Digitaal geluid = geen keyboard volume control?!

Hallo!

Zo net in de Apple store de Monster iCable Fiber Optic gehaald zodat ik digitaal geluid door m’n logitech geluidsinstallatie kan spelen.

De geluidskwaliteit is super … alleen kan ik nu niet meer via m’n keyboard het volume regelen. De mute botton op m’n keyboard reageert wel, maar laat alleen maar het pictogram ‘geluid aan’ zien als ik er meerdere keren op blijf drukken.

Haal ik vervolgens de optische kabel uit m’n iMac (intel duo), dan doen de betreffende volume control knoppen het wel weer (interne geluidsboxen van de mac). Ook als ik er een koptelefoon insteek doen de knoppen het prima.

Waarom werken de volume control knoppen op het keyboard niet als je digitaal geluid wil?!

dat klopt, als je digital output selecteert dan vervallen de output opties. Staat in het audio uitvoer scherm. Op mijn mac mini kan ik in frontrow via de mac remote het digitale geluid niet meer aanpassen. Digitaal optisch geluid moet je via je (eind)versterker regelen. Het klinkt wel heel mooi dat optische signaal !

:?

… heeeel irritant.

thanx!

Probleem heb ik minder last van ivm remote van mn geluidskaart of gewoon aanpassen op boxen.. Zo'n moeite is dat niet :) Wat ik wel een beetje jammer vind, is dat m'n surround setje nu zo nutteloos in de kamer staat... :p