Digi-spiegelreflex: KM D5 of D7?

Omdat ik voor mijn analoge Minolta (die nauwelijks gebruikt wordt) nog behoorlijke lenzen heb overweeg ik een digitale versie hiervan. Keus was in eerste instantie gevallen op de D5, maar nu kwam ik een aardige aanbieding van de D7 tegen. Twijfel slaat toe, iemand ervaring met deze camera’s?

Ik heb zelf een Dynax 7D (is dat hetzelfde als de D7??) en ben er tot nu toe zeer tevreden over. De foto's zijn wel wat donker, maar dat is relatief eenvoudig te corrigeren via de belichting. Groot pluspunt vind ik het grote LCD scherm achterop. je kunt dus goed beoordelen of de foto gelukt is. Jammer genoeg bevat het geen traploze vergroting van de gemaakte foto, er is hier maar één stand voor. De camera ligt lekker stabiel in de hand gezien het gewicht. Overigens heeft Konica-Minolta onlangs aangegeven dat ze willen stoppen met de productie van camera's. Misschien moet je dit in je overweging meenemen.

Veel succes met je keuze.

Sterker nog, ze hebben het niet in overweging genomen, Konica-Minolta stopt definitief met het maken van camera's. De camera's die er dus nog zijn zullen wel in de uitverkoop gaan (goed voor de prijs!) maar dat zal op een moment ook inhouden dat ze moeilijk te servicen zijn.

Zeker iets om over na te denken.

Groet,
Job

Ik heb begrepen dat Sony de hele bups overneemt, qua service zul je dan daar moeten aankloppen. En ik moet zeggen dat de Cybershot die ik nu heb me nog nooit in de steek heeft gelaten.

Er zit wel een gigantisch prijsverschil in die dingen, zeker als je ook op internet kijkt. Maar al die internetwinkel vind ik wat vaag, de vraag is of je echt een Nederlands model met NL handleiding krijgt.

Ik zou KonicaMinolta maar vergeten. Het is per heden over en uit. Jammer. De concurrentie is spijkerhard.

Nu nog investeren in iets waar geen toekomst in zit is zonde van je geld. En over 3, 4 jaar zit je met een camera die erg moeilijk te slijten zal zijn.

:?