Developer worden... Wat nu?

Hallo, ik wil graag een developer worden, maar ik kan maar 0 regels code schrijven. Zijn er manieren om dat te leren of is er speciale software voor om zonder code Apps te schrijven. En hoe zit het met de kosten? Ik weet dat je $99 voor een ios developer account moet betalen. Maar zijn er ook nog andere kosten. Of moet ik nog even wachten totdat de Apple tv Apps er zijn. Ik kan me voorstellen dat het nu mogelijk is om op te vallen in de AppStore. Of zijn er nog andere manieren om het geld van het account terug te verdienen? Bijvoorbeeld met udid registratie voor mensen die geen developer zijn maar wel de ios bèta’s willen. Bedankt voor het reageren!

Sorry, het is: ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om nu en de AppStore op te vallen
IPV. Ik kan me voorstellen dat het nu mogelijk is om op te vallen in de AppStore.

GameSalad is een goed en gratis programma en verreist geen C+ kennis.

Jaron,

Ga lekker gamen, joh! Applicatieontwikkeling is moejeluk. Het gaat niet zonder code te schrijven. Het gaat niet zonder analytisch vermogen. Het gaat niet zonder doorzettingsvermogen. Dus.

Het liefst probeer ik het een beetje op te bouwen. Ik ben al bezig geweest met element inspecteren op google chrome. Daarmee heb ik al met code gewerkt. Maar ik zoek juist een beetje uitdaging:!:

Als je er geld mee wilt verdienen raad ik je sterk aan om vooral geen bochten af te snijden. Begin gewoon vanaf het begin, en haal een boek over C, bv van Kochan. Als je daar doorheen bent, en het nog steeds leuk vind, dan ben je al een heel eind op weg.

Dat is een prima uitdaging om mee te beginnen!

Als je het goed wil leren moet je zoeken voor bijvoorbeeld een cursus.

Ik wil niemand omtmoedigen maar als je de inspector van Chrome hebt ontdekt is dat niet genoeg.
Ten eerste zit je dan naar HTML, CSS en Javascript te loeren.

Ik zou dan eerst is beginnen met kennis maken van code, leer is wat webtalen voor je het hogerop zoekt.

De kosten voor een developer is dit een fractie.

Zou ik die kunnen volgen op internet? Ik ben niet zo goed in Engels, dus als het Nederlands is zou het makkelijker zijn, maar in Engels gaat ook wel!

@sallandebeer
Ik ben een beetje aan het prutsen met html

Even een goede cursus voor HTML & CSS: De basis;

http://learncss.tutsplus.com/lesson/welcome/

Is wel Engels maar dat moet zo wel lukken lijkt me :wink:

Zolang je het maar leuk vind om te doen :wink:

Kun je daarmee ook een beetje xcode leren? Of moet je dan weer een andere cursus leren? Of os alles anders qua froedetaal?

Dat zou ik eerst eens doen, dat is de makkelijkste manier om codes te leren ontdekken.
Zonder code kennis gaat je het niet lukken.

Eerst HTML en CSS, kijk dan is verder. Misschien is webapps dan wel wat voor jou.

Een leuke website om je een paar basis dingen te leren is: http://www.codecademy.com

Verder zou ik eerst beginnen met een ‘algemenere’ taal voor websites, zoals PHP. Daar is heel veel over te vinden en je hoeft niet gelijk alles te weten over bijvoorbeeld OOP. Zodra je dat goed onder de knie hebt is een overstap naar Objective C ook veel makkelijker.

In ieder geval, succes!

Sorry, mijn ipod maakte van codetaal froedetaal!

Ik zal als ik jou is wat kijken naar http://www.codecademy.com gebruikten we op HBO IT ook, je leert programmeren op een spelende wijs. Je kan er verschillende programmeer talen leren. Persoonlijk zou ik als ik jou was met JavaScript beginnen!

Wat ook geen kwaad kan is HTML5 en CSS3 leren, echt een prachtig boek hiervoor is ‘HTML&CSS design and build websites’ - Jon Duckett, het boek is wel in het Engels maar makkelijk te begrijpen. In het boek leer je ondermeer de bouwstenen van het web en iets over design, wat zeker geen kwaad kan!

Zelf ben ik eerst begonnen met HTML en CSS, en daarna ontdekten ik codecademy waar ik de basis van JavaScript leerden, erg handig hieraan is dat het heel erg lijkt op C# wat je weer kan gebruiken om Windows programma’s te schrijven, heb zelf een paar leuke geschreven maar niet echt ingewikkeld.

Maar, ehh. Hoe zit het met de kosten en verdiensten?

Nou het begint toch echt eerst allemaal met het leren programmeren!

Kosten heb je niet als je nog aan het leren bent, xcode kan je als het goed is gratis gebruiken (heb zelf geen ervaring met iOS, OSX en Xcode) en codecademy is gratis! Als je bijvoorbeeld een app hebt gemaakt en wil publiceren in App store’s kost dat je meestal 100 euro per jaar, dan heb je dus een dev-account maar die heb jij echt nog lang niet nodig!

Over de verdiensten valt geen nuttig woord te zeggen. De vraag is wat maak je? Een app? Een website? Een systeem?

En als je iets uitbrengt wat volgens jou geweldig is dan moet je het in de markt gaan zetten, je moet dus wat weten over fonts, design en marketing. En nee je hoeft geen expert te zijn op die gebieden, maar een basis kennis helpt!