Diablo II op mijn iMac G4 700

Ik heb laatst Diablo II gekocht voor nog minder 10 euro. Was wel benieuwd en vind het eigenlijk best wel een leuk speel, maar het loopt vreemd bij mij onder Classic. Ik heb Diablo II nog niet geupdate trouwens. Ik draai op OS X 10.3.3 en als ik Diablo draai op 'Rave' dan vervallen sommige dingen in de display, waardoor er niet goed te spelen is. Ook loopt het spel af en toe haperig. Als ik met OpenGL speel is de display goed, maar loopt alles wel heel erg traag. Wie heeft hier ervaring mee en kan mij vertellen wat de beste settings zijn?

Als ik mij niet vergis is er een OSX update voor diablo II Ik heb hem zelf niet getest want een van de cd's is stuk maar misschien werkt hij dan wel prima native onder OSX! :lol:

klopt, er is een osx update. Dat loopt wel een stuk beter, maar alsnog is het niets. Mijn G4 800 met radeon 9200 kan ik niet eens alle effecten aanzetten wegens snelheidsgebrek, terwijl mn duron 700 pc alle effecten soepel laat zien. Jammergenoeg dus een niet al te beste port.

Kan ook liggen aan je hoeveelheid ram denk ik. Als je de osx-update gebruikt heb je minimum 256 mb nodig, en dat is eigenlijk echt te weinig :( .

ik heb 384MB, verder sluit ik alle toepassingen af om geheugen te besparen, dat zou echt genoeg moeten zijn voor zon oud spelletje. Het is duidelijk niet geoptimaliseerd voor een G4 of hoger processor. Ik heb dat wel vaker gemerkt dat een osx port een beetje 'afgeraffeld' is. programmeren totdat iets stabiel werkt, maar niet dat het dan echt geoptimaliseerd wordt

Heb inderdaad al de update gedaan :)... loopt allemaal lekker soepel ook op hoogste settings als iik het goed heb (512 MB RAM). Maaaaaaaar, het speel loopt standaard op 800x600 en ik kan nergens vinden hoe ik dat kan veranderen.. Kan dit? Want op mijn iMac is een resolutie lager dan 800x600 lelijk...

dat kan niet, Het spel is gemaakt voor 640x480 en sinds lord of destruction is het ook 800x600. Het is volgens mij ook niet volledig opengl (waarom het ook niet al te vlekkeloos draait), de framerate komt niet eens in de buurt van een 800mhz pc met simpele geforce videokaart (die trouwens niet nodig is aangezien het spel toch geen gebruik maakt van hardware T+L)

Nog een paar vraagjes over het spel zelf:

Gewoon benieuwd of er een max. level is. Hoe hoog hebben jullie wel is gezien?

En die skills (ik ben barbarian). Ik heb een aantal skills, zoals: bash en leap, maar om bijvoorbeeld snel de leap skill te kiezen moet ik redelijk moeilijk doen, is er een manier waarop ik verschillende skills op verschillende toetsen kan zetten?

ik heb momenteel een sorceress op lvl 85 en druide op 77 geloof ik.

op www.battle.net en dan de arreat summit staan heel mooie gidsen die je op weg kunnen helpen naar heel krachtige karakters. Ook staat er wat bepaalde set-items gaan doen. De barbaar is een mooi karakter om mee te beginnen, de ander is sorceress, de andere zijn een stuk lastiger (maar zeker niet minder interessant), uiteraard zijn hier de meningen over verschillend.
Ik denk dat diablo 2 wel bij mij het meest gespeelde spel is naast quakeworld…
http://www.battle.net/diablo2exp/

[quote:6abe0d6d59="ArthurZZZ"]Nog een paar vraagjes over het spel zelf:

Gewoon benieuwd of er een max. level is. Hoe hoog hebben jullie wel is gezien?

En die skills (ik ben barbarian). Ik heb een aantal skills, zoals: bash en leap, maar om bijvoorbeeld snel de leap skill te kiezen moet ik redelijk moeilijk doen, is er een manier waarop ik verschillende skills op verschillende toetsen kan zetten?[/quote:6abe0d6d59]

99 is het hoogste level :slight_smile: . Ik denk niet dat je je skills aan toetsen kan binden…

Jef

Dank! :)

Ik speel zelf Diablo II (niet de expension) op mijn Tbook van bijna twee jaar oud, dus geloof ik een 833Mhz G4? Daar draait het allemaal vrij soepel. Wellicht dat mijn 1Gb werkgeheugen daarbij meehelpt... ;-) Het draait als MacOS X native. Die patch kun je downloaden van de Blizzardsite.

Wat ik wel heb gemerkt is dat SETI@home uit moet als je het spel (of veel andere spellen) speelt. Ik heb het een keer per ongeluk gespeeld met dat nog draaiend en dan was het echt naadje. SETI@home pakt echt wel wat CPU-cycles die het spel eigenlijk zelf hoort te claimen. Zorg dus in ieder geval dat je alle 'troep’uit hebt gezet.

Verder is het hoogste level inderdaad 99. Daarvoor ben je wel even bezig… :wink:

Ten aanzien van sneltoetsen voor spreuken en dergelijke; je kunt zaken onder functietoetsen zetten. Ik heb dat nu voor enkele zaken gedaan, zodat ik eerst bijvoorbeeld shout (ik speel met een barbaar) kan kiezen en vervolgens kan schakelen naar leap-attack. Wat ik ervaar is dat de functietoets die gekozen skill plaatst onder je rechtermuisknop, die je vervolgens nog wel moet aanklikken.

Als je nog meer tips en strategieën zoekt, zoek dan in google op ‘diablo II strategy’ of ‘diablo ii barbarian strategy’ en je krijgt een aantal andere sites die heel veel info hebben over het spel. Dat is best leerzaam. Nadeel is wel als je niet de expension hebt, dat veel vooral op de expension is geschreven.

Heb sinds zaterdag ook de uitbreiding op Diablo II. Was ff bang dat ik mijn oude Diablo II kwijt zou zijn, omdat de installer vroeg welke D2 ik wilde overschrijven. Maar gelukkig kun je aangeven of je een expansion- of 'standaard'figuur wilt maken of spelen, met de bijbehorende wereld en (on)mogelijkheden. En aangezien het bij MacHouse nog geen 14 Euro kost, word je er niet echt arm van... ;-) Ik blijf het een aanrader vinden.

Zijn er meer mensen die het online spelen?

D2 is altijd lekker om ff te spelen...

oja je kunt WEL DEGELIJK spells aan je functie toetsen binden…

en ja online is het allemaal nog leuker.
ik krijg alleen niet die updat goed geinstalleerd (vs1.10 (trad.)

[quote:bf79b1dde0="bieg"]D2 is altijd lekker om ff te spelen...

oja je kunt WEL DEGELIJK spells aan je functie toetsen binden…

en ja online is het allemaal nog leuker.
ik krijg alleen niet die updat goed geinstalleerd (vs1.10 (trad.)[/quote:bf79b1dde0]

Bieg, kun je mij uitleggen hoe ik spells zodanig onder functietoetsen kan krijgen dat ze direct de spreuk uitvoeren dan? Als ik het onder een functietoets stop, dan komt de spreuk onder mijn rechtermuisknop als ik die functietoets indruk. Vervolgens moet ik dan nog wel mijn rechtermuisknop indrukken om de spell daadwerkelijk uit te voeren.

Welk probleem heb je met die patch? Bij mij werd die prima geïnstalleerd… Zowel gewoon als de uitbreiding.

start het spel.

selecteer je caracter en druk op “s” (spells) en daar zie je al je spells staan en dan kun je die aanklikken en een f-toets indrukken et voila!

(welke versie zit jij overigens (trad.)?