Niet mee eens? Ik noemde toch ook die emulator mogelijkheid? Volgens mij zijn we het wat dat betreft dus wel eens. Behalve dan dat ik niet zo warm zou lopen voor zo'n emulator. Maar fijn om te weten dat er nog mensen zijn die enthousiast kunnen worden van zo'n idee... :wink:
Gamen op een Mac is leuk wegens deze redenen: 1. Steek het game in het optisch station, sleep de map naar je application directory en klaar. Op een Windows PC is er een vervelende installer. Bij een spelconsole steek je gewoon het schijfje erin en je bent vertrokken. 2. Keyboard & optische muis verkies ik voor 3rd person shooters. Dit ontbreekt bij mijn weten aan de Xbox/Playstation.
Zodra je Xbox 360 games kan spelen met een keyboard en optische muis (voorkeur: Logitech MX500 of hoger) dan ben ik verkocht. Je hangt de Xbox 360 aan je super 23" Cinema Display (DVI) en je bent vertrokken om High Definition games te spelen Enkel heb ik een Xbox 360 en ook geen Cinema Display
Binnenkort zal de kwaliteit van de beelden op een spelconsole veel beter zal zijn dan op een Mac/PC!
Indien het mogelijk is om een optische muis te gebruiken zie ik niet meer in waarom je persé zou willen gamen op een Mac/PC, een Playstation 3 of Xbox 360 is dan veel interessanter volgens mij. Die zal je kunnen kopen voor minder geld dan de nieuwste grafische kaart!
[quote:8567ef519b="larridon"]Niet mee eens. PearPC draait Mac OS X ook. Dat ondersteuning voor Quartz, Core Image, ... bijna onmogelijk is ben ik wel mee akkoord.
Als iemand de beveiligingen hackt is het volgens mij(n) (beperkte kennis) wel mogelijk Mac OS X daarop te draaien. Door de custom PowerPC zal die misschien kunnen werken als een G3 of G4 ofzo. Nu is het te vroeg om hier verder over te discussiëren. Waarover we wel kunnen praten is of het mogelijk zou zijn De makers van PearPC hebben ons laten zien dat héél veel mogelijk is! Zeer traag natuurlijk … :P[/quote:8567ef519b]
Pear PC is een emulator die nog altijd een onderliggend besturingssysteem nodig heeft om te werken. De Xbox360 ombouwen naar een Mac is bijna onmogelijk en totaal nutteloos omdat er toch geen ondersteuning van apple bij komt dus zal het nooit goed draaien…
[quote:8290fb7500="Buzz_D"]Niet mee eens? Ik noemde toch ook die emulator mogelijkheid? Volgens mij zijn we het wat dat betreft dus wel eens. Behalve dan dat ik niet zo warm zou lopen voor zo'n emulator. Maar fijn om te weten dat er nog mensen zijn die enthousiast kunnen worden van zo'n idee... :wink:[/quote:8290fb7500]
Ik loop warm voor het oneigenlijk gebruiken van gelijk welk electronica toestel
Ik bedoelde dat het geen echte emulator zou zijn vermits de PPC code van Mac OS X normaal direct op de PowerPC-processor zou kunnen draaien van de Xbox 360. Emulators zouden enkel nodig zijn voor de videodrivers enzo en om Mac OS X te laten geloven dat het op een Mac loopt. Dus ik denk niet dat er zou moeten ingeboet worden op processor kracht
[quote:586d091414="rburgt"][quote:586d091414="larridon"]Niet mee eens. PearPC draait Mac OS X ook. Dat ondersteuning voor Quartz, Core Image, ... bijna onmogelijk is ben ik wel mee akkoord.
Als iemand de beveiligingen hackt is het volgens mij(n) (beperkte kennis) wel mogelijk Mac OS X daarop te draaien. Door de custom PowerPC zal die misschien kunnen werken als een G3 of G4 ofzo. Nu is het te vroeg om hier verder over te discussiëren. Waarover we wel kunnen praten is of het mogelijk zou zijn De makers van PearPC hebben ons laten zien dat héél veel mogelijk is! Zeer traag natuurlijk … :P[/quote:586d091414]
Pear PC is een emulator die nog altijd een onderliggend besturingssysteem nodig heeft om te werken. De Xbox360 ombouwen naar een Mac is bijna onmogelijk en totaal nutteloos omdat er toch geen ondersteuning van apple bij komt dus zal het nooit goed draaien…[/quote:586d091414]
Bijna onmogelijk maar mogelijk. Iedereen dacht dat Mac OS X draaien op een x86-processor onmogelijk ging zijn! Toch draaide ik 10.3 probleemloos op een AMD Athlon 64 3000+. Natuurlijk super traag maar het ging en het beeld en netwerk deden het. Enkel audio was nog niet in orde. Dat komt misschien nog. PearPC is inderdaad een voorbeeld van een nutteloos project, eigenlijk meer een proof-of-concept. It can be done!
Een emulator voor de Xbox 360 waarop je Mac OS X zou draaien zou wel héél snel kunnen draaien. Enkel zal men nooit de grafische kaart en andere componenten vlot kunnen aanspreken omdat er geen deftige drivers voor zijn. Look and see!
Enig idee hoeveel hacks er al zijn voor de nieuwe PlayStation Portable? Dat zal niet anders zijn nadat de Xbox 360 op de markt is!
Dat de PowerMac G5 een rol speelt in de ontwikkeling van die xBox 360 spellen is wel heel leuk om te lezen. En dat die developer tools voor die xBox ingewikkeld spul zullen zijn is ook wel een waarheid. Wat als je zo bedenkt dat de G5 met OS X voolal OpenGL gebruikt en die nieuwe xBox gaat gewoon voor direktx 9. Hoe ze het toch voor mekaar krijgen dit dan toch te realiseren op een Mac. Volgens mij wordt de Mac zelfs niet ingesteld voor de volledige ontwikkeling van het spel. Een deel zal erop gedaan worden maar de rest zal wel op van die wintgoos bakken zijn. Op het eerste gezicht ziet het er allemaal rooskleurig uit. Maar de instructies van de PowerPC in die xBox zal wel heel anders zijn dan de instructies voor een PowerMac G5.
Het wordt gewoon eens tijd dat Apple begint te ondernemen. En aan die geruchten van OpenGL verbetering hebben we niet veel, want in de praktijk is er vandaag de dag nog niets te merken. Maar goed dat is dan weer een ander onderwerp.
[quote:1729cd15b1="Zorcky"]Het wordt gewoon eens tijd dat Apple begint te ondernemen. En aan die geruchten van OpenGL verbetering hebben we niet veel, want in de praktijk is er vandaag de dag nog niets te merken. Maar goed dat is dan weer een ander onderwerp.[/quote:1729cd15b1]
Correctie: nog niet genoeg. Wel al veel. Zie hier. Met de huidige positieve evolutie van game consoles lijkt me een game Mac altijd maar minder interessant. Apple zich hier zeker niet aan wagen. De markt is verzadigd en de winsten veel te laag.
Ik zou wel graag een mooiere behuizing ontwerpen voor de Xbox 360! Vermits die toch zal kunnen vervangen worden zou dat een gat in de markt kunne zijn. Misschien een ontwerpopdrachtje voor mijn laatste jaar Master Industrieel Ontwerpen
De vorige XBox werd met verlies verkocht. M$ kan dat betalen, maar het geeft wel aan hoe slecht het gesteld is met de games consoles.
[quote:c1086df2d7="Pliep"]De vorige XBox werd met verlies verkocht. M$ kan dat betalen, maar het geeft wel aan hoe slecht het gesteld is met de games consoles.[/quote:c1086df2d7]
Daar hebben de gebruikers geen last van maar het is inderaad zo dat M$ hun strategie wel beter kan of straks hebben ze geen $ meer
Voor de mensen die nog twijfelen hoe de Xbox 360 en de mac aan elkaar hangen. Foto's van de E3 2005 in LA. [img:e822c5b103]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=6920[/img:e822c5b103] [img:e822c5b103]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=6921[/img:e822c5b103] Xbox zelf staat af ??? [img:e822c5b103]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=6922[/img:e822c5b103] [img:e822c5b103]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=6923[/img:e822c5b103]
Deze vind ik dus echt wel een goeie grap. Weeral iets dat ze bij Microsoft te verwerken zullen krijgen :D
tja ik vind dit echt schandalig van microsoft...
Maar waarschijnlijk komen er wel nieuwe en mischien ook wel sneller game’s uit voor op de mac??
mischien wel sneller dan op een windows computer
op wat voor os draaide die spellen dan? is dat ook bekend?
anders wordt het wel intressant om in de toekomst een dual boot te hebben op je appletje misschien
Of als iemand het lukt om macosx op te laten draaien dan heb je voor ±€350 een behoorlijk krachtige G5. Er zijn 2 G5's nodig om next gen spellen te draaien en die samen zijn niet krachtig genoeg als de 360 (antialiasing stond uit en veel effecten waren niet aanwezig tijdens het presentaties).
oh en lowfi wat voor spellen en of het goed genoeg is kijk hier wat realtime screenshots :
[img:bbc5bada43]http://pcmedia.ign.com/pc/image/article/526/526179/new-unreal-engine-3-views-20040624041525213.jpg[/img:bbc5bada43]
voor meer kijk op http://www.gamespot.com/x360/index.html