Digitale camera kopen..

Ik ben van plan een digitale plaatjes schieter te kopen :) In de winkel zag ik een Sony CyberShot DSC-P32 voor de prijs van 220 euro. (3.2 Mega Pixel Camera) De prijs mag tussen de 200 en 300 euro liggen.

Zelf heb ik geen ervaring met camera’s dus wil ik hier vragen of er
misschien een betere camera is voor die prijs? (De DSC-P5?)
Alle informatie welkom!

Many thnx, Dennis

Om een idee te geven, 2.2 mPix is voldoende om foto's tot 20x25 cm af te drukken. Dus wat betreft de pixels heb je ruim voldoende.

...maar dan moet je wel een verrekte goede camera om die 2.2 MP ccd heen hebben, want anders wordt het bagger

H

Ik ben al ruim 3/4 (driekwart) jaar in het bezit van een Sony CyberShot DSC-P32. Heb 'm ooit voor 269,- euro gekocht en ben er onwijs blij mee. Ondanks dat hij niet kan zoomen. Althans, hij heeft geen lens die er uit komt... wil je dat wel, moet je even verder kijken naar z'n grote broer, volgens mij de P52 of P92.

Kortom, mij bevalt hij prima, ligt een beetje aan je zoom wensen… en of je aan 3,2 miljoen dikke pixels voldoende hebt.

Succes!

en als je een camera wilt met zoom, is optische zoom belangrijker dan digitale zoom, digitale zoom blaast de uiterste optimale zoom op (digitaal) het beeld word daardoor onscherper (blokkiger) Ik heb zelf ook een sony (DSC-P5) 3,2 megapixel en ben er zeer tevreden over. Heb hem januari 2002 gekocht geloof ik.

Hoe duur is de DSC-P5? En is het slim om de Belkin Media Reader te kopen? (ik heb een 40 GB iPod)

Dennis

ik heb de cyber-schot-dsc-p71 van sony 3.2 megapixels en ben daar heel tevreden mee maakt supper fotos een aanrader

Dennis, overweeg ook eens een nikon coolpix. Een coolpix 2100 bijvoorbeeld.

[quote:bb4248f549="PeterK"]Dennis, overweeg ook eens een nikon coolpix. Een coolpix 2100 bijvoorbeeld.[/quote:bb4248f549]

Nikon altijd goed zelf de 995 en ben er zeer tevreden over

Ja JJmac, nikon is perfect. ik heb zelf een nikon FM2, als je dat wat zegt. Oud beestje maar nog steeds perfect werkend. En voor het digitale werk een coolpix 2100.

Wat ook een goede camera is, is de canon powershot a70. Komt in veel test er heel goed vanaf! Ligt waarschijnlijk net iets boven de 300 euro, schat ik zo in. Kijk eens op [url]http://www.goedkoopste.nu/[/url]

Ik gebruik m'n digitale camera voor semi-professionele shots, dus voor het geld zou ik het liefst een 3 Mega Pixels camera'tje kopen. Verder wil ik een compacte camera kopen, gewoon om in je broekzak mee te nemen. De CoolPix 3200 is 265 euro (volgens een internet site). Deze heeft wel 3 X optische zoom.. deze zet ik dus zeker bij mijn lijstje! :)

Dennis

HJa, nikon is perfect, bijv de D100 (wel duur), maar voor het point en shoot werk moet je je zeker ook eens in de canon lijn verdiepen. Met name de ixus en de s-nogwat serie. prima camera's en vooral een goede kwaliteit/omvang verhouding. Misschien iets duurder dan je budget, maar als je uitrekent wat je op ontwikkelkosten gaat besparen wellicht een overweging. Tip: kijk of je ergens een wat ouder modelletje kan vinden (ixus 3 MP of s-40 (4 MP)) scheelt veel in prijs met nieuwste van het nieuwste. Of met een beetje geluk via marktplaats of tweedehands.nl.

succes, Andre

ps heb zelf D100 en s-40, werk ook met de kodak pro14n. Ben heel blij met de s-40, goede plaatjes en makkelijjk mee te nemen

[quote:a2595bd1ed="Zora la rousse"]Om een idee te geven, 2.2 mPix is voldoende om foto's tot 20x25 cm af te drukken. Dus wat betreft de pixels heb je ruim voldoende.[/quote:a2595bd1ed]

Met 2,2 miljoen pixels bij 300 dpi red je zonder interpoleren geen 20x25 hoor!
En de meeste printcentrales werken met een frontier en die print 300 dpi.Minder kan wel maar dat zie je wel.Bij dat formaat.

Als het voor het web is ,is 2,2 ruim voldoende zelfs veel.Maar voor 20x25 niet.
Gewone printjes op 10x15 of 13x18 is ok.

Canon/Nikon ok.

Ik heb zelf de Sony P5 en hij bevalt (na 1 1/2 jaar) nogsteeds super! Maar kijk ook eens naar deze:

http://www.casio-europe.com/euro/dc/exz4/

M’n broer heeft hem en hij werkt echt goed. Klein en een hoop voorinstellingen voor ‘best shot’. Dan steld hij zelf het diafragma en de sluitertijden in voor de beste foto!

Succes met je keuze!

Nog even een tip, kijk eens op [url]http://www.megapixel.net/[/url] Hier staat een hele lijst met reviews die je eens door zou kunnen nemen.

De nummer 1 website: [url]http://www.dpreview.com[/url]

Ik ga nu niet meer klagen over Sony, want het is al laat.

Maar Nikon/Canon en Olympus zijn wat mij betreft de top…

en idd wat Torz zegt: 2MP is goed voor een max. 13X18cm afdrukjes via het lab, anders gaat toch de kwaliteit achteruit…

[quote:4f867b8c7e="dennis"]Ik gebruik m'n digitale camera voor semi-professionele shots,

Verder wil ik een compacte camera kopen, gewoon om in je broekzak mee te nemen. [/quote:4f867b8c7e]

Die combi? Nah.
Semi pro? Kijk op zijn minst naar een Canon G2 of G3, nadat je even hebt staan kwijlen bij de EOS serie… :wink:

In je zak? Dan vind ik de powershot nog te grof/groot: Digital IXUS. Ik heb zelf de allereerste. Velen die eens even met mijn camera hebben geschoten hebben er een aangeschaft (hoogstens een jongere telg van de familie).

Maar ook de Sony’s zijn zeer respectabele point and shoot digicams.

Denk ook eens aan Olympus. Lenzen hebben redelijke lichtgevoeligheid. Overigens; als je semi-professioneel wilt fotograferen lijkt een budget van 200 tot 300 euro mij wat beperkt... De [url=http://www.digital-mju.com/en/flash.htm]Mju[/url] is een 'betaalbare' mooie camera. Olympus C50 heeft wat meer instelmogelijkheden (diafragma, spotmeting etc.) maar kost ook wat meer

Ik heb de eerste Canon IXUS, mijn vrouw de IXUS V2, een vriendin de IXUS V3 en een collega de IXUS 400.

Deze camera’s leveren een prachtig resultaat, zijn behoorlijk klein en licht. Het is ook niet te geloven welke mishandelingen ze kunnen weerstaan.

Kijk gerust naar een iets ouder model met wat minder MP’s, deze camera’s zijn top! Er zijn 5MP camera’s waarvoor ik mijn IXUS 2.1MP niet wil inruilen!

Enig nadeel: beperkte zoom.