derde generatie iPod, hoe zie ik dat?

ik wil een icepod bestellen maar moet nu opgeven welke generatie iPod ik heb. Ik heb een 10 Gb iPod gekocht in 2003... Op de achterkant staat model A1040...

Hoe zie ik welke generatie iPod dit is?

Groet, Jaap.

de derde generatie heeft 4 extra knoppen boven het scrollwheel... (maar die heeft geen 10GB-versie) dus hoogstwaarschijnlijk heb je een 2de generatie...

[quote:ea36695975="Zweefvliegerke"]de derde generatie heeft 4 extra knoppen boven het scrollwheel... (maar die heeft geen 10GB-versie) dus hoogstwaarschijnlijk heb je een 2de generatie...[/quote:ea36695975]

Die heeft wél een 10 GB-versie. Of ik heb een héél bijzonder model… 8)
A1040 is idd een 3G iPod.

aj, een vriend van me had een 30GB derde generatie en hij zei dat die het "middelste" model had, dan zal die zich vergist hebben ;)

[quote:128a054c38="Zweefvliegerke"]aj, een vriend van me had een 30GB derde generatie en hij zei dat die het "middelste" model had, dan zal die zich vergist hebben ;)[/quote:128a054c38]

Yup: dat was het ‘hoogste’ model. Waarschijnlijk wilde hij je niet de ogen uitsteken. :wink:

Ik heb inderdaad 4 knoppen (tiptoetsen) boven het scrolwiel, dus ik kan ervan uitgaan dat ik een derde generatie iPod heb? (komt goed uit ivm houder voor in de auto...)

Thanks!

jaap

Yep, alleen de 3e generatie had de 4 knoppen boven het wiel.

[b:afcf4d2939]1e generatie:[/b:afcf4d2939]
ronddraaiend plastic wiel met 4 knoppen om het wiel

[b:afcf4d2939]2e generatie:[/b:afcf4d2939]
aanraak-gevoelig scrollwiel en 4 knoppen om het wiel

[b:afcf4d2939]3e generatie:[/b:afcf4d2939]
aanraak-gevoelig scrollwiel en 4 knoppen boven het wiel

[b:afcf4d2939]4e generatie:[/b:afcf4d2939]
aanraak-gevoelig scrollwiel en 4 knoppen verwerkt in het wiel

[url=http://www.ipodlounge.com/index.php/articles/comments/instant-expert-a-brief-history-of-ipod/]iPodLounge | Instant Expert: a Brief History of iPod[/url]...

De 3e generatie was er eerst in 10, 15 en 30 GB versies (introductie: eind April 2003), en later in 10, 20 en 40 GB (September 2003). Bij de introductie van de iPod mini (Januari 2004) werd vervolgens het 10 GB model vervangen door 15 GB.

Dank jullie wel!

Nu snel de icepod spullen bestellen en monteren!

Ik heb nu een aansluiting gemaakt van m’n iPod hoofdtelefoon uitgang naar de AUX/CD ingang van m’n autoradio (becker traffic pro) ik moet de iPod voluit zetten voor een beetje volume. (komt door volume beperking op de Europeese iPods) Op de site van icepod.nl lijkt dit een beter geluid op te leveren… Ben benieuwd!

Kijk [url=http://www.macskinz.com/MACSKINZ/index.html]HIER[/url] maar even... daar staan de plaatjes bij. Dan kan je ZIEN welke iPod welk type/generatie is :mrgreen:

Het volume van je iPod is eenvoudig aan te passen met een simpel freewareprogramma'tje, genaamd [url=http://volumeboost.tangerine-soft.de/index.html]iPodVolumeBooster[/url].

En als je de firmware van je iPod met rust wilt laten kun je ook gewoon het volume van de nummers in iTunes omhoog gooien, dan speelt hij ze ook harder op de iPod. En nee, de bestanden zelf worden niet veranderd, en nee, de kwaliteit gaat niet achteruit.

Dat is voor gebruik met de ice-link dus allemaal niet nodig. Die maakt gewoon gebruik van de line-uitgang die in de dock-connector verwerkt zit. Die is bedoeld voor dat soort toepassingen, en de koptelefoonuitgang dus niet.

Sluit jij je koptelefoon op je Icelink aan dan ?

:?

Beste geluid komt inderdaad via de Dock-Connector dus een Dock, Sendstation, Belkin Stereo kit en nog veel meer van die apparaatjes met een line-out uitgang geven een beter signaal. Hoef je stereo of je iPod niet meer op 10 te zetten.

Enne voor de volume opheffen. GoPod is the way.

en als je het nog net weet plaats dan gewoon een foto...

of vul het serienummer in op http://www.chipmunk.nl/klantenservice/applemodel.html

Heren, heren, ik ben al al uit zoals ik schreef! het is inderdaad een iPod van de derde generatie, dus ik kan een icepod bestellen met cradle voor in de auto. Probleem opgelost!

Nogmaals dank!

Groet, Jaap.