft dan verder toch niets met deze XBox te maken? Het zou ook heel goed niet zo kunnen zijn. Zoals je weet probeert Apple dit soort onthullingen altijd tot het laatste moment geheim te houden. In tegenstelling tot Microsoft in dit geval, die de nieuwe XBox onthult zonder dat er ook nog maar een werkend prototype van te zien is. Niemand weet dus precies hoe het met de ontwikkelingen van nieuwe generatie PowerPC chips in de IBM laboratoria gesteld is. Het enige dat we nu wel weten is dat de nieuwe XBox nog niet eens klaar is voor een werkend prototype.

MvdM: OS X direkt op een XBox is ook onwaarschijnlijk. OS X ondersteund zeer specifiek alleen de door Apple verkochte hardware. De XBox is daar natuurlijk niet compatible mee. Dus misschien alleen met een emulator, maar dat is vanwege de performance natuurlijk nauwelijks de moeite waard.

[quote:bb546a8f91="MvdM"]En andersom misschien, OS X op een X Box... OS X Box dus[/quote:bb546a8f91]

Mss goeie naam voor een Cube G5 :smiley:

Niels

[quote:f6a68c2a7c="rburgt"]Wat ik mij afvraag is of in de toekomst meer spellen van Xbox naar Mac omgezet zullen worden. Dit zou niet echt veel werk zijn omdat de architectuur niet al te veel van elkaar scheelt...[/quote:f6a68c2a7c]

Nope. De XBox 360 heeft een gigantische custom ATI videokaart, een Mac niet.

[quote:1492bd0682="KarelWillem"][quote:1492bd0682="MrSharky"]hehe, Als Microsoft al niet zonder Apple kan :D

Niels[/quote:1492bd0682]
Hoeveel Nintendo Game Cube spellen voor de Mac ken jij?
Daar zit nml/ ook al jaren een powerpc processor in…

Weet jij wat voor processor er in mijn Xerox Docucolor van 1998 zat;? Juist! Een powerpc!
En weet jij hoe slecht de ondersteuning van Xerox voor de Mac was??

Een powerpc zat/zit in veel meer producten dan jij ooit zult gebruiken, maar dat zegt helemaal niets over de bruikbaarheid voor de Mac.[/quote:1492bd0682]

Net zoals er emulators zijn voor de Xbox op PC is het theoretisch mogelijk een emulator te maken voor de Xbox 360 op een PowerMac. Tussen kunnen en maken zit er een groot verschil …

[quote:a902640a63="Buzz_D"]MvdM: OS X direkt op een XBox is ook onwaarschijnlijk. OS X ondersteund zeer specifiek alleen de door Apple verkochte hardware. De XBox is daar natuurlijk niet compatible mee. Dus misschien alleen met een emulator, maar dat is vanwege de performance natuurlijk nauwelijks de moeite waard.[/quote:a902640a63]

Niet mee eens. PearPC draait Mac OS X ook. Dat ondersteuning voor Quartz, Core Image, … bijna onmogelijk is ben ik wel mee akkoord.

Als iemand de beveiligingen hackt is het volgens mij(n) (beperkte kennis) wel mogelijk Mac OS X daarop te draaien. Door de custom PowerPC zal die misschien kunnen werken als een G3 of G4 ofzo. Nu is het te vroeg om hier verder over te discussiëren. Waarover we wel kunnen praten is of het mogelijk zou zijn :slight_smile: De makers van PearPC hebben ons laten zien dat héél veel mogelijk is! Zeer traag natuurlijk … :stuck_out_tongue: