ik heb een ipad en phone en gebruik Icloud, dat gaat allemaal prima.
nu heb ik een macbookpro (met Lion) gekocht en wil deze ook syncen met de Cloud, maar krijg steeds de melding:
Deze Apple ID is geldig maar het is geen iCloud-account.
hoe kom ik hier in hemelsnaam van af. ik heb Lion al opnieuw geïnstalleerd en ge-update, maar er verandert niets.
100% zeker dat het e-mail adres dat je voor iCloud wil gebruiken op je MacBook Pro ook als iCloud e-mail adres wordt gebruikt op je (ik neem aan) iPhone en iPad?
zeker is dat de account bestaat en bereikbaar is.
en dat ie werkt met de iphone en dat ie werkt met de ipad. zelfde account, zelfde wachtoord.
als ik die id invul bij de macbook krijg ik toch die melding.
zowel als ik het invul via systeemvoorkeuren/i cloud als bij het inloggen via de mail.
ik snap er geen bal van.
ik ben er mee bij de apple winkel geweest, maar daar wisten ze het ook niet.
Okay, tijd voor de volgende vraag. Hoe oud is je Apple ID? Is het al een wat oudere Apple ID met een format in de vorm van een gebruikersnaam in plaats van een e-mail adres? In dat geval zou ik op appleid.apple.com de boel even updaten (iets wat sowieso wel eens kan helpen met gekke dingetjes; verander bijvoorbeeld even je geboortedatum een paar jaar en verander hem daarna weer naar het goede; tussendoor even uit en inloggen).
Verder nog een paar oplossingen in deze draad (Lion opnieuw installeren of een of ander bestand wissen ofzo via de terminal): https://discussions.apple.com/thread/3377235?start=0&tstart=0
Verder kun je wellicht op google met de zoekterm "Apple ID is valid but is not an iCloud account" beter uit de voeten.
heb inmiddels de wisfunctie gevonden bij schijfhulpprogramma, maar moet daar invullen: structuur en naam, maar ik heb geen toegang tot die vakjes en kan dus ook niet op wis drukken.
bestaat er ook en herstel naar oorspronkelijke instellingen functie? (of is t daar niet mee opgelost?)
inmiddels via recovery schijf kunnen wissen, maar kon Lion niet opnieuw installeren, omdat laptop zei: er is geen verbinding met het internet, maar die was er wel, zelfs via de kabel ipv wifi....
dus e.e.a maar teruggezet via time machine, maar geen Icloud....
die truuk van sudo etc invullen heeft de meneer van de apple winkel al geprobeerd, maar dat hielp ook niet.
is er geen whizkid die dit voor mij kan doen? ik ben echt nog een apple leek en als ik dan niet kloppende meldingen krijg, ben ik snel de draad kwijt.