Ik ben bezig met een project waarbij ik gebruik maak van USB flash dongles en deze hot swap. Maar iedere keer dat ik er eentje uittrek krijg ik de device removal dialog box. (ik weet dat ik het ding eigenlijk eerst moet unmounten maar dat is teveel werk en lijdt af van het project).
Is het misschien mogelijk om deze error message uit te zetten en zo ja hoe doe ik dat?
maar er wordt niks weggeschreven naar de stick, alleen maar wat vanaf gelezen.
en dan nog wil ik graag dat ie echt hot-swappeble is, zonder eerst te unmounten.
tot nu toe zet ik de warning onderin mn scherm, maar dat is ook irritant. Het liefste heb ik hem gewoon uit.
Je kunt eens kijken op www.macosxfixit.com of een dergelijke site, het zou in principe gewoon uitgezet moeten kunnen worden door een plist te muteren (mja: welke).
Op www.macosxhints.com is hier vrijwel zeker iets over te vinden.
Toch denk ik dat je beter even een Findervenster op de achtergrond kunt zetten om gewoon te unmounten. Een stuk veiliger voor de data en nouwelijks meer werk.
Mischien is het programmaatje [url=http://www.jeb.com.fr/en/ejector.shtml]Ejector[/url] wat voor je. Krijg je een knopje in je menubalk om een schijf eruit te gooien. Scheelt slepen naar de prullenbak.
Dan kun je dus beter voor de veilige manier gaan, en eerst even unmounten in de Finder. Of je nou daar een keer op Eject klikt, of op OK van het 'Device removal' venster.....
is alleen wel een beetje suf als ik in een presentatie steeds naar de finder moet gaan om daar de dongle te unmounten. :s
Dat is dus niet echt een optie.