die mighty mouse he...

ligt het aan mij of is het ontwerp onderhoudstechnisch gezien ruk? Ik heb de mijne net gesloopt omdat ik 'm probeerde open te maken omdat het balletje helemaal vast zat van de stof. Blijkt dus dat het ding helemaal niet open kan. 55 euro naar jezus.

Hoezo 55 euro naar jezus? Gewoon terug naar de winkel. Waarom mensen denken dat voor Apple-produkten andere consumentenwetgeving van toepassing is, begrijp ik niet helemaal.

lijkt me niet als ik 'm stukgetrokken heb dat ik een nieuwe krijg.

Misschien omdat hij hem zelf gesloopt heeft, ik denk namelijk niet dat de winkel hem nu nog terug zal nemen...

Wie heeft het over een nieuwe krijgen. Als er iets met een produkt is, ga je daarmee terug naar de winkel. Dat had je dus moeten doen voor je de boel gesloopt had.

[quote:463d708ab3="postman"]ligt het aan mij of is het ontwerp onderhoudstechnisch gezien ruk?[/quote:463d708ab3] Ik denk eerder dat de gebruiker in dit geval onderhouds-technisch ruk is... :sealed:

Op de site van Apple staat duidelijk hoe je het balletje schoon kan maken zonder dat de muis uit elkaar hoeft…

Mijn Mighty Mouse doet ook gek, op sommige ondergronden begint mijn muis helemaal te flippen. Ik weet dat dit normaal is voor weerkaatsende ondergronden, maar bij eikenhouten schoolbanken vind ik het toch vreemd. De Mighty Mouse van m'n vriend doet het immers perfect op diezelfde ondergrond. Omdat hij zelf bij een Apple store werkt, heeft hij mij aangeraden om hem binnen te doen, en dat is ook wat ik van plan ben zodra ik er nog eens kom :)

Allemaal leuk en aardig dat gesteggel hier over de Mighty Mouse, maar vooralsnog is de Almighty Jesus 55 euro rijker! :P

[quote:b0bc0b34c9="unSOUND"]Op de site van Apple staat duidelijk hoe je het balletje schoon kan maken zonder dat de muis uit elkaar hoeft...[/quote:b0bc0b34c9]Linkje?

[quote:01e07688e4="unSOUND"][quote:01e07688e4="postman"]ligt het aan mij of is het ontwerp onderhoudstechnisch gezien ruk?[/quote:01e07688e4] Ik denk eerder dat de gebruiker in dit geval onderhouds-technisch ruk is... :sealed:

Op de site van Apple staat duidelijk hoe je het balletje schoon kan maken zonder dat de muis uit elkaar hoeft…[/quote:01e07688e4]

onmogelijk. Ik heb 'm uit elkaar gehaald en gekeken waar het vuil zat. Niet het balletje is vuil maar de lagertjes die de beweging overbrengen. Knappe man als je dat schoon kan maken zonder 'm uit elkaar te halen. Enkel 't balletje kan je schoonhouden, maar dan is het niet te voorkomen dat binnenin stof zich opbouwt.

how to clean your Mighty Mouse: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=302417

Ik heb mijn muis nu al vrij lang en .. ik heb ze al zo'n 3x moeten 'intensief' schoonmaken. Ik doe het altijd met een oorstokje. De ene kant maak ik dan nat. Het duurt inderdaad wel een kwartiertje, maar het helpt toch perfect! Ik snap echt niet waarom mensen over de muis klagen.

muis op z'n kop houden, zakdoek pakken, en heel hard wrijven met het scrolballetje op de zakdoek... werkt bij mij perfect

je kan natuurlijk ook je vingers schoon houden ;)

Ik heb het niet zo op de Mighty Mouse. Ik vind een "gewone" Pro muis of een goede Logitech veel fijner. Maar daar zijn al verscheidene discussies over geweest, dus laat ik maar niet opnieuw beginnen :P

de muis zelf vind ik ideaal, maar 't is een echte stofhapper. Vroeg of laat gaat ie vastlopen. Had makkelijk opgelost kunnen worden als je de muis makkelijk open kan maken.

Ik wacht nu maar even de draadloze versie af denk ik.

[img:df489997c5]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=4930[/img:df489997c5]

ik heb deze :slight_smile: geen echte apple, maar hij past mooi bij mijn imac g4 bol! ik heb de blauw lampjes in de muis afgeplakt met dik tape :slight_smile:

te koop bij de handyman voor een prikkie (10 euro ofzo)

De Mighty mouse is mss veel geld voor wat ie mss is maar ik ben er toch heel erg tevreden van. Dat scrollballetje mis ik echt op elke non-mighty-mouse. Het is even simpel als geniaal. Ik heb ze nu twee maand en het is me nog niet opgevallen dat het balletje minder functioneert. Overigens ben ik wel erg proper met mn Mac. Mss dat dat ook helpt.

Het was wel een beetje stomme actie van postman. :?

Als je even Gegoogled had, had je zo kunnen weten dat je die MM niet kunt openen zonder hem te slopen. En de truc van hem op z’n kop in je handpalm leggen en keihard over dat bolletje wrijven werkt alsnog prima.

Op het eerste plaatje kun je toch al zien dat hij naar de klote is? :wink:

[img:405966fc26]http://media.arstechnica.com/articles/paedia/hardware/dissect.media/mouseapart-brokerings-450.jpg[/img:405966fc26]

http://arstechnica.com/articles/paedia/hardware/dissect.ars

In het vervolg in een emmetje met lauwwarm zeepsop dompelen misschien? Ik herinner me dat, toen er een nieuwe schoonmaker kwam, hij lachend de telefoons in een emmer met sop dompelde en met een borstel afboende. Ze glommen best wel weer. :evil: :D