diavoorstelling in osx gooit volgorde door elkaar?

ik heb een hoop foto's en af en toe wil ik doe wel bekijken vanuit de finder. gewoon voor de leuk. wat ik dan doe ik ik open het mapje en gooi dan via de rechtermuisknop (of control-klik natuurlijk) de bestanden in een diavoorstelling. dat werkt allemaal erg mooi met bezel en expose effecten, maar hij laat mijn foto's niet in de goede volgorde staan. zelfs als deze genummerd zijn van 001 tot en met 100 bijvoorbeeld. hij begint netjes bij 1 en dan gaat hij naar 100 en dan laat hij ze achterstevoren zien. leuk zo m';n vakantie achterste voren.

ik heb dit nooit eerder opgemerkt. enig idee wat er hier aan de hand is? of ligt het gewoon puur aan mij en doe ik iets fout??

Openen in iPhoto?

à la mac : dat is natuurlijk geen oplossing he, het zou standaard goed moeten werken.

Strifer, kan het zijn dat hij de volgorde van de foto’s neemt naar gelang de creatiedatum? Op zich is het natuurlijk wel raar dat hij de eerste ronde alles goed afspeelt, en dan achteruit begint. Dat gedrag heb ik namelijk nog niet gezien hier, hij speelt gewoon alles af in een loop, tot ik eruit ga.

Heb je dat probleem ook met een andere directory foto’s?

ik vind het juist in de finder handig en mooi gedaan. ook prachtig effect als je het overzicht wilt zien. mooi met expose enzo.

andere directory’s doet het ook zo. in een ander mapje zitten acht foto’s… genummer van 1 tot en met 8 waarbij de 8e de laatste aanmaakdatum heeft. en hij begint vrolijk met 8 daarna 7 6 5 4 3 2 en als laatste 1…

best vreemd :s

edit: aanmaakdatum is het niet. ik heb een nieuwe foto erbij gezet die qua alfbat sortering als eerste komt en qua aanmaakdatum als recenste, maar toch is het 8 7 6 5 4 3 2 1 en die extra recente testfoto’s :s :s :s