Diaschow op DVD voor LCD projector

Goeie morgen,

Ik moet volgende week een diavoorstelling maken van mijn foto’s, bedoeld om te laten zien op een beurs.
De kwaliteit van de beelden moet zo goed mogelijk zijn ( ben tenslotte fotograaf) en er moet in de voorstelling ook nu en dan wat zakelijke informatie getoond worden.

Ook overvloei en dergelijke moet aanwezig zijn, muziek hoeft dan weer niet !

Met welke toepassing(en) doe ik dat het beste.

Heb dit lang geleden reeds eenmaal gedaan maar de kwaliteit was beneden alle peil(van de beelden).

Wie helpt me?

Alvast bedankt

Johny

iDVD of Keynote en als het echt niet anders kan PowerPoint.

Je vertelt niet op wat voor apparaat de show afgespeeld moet worden. Als dit op een Mac is kan je waarschijnlijk het best iPhoto gebruiken: hierbij worden de foto's op de hoogst mogelijke resolutie getoond. Je kan eventueel een en ander op een CD of DVD branden en dan van daaraf afspelen.

Als je de show met een DVDspeler af wilt spelen kan je 'm met iDVD maken, maar de resolutie is dan wel beperkt tot 720x576 waarvan nog een deel buiten beeld valt (overscan).

Je kan voor de zekerheid ook beide maken…

Als je Keynote hebt kan je daarmee wat preciezer te werk gaan qua timing e.d. en het maken van plaatjes met tekst is ook veel makkelijker. Let wel op dat je dan “custom slide size” ter grootte van de LCD projector resolutie neemt voor optimale kwaliteit. Keynot (of Powerpoint…) is wel meer werk omdat je iedere foto met de hand moet plaatsen en eventueel vergroten/verkleinen.

Schermbeveiliging doet dit ook best mooi. Mapje maken met de foto's en de screensaver starten. Je kunt dan optimaal de beamerresolutie gebruiken.

Zoals gezegd moet ik het geheel op een DVD branden, die dan met een speler ( geen Computer) verbonden aan de LCD projector moet afgespeeld worden.

Ok, de presentatie is klaar in Keynote, hoe krijg ik dat nu in de beste kwaliteit op een DVD ?

[quote:be1d604779="tridee"]Ok, de presentatie is klaar in Keynote, hoe krijg ik dat nu in de beste kwaliteit op een DVD ?[/quote:be1d604779] Keynoot gebruik je omdat je een computer aan de beamer hangt. Geen DVD nodig dus. Wanneer je het ding om wilt zetten naar een PAL-dvd verkracht je de kwaliteit van je foto's. Zonde!

Ik kan mijn computer niet aan de beamer leggen. Niet te doen om die steeds over en weer te sleuren naar die beurs. Ik moet dus wel met een player werken. En dat wat dus nu de vraag, hoe doe ik het om geen kwaliteits verlies te hebben?

Voortgaande op uw antwoord, niet met keynote dus !

Ik gebruik hiervoor iPhoto. Ik veronderstel dat je reeds een map in iPhoto hebt waarin al die foto's staan. Klik dan onderaan op diavoorstelling. Je kan dan effecten toepassen of een overgang enz. Je ziet eveneens een knop met instellingen staan waar je nog allerlei mogelijkheden hebt. Je kan muziek toevoegen vanuit iTunes.

Van de zakelijke informatie maak je een “.jgp” bestand zodat je die ook in iPhoto kan toevoegen en dan pas uiteraard op diavoorstelling klikken.

Heb op deze manier al heel wat mensen geïnteresseerd zien toekijken.
Succes en doen. :apple:

[quote:028ba280bf="tridee"]Ik kan mijn computer niet aan de beamer leggen. Niet te doen om die steeds over en weer te sleuren naar die beurs. Ik moet dus wel met een player werken. En dat wat dus nu de vraag, hoe doe ik het om geen kwaliteits verlies te hebben?

Voortgaande op uw antwoord, niet met keynote dus ![/quote:028ba280bf]

Dat kan niet!
Beamer is waarschijnlijk 1024 x 768 pixels non-interlaced.
DVD-speler is 576 x 768 pixels interlaced (met een potentiele bibber dus. Ook wordt nog een stuk afgeknipt omdat bij ouderwetse TV-s een deel van de plaat achter het plastic werd geprojecteerd, en de beamer dit gedrag kopieert).

DVD-speler = concessies doen aan de maximale weergavekwaliteit van de beamer. Echt zonde van mooie platen van een fotograaf.
Gewoon een oude ragbak zoeken (een pc van 25 euro op marktplaats is allicht al goed genoeg)

En met welk prog. draai ik dan mijn voorstelling op die oude PC ?

[quote:9bc9081d91="tridee"]En met welk prog. draai ik dan mijn voorstelling op die oude PC ?[/quote:9bc9081d91]

Acrobat Reader. Gewoon je Keynote opslaan als PDF.

En "draait" zoiets dan ?