dit progje kan (zegt het muziek uit de externe luidsprekers en de ingebouwde laten komen )
ik heb een emac 1.25 gh met de creative i-trigue L3450 ( mega geluid trouwens :lol: ) en dit programma ,nu wat ik wil is : de msn bliepjes uit de boxjes van de emac en muziek uit de creatives …
hoe stel je dat in ? want ik kan aleen de “ingebouwde audio” poort selecteren. en dan komt het geluid alleen uit de creatives
wat ik wel zie onder systeemvoorkeuren -> geluid is dat er staat :
als de creatives aangesloten zijn :
kijk eens bij audio midi setup (applications - utilities), daar kan je kiezen om je system sounds door de mac speakers te laten gaan en de rest op je externe speakers.
Het lukt enkel als je de speakers via een iMic of iets dergelijks aansluit. Het geluid naar de interne speakers en naar de hoofdtelefoonaansluiting gaat via één en dezelfde geluidskaart. Je kan dat dus niet afzonderlijk instellen.
Ik gebruik Detour in combinatie met een iMic en een externe versterker en speakers. De systeemgeluidjes laat ik door de speakers van de iMac komen, iTunes speelt over de versterker. Werkt perfect! En je kan ook nog eens het volume van applicaties afzonderlijk instellen. Zo heb ik de geluiden van Office lager staan. Zo zijn ze er wel, maar meer op de achtergrond.