digi002r: steeds firewire bus reset! probleem

hallo,

ik ben aan het opnemen op mijn digi002r en krijg na een minuut of 4 a 6 een melding

“a firewire bus reset was detected
please check firewire cables and power to firewire devices (-6090)”

kent iemand dit vervelende fenomeen… het gevolg is namlijk dat de opname stopt. e dat is vervelend… (gelukkig ben ik niet live bezig, maar wel tracks aan het dumpen op hd en wil gaan mixen)

zelf getest:
kabel vervangen, verschillende poorten geprobeerd (zowel op de digi als op de g5 waar hij aanhangt.)

ben benieuwd

j.

Mijn FW bus resette zichzelf honderden keren achter elkaar (zie /var/log/system.log) als ik een iSight direct in mijn iMac stopte en data kopiëerde naar een externe FW disk op de andere poort. Ik heb het opgelost door de iSight in de FW disk te stoppen en niet direct in de iMac (moet je FW disk wel 2 poorten hebben voor doorlussen). Vreemd maar effectief.

Als je meerdere FW apparaten hebt kun je deze wellicht ook anders rangschikken om het probleem op te lossen?

[quote:68a484a1af="qjb"] Als je meerdere FW apparaten hebt kun je deze wellicht ook anders rangschikken om het probleem op te lossen?[/quote:68a484a1af]

heb geen andere xterne apparaten aan de g5 hangen
wel een ingebouwde Isight, maar die lijkt me geen roet in het eten te kunnen gooien

j.

ik heb hard gezocht optweb en daarna de jonge onderzoeker uitgehangen open die doos en diverse power supplies aangedrukt... schijnt te helpen..

tot nu te nog geen problemen…

j

Gekend probleem bij de 002 !

Power Harness

Even je dealer contacteren, die steken er nieuwe electronica in.
Ik heb het ook aan de hand gehad.