deze koper vertrouwen?

ik heb op internet mijn [url=http://computer.2dehands.be/markt/hele_systemen/laptop-1001-2000-mhz/14394171-acer-ferarri-3400.html]laptop[/url] aangeboden. Nu heb ik gemerkt dat er twee biedingen op zijn. De laatste heb ik een mailtje gestuurd (in het nederlands) en kreeg dit terug (in het engels).

hi there,
am Miss Kate Davies from USA, am interested in immediate purchase of this your item, i want to buy it to one of my brother who is doing his final project in a west african country (Ibadan, Nigeria) is the item in good condition? and also get back to me with the total cost of the item including the shipping cost to ibadan nigeria via DHL and i will like to make your payment via international money order or bank to bank wire transfer. so get back to me ontime with your full name and address or your full bank details, so that i can proceed for your payment ASAP.
thanks as i wait to your soonest responds to my mail keetdeeviesnulnuleen@gmail.com (heb de email iets veranderd)
regards.
Kate.

is dit te vertrouwen? In het eertse geval leek het mij niet, maar als ik zeg dat ze eerst geld moeten storten en dat ik de computer dan opstuur. Of is dat nog steeds een risico?

NEE.

Sorry ff toevoeging: laatst was op -nederlandse- tv nog heel item hierover. Ze storten teveel geld ofzo, zodat jij dat terugstort naar hun, en als jij dan de cheque of wat het ook is gaat innen blijkt alles nep te zijn.
Als ze t niet op deze manier doen, hebben ze nog wel 985476 andere manieren om je op te lichten. Ik zou het echt niet vertrouwen.

Niet doen, is een oplichter.

dacht ik al, wou het gewoon zeker weten, anders was het een mooie kans...

Jup.

Dit soort mensen verdienen het om… ach laat ik me inhouden, ben bijna oud en wijs genoeg ervoor :stuck_out_tongue:

het email adres alleen al, nulnuleen? Dat klinkt ergens *kuch* engels *kuch* en dan een slecht smoesje ergens in africa... :roll:

Hier moet nog een draadje over lopen in de lounge. Was er ook iemand aktief om die cimineel eraan te hangen.

[quote:d16676f4cf="Rimsic"]het email adres alleen al, nulnuleen? Dat klinkt ergens *kuch* engels *kuch* en dan een slecht smoesje ergens in africa... :roll:[/quote:d16676f4cf]

heb de email aangespast :x

[quote:2fcf925000="Turbanus"]Hier moet nog een draadje over lopen in de lounge. Was er ook iemand aktief om die cimineel eraan te hangen.[/quote:2fcf925000]

Dat was dacht ik Meneer Guggenheimer doe maar een zoek op nigeria.

Aangezien Amerikanen hun USA als de hele wereld beschouwen, zullen ze toch echt wel melden waar in dat grote land ze zitten. En waarom uit Europa met die gekke 220V stroom een AZERTY-apparaat importeren dat ze om de hoek veel goedkoper kunnen krijgen? Waarom zou zo iemand onze marktplaatsen afstruinen? Een Amerikaan schrijft bovendien wel een beter Engels, en ach, zie ik daar het woord [i:4c6db294a5]Nigeria[/i:4c6db294a5]? Sorry Sam, maar dat je er dan nog een topic voor moet openen.[img:4c6db294a5]http://images.fok.nl/s/schater.gif[/img:4c6db294a5]

Ik las de tekst en toen ik bij het woord 'Nigeria' kwam moest ik even lachen :lol:

Gewoon doen :P

Nigeria staat er al zeker niet bekend om. :innocent:

:? Die Macbeer lust vast wel een gerookte makreel..... :wink:

Misschien dat de reverend wel eerlijk is? :lol:

[quote:9e375b2b65="samheijens"]hi there, am Miss Kate Davies from USA, am interested in immediate purchase of this your item, i want to buy it to one of my brother who is doing his final project in a west african country (Ibadan, Nigeria) is the item in good condition? and also get back to me with the total cost of the item including the shipping cost to ibadan nigeria via DHL and i will like to make your payment via international money order or bank to bank wire transfer. so get back to me ontime with your full name and address or your full bank details, so that i can proceed for your payment ASAP. thanks as i wait to your soonest responds to my mail keetdeeviesnulnuleen@gmail.com (heb de email iets veranderd) regards. Kate. [/quote:9e375b2b65] Alleen al vanwege het lachwekkende engels en het hilarische verband tussen de afzender en het e-mail adres moest ik deze nog een keer quoten. Geweldig! Hoe dom moet je zijn om hier in te stinken? keetdeeviesnulnuleen... LOL! Sorry Sam, das niet persoonlijk hoor. :)

Nee niet doen, Dat is nep, als je iets verkoopt. Verkoop het aan Nederlandse mensen, en laat ze het ophalen!

Haha ik heb eens een heel emailgesprek met die gast gehad die 700 euro wou geven voor mn amd64 setup. Ik drijfde hem echt ver hoor tot ie het op een gegeven moment opgaf! Niet vertrouwen elke ad met Nigeria in is dus nep:p

[quote:ffd54ecd39="trabant"] Sorry Sam, maar dat je er dan nog een topic voor moet openen.[/quote:ffd54ecd39] Dat was ook mijn gedachte; maar ja, Sam geeft er zelf een verklaring voor: hebberigheid! :evil: [quote:ffd54ecd39="samheijens"]dacht ik al, wou het gewoon zeker weten, anders was het een mooie kans...[/quote:ffd54ecd39]

[quote:ec2c18d568="Oppie"][quote:ec2c18d568="trabant"] Sorry Sam, maar dat je er dan nog een topic voor moet openen.[/quote:ec2c18d568] Dat was ook mijn gedachte; maar ja, Sam geeft er zelf een verklaring voor: hebberigheid! :evil: [quote:ec2c18d568="samheijens"]dacht ik al, wou het gewoon zeker weten, anders was het een mooie kans...[/quote:ec2c18d568][/quote:ec2c18d568] ik wil gewoon een macbook :innocent:

[quote:e6fd31353b="vogel"] keetdeeviesnulnuleen... LOL! [/quote:e6fd31353b]

Vogeltje, ik wil je pret niet bederven, maar dat is niet het echte e-mail adres. :stuck_out_tongue: Sam heeft het wat aangepast. :wink: :slight_smile: