Deze iMac mid 2011 kopen of toch voor nieuw model gaan?

Beste leden,

Allereerst wil ik mij even voorstellen. Ik Ben Robby en lees hier regelmatig met plezier alle topics.

Nu mijn eerste post:

Mijn iMac medio 2011 is vanochtend van tafel gevallen :(. Nu ben ik van het principe ' eigen schuld dikke bult' en niet zeiken dus. Ik wil zo snel mogelijk een nieuw model kopen.

Op Marktplaats kwam ik deze advertentie tegen:

http://www.marktplaats.nl/a/computers-en-software/apple-desktops/m621785214-imac-21-5-inch-mid-2011-garantie-3-tb-g-drive-24-gb-ram.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pageNum=1&pos=3

Ziet er op zich betrouwbaar uit maar wat vinden jullie van de prijs? Kan ik dan niet net zo goed voor de nieuwe iMac gaan? Ik twijfel nogal daarom vraag ik jullie mening.

Alvast bedankt

Ik ben duidelijk nog niet wakker. Gelieve niet op de typefouten te letten -sorry!

Je kunt je post aanpassen @eugy door op je profielfoto te klikken en te kiezen voor 'Bewerk'.

Ik vind het persoonlijk (te) weinig geld voor wat je krijgt. Dat duidt op iets fishy, vind ik persoonlijk. Zeker omdat het een nieuwer exemplaar is én je krijgt er een schijf bij van G-tech die zelf ook al 250,- waard is op z'n minst.

Je kunt natuurlijk de Mac gaan testen, dan weet je 't meteen. Werkt hij inderdaad goed, niet over twijfelen.

Denk zelf dat het nog wel redelijk betrouwbaar is, aangezien er op staat dat het een boedel (dus waarschijnlijk uit faillissement) betreft.

Dank voor jullie reacties! Heb een afspraak gemaakt, er schijnen meerdere mensen interesse te hebben en als ik hem echt wil hebben moet ik vandaag nog langskomen. Zal hem zeker goed testen. Zou ik dan toch voor de verandering eens geluk hebben? Ha ha

Check je inboedelpolis. Alle onheilen-dekking? Dan is de kans groot dat de schade gedekt is en (deels) vergoed wordt.

Als het uit een faillissement afkomstig is: hoe zit het dan nu met de garantie als je die iMac hebt gekocht? Jij valt immers onder het consumentenrecht……..
Heeft iemand daar ervaring mee?

Het hangt van de koopovereenkomst af:
Uit [url=http://www.consumentenzaken.info/pagina3.html]deze[/url] link:
[quote]Overdragen garantie
De verkoper mag in de koopovereenkomst bepalen dat de garantie die hij aan u als koper heeft gegeven, niet kan worden overgedragen aan iemand anders. Dit betekent dat wanneer u garantie heeft gekregen op een bepaald product en u verkoopt dit product aan iemand anders, de garantie niet overgaat op de persoon aan wie u het product verkoopt.
[/quote]
Aangezien de verkoper het 'mag' doen betekent dit dat als hij het [i]niet[/i] doet de garantie dus overdraagbaar is. En ik denk dat dit de gangbare situatie is.

Ben ik weer!

Ben geweest en alles zag er goed uit hoor. Nette mensen en de iMac werkte goed. Zat ook nog factuur bij en hij zat nog in de garantie. Indien ik zou willen dan kon ik zelf nog applecare afsluiten. De spullen waren nog geen 3 maanden oud. De iMac was overigens niet afkomstig uit een failliete boedel maar overcompleet omdat de heer des huizes als twee Macs had en er volgde nog een riedel dat hij afkomstig was uit zijn bedrijf.

Helaas had ik precies €1450 bij me maar inmiddels was de prijs verhoogd naar €1600. Ze hadden een fout gemaakt. €1450 was zonder g-drive. Mijn fout want ik had niet meer gekeken. Ik zit nog te twijfelen of ik vanavond terug ga. Hebben jullie al ervaring met de nieuwe iMac?

[quote]
Hebben jullie al ervaring met de nieuwe iMac?
[/quote]
Lijk me sterk, hij is pas 1 dag uit en dan heb je nog de levertijd...