digitale camera met snelle sluiter welke adviseer jij?

digitale camera met snelle sluiter welke adviseer jij? in de prijsklasse rond 300 euro! 5 mega pixels

graag jullie tips!

[color=orange:ee27561f1f]zet deze maar op slot[/color:ee27561f1f]

Je bedoelt Afdrukvertraging?? Of echt sluiter?

Ricoh R1v heeft afdrukvertraging van 0,05 sec en dat is sneller dan Canon A85 bijv.
Ik heb R1 (R1v = opvolger, 5 mp) en anderen staan versteld van dat ik het gebruik als snelle analoge camera.

Alleen te koop bij kleine, betere fotozaken. (en op het web natuurlijk :wink:

Iets voor Hardware of Beeldverwerking.

Als je een serieus antwoord wilt… :roll: .

Inderdaad, in beeldbewerking ermee. En bedoel je een snelle sluitertijd of minimale vertraging (shutter lag)? Zoek maar eens rond, dan kom je vanzelf tegen welke camera rond de 300 euro ik echt heel snel vind. :wink: Verder zijn Sony's lekker snel. Canon's A-serie raad ik af. Je voelt echt een verschil tussen het moment van afdrukken en het moment waarop het plaatje wordt geschoten. De nieuwe Fuji F10 is wel interessant. De eerste compact die het echt ver schopt bij weinig licht (tot 1600 ASA!).

www.dpreview.com

[quote:de78d79cfe="Zora la rousse"]Iets voor Hardware of Beeldverwerking.

Als je een serieus antwoord wilt… :roll: .[/quote:de78d79cfe]

Serieuze antwoorden vind je best ook in de Lounge, gezien het feit hier best veel mensen komen, die ook andere topicgedeelten bezoeken. Maar gerichter zou zijn in inderdaad in Beeldbewerking. En daar bedoelen we niet mee, dat je dan maar gewoon een nieuw topic met exact dezelfde draadtitel begint, maar een moderator verzoekt om de reeds gestarte draad te verplaatsen. Net zo makkelijk. :wink:

Belangrijker als shutter-lag of sluitertijd is de tijd die focussen kost. Bij weinig licht kan het enkele seconden kosten om te focussen, erug irritant. Let hier goed op bij het maken van je keuze.

Alleen de d-slr camera’s kunnen echt snel focussen, ook bij weinig licht. Alleen zijn d-slr’s flink aan de prijs.

Ik dacht het al... [url=http://www.dpreview.com/reviews/fujifilmf10zoom/page4.asp]Klik![/url]

Even een antwoord op je vraag: Sony maakt goede camera's. In alle soorten en maten. Ik werk er al jaren mee en het heeft een camera voor elke prijsklasse. Succes met kiezen, want alleen jij weet wat je graag wilt hebben. Maar ik zou zeggen: Sony Cybershot!

Je kunt ook andersom zoeken: kijk naar de prijs en onderzoek later het type. Bijvoorbeeld bij [url=http://www.digitalstreet.nl/catalog/index.php?cPath=151]Digital Street's aanbiedingen en bestsellers[/url]. Die vertraging (moment van afdrukken en maken werkelijke opname) is vlgs mij heel wisselend. Ik heb een 3.1MP Nikon Coolpix-ding (ooit bij Kruitvat gekocht voor minder dan € 200,=) die perfect snel scherp stelt en direct afdrukt. Een collega van mij heeft een relatief dure Canon PowerShot Pro 1 die weer net ff te lang wacht met de opname maken... In kan je echt adviseren naar een redelijke fototoko te gaan en verschillende camera's even te proberen. Probeer ook even wat binnen- en buitensituaties. Met name het recht-voor-de-bek-flitswerk-binnen van de meeste compacts vind ik niet echt mooi. En waar je met je budget ook rekening mee moet houden zijn de bijkoemde handigheidjes: extra of grotere opslagkaart, tasje, extra accu. Tel het even op bij de aanschafprijs en bkijk dan wat je eigenlijk wou uitgeven.

ik heb nu de Canon 20D en die maakt supersnel foto's maar is ook een van de duurste camera's die er te koop zijn..

heb ook een Canon powershot A200 (nu niet meer te koop volgensmij) en die maakt ook echt supersnel foto’s, practisch geen vertraging, heb ik hem paar jaa geleden ook voor gekocht… maar verder is het niet zo veel…

ik zou even camera’s van Canon proberen die zijn over het algemeen wel snel…

Ben heel blij met mijn Canon PowerShot Pro1. Is mij snel genoeg, moet nog steeds heel goed ff in de boeken hoe ik dat ding to the max kan gebruiken lol (ben hebberig).

Heb zelf een Pentax IST D en ik maak veel actie foto's van extreme sporten. Dus indoor klimmen, etc. Mooi snel, licht compact en makkelijk in gebruik. De ist DS is een compacter versie heeft alleen geen automatische ISO instelling maar ik ook zeker snel.

greetz maarten

ps. dpreview.com is de beste site voor reviews van digitale camera’s

Canon IXUS 40 is wel een goed en erg compact apparaatje. Maar volgens mij is er geen enkele niet-SLR camera die ook nog eens minder dan 300 euro moet kosten waarbij je de sluitertijd handmatig onder de 1 seconde kan instellen....

PS: Sony is ook wel heel goed, maar over het algemeen net iets duurder in aanschaf en in geheugenkaartjes…

[quote:4c35e17d1e="eerdepeer"] de sluitertijd handmatig onder de 1 seconde kan instellen.... [/quote:4c35e17d1e] En dat noemen we weer een lange sluiterijd. Maar waar Lytstomke volgens 'ons' (hij heeft het nevernooit meer bevestigd) naar zoekt is een camera met een korte reactietijd. Het geneuzel dus waar veel compactcamera's last van hebben: re tijd tussen afdrukken en het werkelijk belichten door de camera. Onder de € 300,= is geen nieuwe fatsoenlijke digitale spiegelreflex te krijgen. Maar dat weet Lyts wel :wink: Overigens is er tweedehands best eea betrouwbaar te koop: veel camerabezitters hunkeren naar het nieuwste of stappen over van compact naar spiegelreflex. [url=http://www.marktplaats.nl/index.php3?url=/markt/foto/digitale/142423.htm%3Fret%3D%252Fmarkt%252Ffoto%252Fdigitale.htm%253Fg%253Dfoto%2526u%253Ddigitale%2526js%253D1%2526show_summary%253D1%2526show_thumbnails%253D1%2526rv%253D30%2526av%253Da%2526oudei%253D0%2526zoek%253Dcanon%252B10d%2526filter_rubriek%253Ddigitale%2526pv%253D]Deze kwam ik in de gauwigheid op Marktplaats.nl tegen.[/url]

Geen verkeerd ding, weet niet wat ie nieuw kost (of het vergelijkbare toestel) maar er zitten in ieder geval 2 kaarten à 256Mb bij.

[edit]Even gekeken bij Digital Street - Canon PowerShot S1 IS: kost € 318,= incl btw (maar excl geheugenkaarten)[/edit]

Ik bedoel idd het moment van knop indrukken en daadwerkelijk de foto maken.

Dat ging met onze fuji 3000 erg langzaam. Deze is overleden. Ivm al onze baby foto’s

Wij hebben de Canon PowerShot S50 en die is erg traag in het maken van foto's. Soms duurt het enkele seconden voordat de camera weer klaar is en zich heeft ingesteld. "Het moment" is dan allang voorbij.

Boven jouw budget, maar de Canon EOS 300 heeft dat probleem niet.

De EOS 300D heb ik voorbij zien komen voor € 550,= incl objectief, cf-kaartje en btw (dacht 2e hands maar what the hek...).

panasonic lumix dmc-fz20 werkt best wel ok ook zonder flits maakt hij mooie fotos binnen.

daan.

En als FZ3 is ie ook nog binnen het budget. :) Tja, de keus is aan jou. Als je al een Fuji gewend was, zou ik zeker voor die F10 gaan. Deze is wél snel. Kijk ook eens naar de reviews op www.dcresource.com Die zijn wat kritischer dan dpreview.