Onlangs heb ik mijn macbook pro 2.4 ter reparatie afgeleverd, de reseller heeft hem vervolgens naar apple gestuurd. Gelukkig vertoonde hij nu wel de error code van apple was nl. al de tweede keer en is uiteindelijk kosteloos gerepareerd. Echter wat schetst mijn verbazing toen ik thuis kwam en de mac opende er bevond zich een deuk rechts van de body bij een van de ingangen. Het socket (weet de naam niet ingang voor een extern beeldscherm) steekt nu uit en hij sluit nu niet goed meer. Ook is de grijze plastic rand links van het trackpad in de hoek gebarsten. Ik heb mijn mac weer terug gebracht en hij is nu weer verstuurd naar apple. bij de reseller waren ze zeer verbaasd en wisten zeker dat zij hem niet hebben laten vallen. Zij zeiden ook dat ze zoiets nog nooit eerder hebben gezien. Aangezien ze bij apple tijdens de reparatie niet eens de moeite hebben genomen het stof weg te halen, wat zeg maar zichtbaar is door de speakers en als het toetsverlichting aan is begin ik twijfels te krijgen over hun zorgvuldigheid tijdens de reparatie. Daarom ook deze oproep op dit forum. Zijn er meerder mensen die klachten hebben (anders dan het weigeren van reparaties van apple) met name over de fysieke toestand van de body nadat ze hun mac hebben laten repareren? Ik zou het erg fijn vinden deze klachten te horen aangezien het moeilijk te bewijzen is dat die deuk er van te voren niet in zat en ik me er zorgen over maak omdat een gevallen macbook het een tijdje kan doen en er dan ineens mee kan uitscheiden.
Volgens mij doet Apple zelden zelf reparaties, daar hebben ze de zogenaamde Apple Authorized Service Providers voor. Waar heb je hem weggebracht?
tobiaslf
[quote:dbdba6d66b="tobiaslf"]Volgens mij doet Apple zelden zelf reparaties, daar hebben ze de zogenaamde Apple Authorized Service Providers voor. Waar heb je hem weggebracht?
tobiaslf[/quote:dbdba6d66b]
Inderdaad, er zijn bedrijven die door Apple worden aangeschreven als reparateur voor Apple-apparatuur. Hier in de buurt is dat CardServices.
Zelfs vele producten uit de Apple Store worden niet verstuurd vanaf Apple maar door een ander (lokaal) bedrijf.
Dus misschien is het wel een verhaaltje van de 'reseller'. Hij is uiteindelijk verantwoordelijk, je hebt een overeenkomst met hem. Als hij op zijn beurt de reparatie doorstuurt, heeft hij, en niet jij een overeenkomst met die partij.
tobiaslf
Lekker klote in ieder geval! Is je dure spul weg voor reparatie, slopen ze hem ook even!
Ik heb ook het idee dat ze niet erg zorgvuldig omgaan met je spullen. Vorig jaar bracht ik mijn MacBook naar een Apple winkel in Hilversum, omdat er een barst in de topcase zat. Die is toen vervangen, maar toen ik mijn laptop op kwam halen bleek ie aan te staan. Iedereen kon dus zomaar even in mijn laptop komen. Ze hadden hem aangezet om te testen, maar vergeten uit te zetten zeiden ze. Nou dat vind ik vrij slordig. De nieuwe topcase zit er nu in, maar niet bijster mooi. Het kraakt een beetje en ik zie wat naadjes. Maarja, alles is beter dan een scheur.
Bedankt voor jullie reacties. Waar ik hem heb weggebracht verkopen ze apples & toebehoren. Ik heb begrepen dat ze zelf ze geen reparaties mogen uitvoeren in ieder geval niet die onder de garantie vallen. Ik had geen garantie meer maar een exemplaar waarvan de nvidea video kaart het begeeft dus die viel nog onder de zg " terugroep-actie-garantie". Zij leveren overigens wel goede service je krijgt altijd meteen een leen machine mee.
[quote:253b860e9e=“tobiaslf”]Dus misschien is het wel een verhaaltje van de ‘reseller’. Hij is uiteindelijk verantwoordelijk, je hebt een overeenkomst met hem. Als hij op zijn beurt de reparatie doorstuurt, heeft hij, en niet jij een overeenkomst met die partij.
tobiaslf[/quote:253b860e9e]
Dat verklaart wel waarom ze er niet zo blij mee waren. Goed dat je me daar even op wijst ! Kan weer een hoop gepraat schelen. Thanks!
Goed uitzoeken wat je rechten zijn en daarna je poot stijfhouden. Wel netjes blijven dan ligt het in ieder geval niet aan jou.
Bij mij hadden ze de topcase er ook af gehaald en bij het terugplaatsen zowel links als rechts een kleine beschadiging gemaakt .. Heb er niks van gezegd, maar het is wel erg slordig.
[quote:8b795c0daf="Jeroen Ruiter"]Goed uitzoeken wat je rechten zijn en daarna je poot stijfhouden. Wel netjes blijven dan ligt het in ieder geval niet aan jou.[/quote:8b795c0daf] Mooi omschreven, klopt exact. Je moet weten wat je rechten zijn en dit op een beleefde manier laten weten als het er op aan komt.
Een deukje lijkt me vervelend maar wat je bij sommige winkels meemaakt is opmerkelijk. Notelogic repareerde mijn macbook en uiteindelijk was er wel wat meer kapot. Ze zijn slim met een betaalnummer dus je kunt niet uren staan bellen. Ook het helpen in de winkel komt uiteindelijk neer op beloftes die in mijn geval niet zijn nagekomen. Ze hebben bij het verwisselen van de scherm niet de hele laptop open geschroefd maar doodleuk alleen de scherm. Kenners weten dat het zo niet kan en hoort. Dat betekende dat de plastic randje beschadigd is. Bij het openen van de schermcasing gebruikten ze een handmesje. Aluminium rondom en plastic is beschadigd. Mijn vraag waarom werd beantwoord dat het toch niet de bedoeling was dat ze uren zouden gaan sleutelen. Bij het dichtmaken hebben ze de ICam kapot gemaakt. Deze beloofde ze te vervangen door een nieuwe maar dat was dus een verkeerde versie en tweedehands. Hij dacht dat je zoiets niet ziet. Daarna werd beloofd een hele scherm te vervangen maar nu denken ze alleen aan de topcasing. Kortom... Maanden verder en de eigenaar ******** verwacht dat je als klant maar accepteert dat je blijft bellen naar zijn 0900 nummer want terugbellen of schrijven doet hij lekker niet. Wees gewaarschuwd.
klacht indienen bij Apple lijkt me logisch. Als die ASP de voorgeschreven regels niet volgt om een mac te herstellen zou apple dit moete weten , lijkt me
Leermoment, foto's maken reeds vóor je de MacBook inlevert, dan kan je de toegebrachte beschadiging in ieder geval hard maken.
Nou is op zich de bewijs niet lastig want op de bon staat dat de scherm is vervangen. Op de website geven ze aan dat ze het doen. Zelfs met hele poeha over no cure no pay en service. De apple dealer kan zien hoe slecht dat gedaan is en als je meerdere keren terug bent geweest dan is wel te raden dat het niet voor lol was. Verder heb ik de laptop nooit open gehaald dus apple kan zien dat de casing nog niet geopend is. Dan blijft er weinig over dan dat zij het hebben gedaan. Ze zeggen trouwens dat ze op tijd leveren maar wees op voorbereid dat je ene paar keer een 0900 nummer moet bellen voordat je echt iets hebt. Het ligt dan volgens Notelogic een paar weken bij de duane.
Ik heb ze aangeboden om de reparatie door een erkend dealer te laten doen maar daar was de reactie dat zij dan niet meer de garantie willen verstrkken… Kun je dat voorstellen? Eerst mollen ze een dure laptop (icam en casing) en daarna willen ze de spullen niet door een erkend dealer in laten zetten omdat die het zou beschadigen. Ik kan me niet voorstellen dat een erkend dealer met een broodmes een macbook pro scherm op de verkeerde plek uit elkaar probeert te halen… Notelogic in Sliedrecht heeft het dus echt niet op een rijtje.
Nogmaals, ik zou niet een apple bij Notelogic brengen. Als ze eerst op een vreemde manier iets niet open krijgen gaan ze op internet zoeken hoe het open moet… Dat zegt wel iets van een bedrijf.
Soulshaker: Hoe meld je zoiets bij Apple? Alvast mijn dank.
[quote:8d03620fa3="mackpie"]Hoe meld je zoiets bij Apple? Alvast mijn dank.[/quote:8d03620fa3] Bellen naar 0900-7777703 of beter: schrijven naar Apple Benelux, t.a.v. Ton van Garderen, de regional general manager Apple Benelux, Kosterijland 42, 3981AJ Bunnik.
Mijn hartelijke dank! Intussen hoopt Notelogic dat ik niets doe... Als je belt of schrijft komt er geen reactie. Zelfs als je via hun site doorgeeft dat je een apple scherm bestelt komt er geen reactie... Deze mensen zijn echt slecht bezig. Ik zal wel de ontwikkelingen hier blijven beschrijven.
Beste Lezers,
Dit is een reactie op het verhaal van [u:884b1361bd]mackpie[/u:884b1361bd] / , de heer is bij ons gekomen om zijn laptop scherm te laten vervangen, deze was op de voor bezel gevallen waardoor er in het metaal een grote deuk is gekomen waardoor het scherm is gescheurd. Er is voor het scherm inkl. inbouw € 248,- inkl BTW voor betaald (15.4’’ WXGA+ LED ontspiegelde uitvoering), Bij het openmaken van de cover zijn we met onze schoevendraaier uitgeschoten en is er een kras ontstaan van ongeveer 1 cm op de cover, tevens is het connectortje van de webcam losgelaten, dit is een grote fout van ons en dit hebben we ook toegegeven.
Wij hebben het volgende aan de heer ***** aangeboden.
- € 50,- reiskosten vergoeding (voor de reis van Den Haag naar Sliedrecht)
- Een nieuwe cover (waardoor de schade van de val ook hersteld is)
- Tevens een nieuwe webcam.
Dit heeft een kosten plaatje voor ons van € 200,-.
De heeft*********gaat hier niet mee akkoord en heeft een rechtzaak aangespannen.
Hierbij zijn we naar een verkeerde rechtbank gestuurd en hebben tot op heden niks meer gehoord.
Wij zijn inmiddels € 400,- (Advocaat + kosten) verder.
Onze vraag aan het forum waar zouden jullie tevreden mee zijn??
Notelogic
info@notelogic.nl
[quote:a178c9d4c4="Notelogic"]...Onze vraag aan het forum waar zouden jullie tevreden mee zijn??...[/quote:a178c9d4c4] Voornamelijk met het feit dat jullie dit niet hier horen uit te vechten.
Wij hebben hier niets mee te maken.
Zowel de klant als Notelogic zouden er verstandig aan doen dit niet hier te bespreken.
Beste,
Wij willen ook niet zo reageren op een forum, maar de lezers horen het alleen van een kant, dit vinden we jammer omdat we altijd proberen een goede oplossing voor een probleem te vinden.
Notelogic
info@notelogic.nl
Wat mij in ieder geval opvalt is:
1 Een moeilijk te volgen verhaal van mackpie
2 Een consequente verkeerde benaming van modellen en onderdelen door zowel mackpie als notelogic (die overigens niet erg netjes zijn door de identiteit van een forumlid naar buiten te brengen)
3 Wat was het oorspronkelijke probleem? Viel dat onder de standaard Apple garantie? Is Notelogic een erkend APR of ASP?
4 hebben we de foto’s nog?
Beste Lezer,
Wij willen liever ook geen namen noemen van mensen in Forums maar de heer mackpie, is daar ook niet zo zorg vuldig in.
Notelogic is geen officiële Mac sparepart dealer, wij zijn een bedrijf die LCD schermen vervangen van alle merken laptops, wij leveren wel Macbook schermen aan Mac dealers (Correct rotterdam en Card Service)
Notelogic