Dia-voorstelling op DVD slechter dan in iPhoto-show.

Weet iemand wat ik fout doe m.b.t. het branden van een diavoorselling die in iPhoto is gemaakt en er dan op DVD kwa beeld heel slecht uitziet zoals de foto's die dan heel wazig zijn terwijl ik ze daarvoor via CS2 nog scherp en helder heb gemaakt en in iPhoto heel goed en mooi uitziet..

Iemand?

Waarschijnlijk omdat je tv minder Pixels heeft dan je computerscherm. Of ben je al over op HDtv?

Je platen worden 576x720 pixels interlaced. Dat KAN er niet meer goed uit zien :P

Ik heb net hetzelfde probleem, als je de dvd erna op men mac afspeelt zijn de foto's van slechte kwaliteit. Is er een instelling bij Iphoto waar de foto's niet worden gereduceerd ?

grtzzz

FDS

Vrij logisch dat de kwaliteit minder wordt; Een DVD heeft de standaard resolutie van 720x576 pixels. De foto's worden in de meeste gevallen op een veel hogere resolutie gemaakt, als je dit gaat omzetten naar minder pixels is het een logisch gevolg dat de kwaliteit minder wordt.

Ook scheelt het verschil van het beeldscherm in vergelijking met een tv qua hertz ook. Een (crt) monitor is vaak boven de 80 hertz, terwijl voor een tv 50 normaal is omdat dit gemaakt is voor bewegend beeld. Dit kan een onrustig beeld geven wat natuurlijk ook de kwaliteit van de foto zelf niet ten goede komt. Je zult ook zien dat als je je foto-dvd op een lcd/plasma tv bekijkt, de kwaliteit al aanzienlijk beter is.