digitale camera wordt niet meer herkent.

Als ik in systeem 9 ( ja ik weet het: "stap nou eens over op 10!") mijn nikon coolpix aansluit op de imac dan herkent hij mijn camera niet meer en vraagt of ik met programmatuurupdate wil zoeken naar geschikte drivers. Vervolgens vindt hij die niet.

Een paar dagen geleden werkte het allemaal als een trein. Nu heb ik gisteren de firmware van mijn camera geupdate, vervolgens heb ik nikon view 6 geinstalleerd en uiteindelijk ook weer verwijderd.

Sinds die tijd werkt het niet meer in 9. In X werkt het gewoon wel allemaal, maar ik werk bijna alleen nog maar in 9.

Weet iemand misschien waar het aan kan liggen dat mijn camera niet meer herkent wordt?
Of weet iemand misschien wat er voor zorgt dat de camera normaal (zonder het installeren van een driver) wordt herkent. Welke extensies of iets anders zit er standaard in het systeem dat daar voor zorgt.

bedankt, frans

Heeft NikonView niet een of andere extentie of regelpaneel geïnstalleerd die je niet heb weggehaald? Anders heeft het systeem wellicht na het updaten van de firmware drivers voor de camera nodig. Wellicht is een kijkje op de site van Nikon handig.

Anders kan je een cardreader overwegen. De geheigenkaart wordt dan ‘gemount’ op de desktop en werkt verder als een harde schijf; je sleept de beelden er dan gewoon van af in de desbetreffende map.

bedankt voor je reactie, ik heb op de nikon site gekeken en ze komen alleen met drivers voor windhoos.

Verder waren er door nikon view verschillende extensies geplaatst maar die heb ik uitgezet, daarna weer aangezet, toen 1 uit 3 aan etc. maar het helpt allemaal niet.

Denk je dat het met een cardreader wel zou lukken? Ik ben bang dat ik hetzelfde resultaat krijg. Normaal was het met de camera ook zo dat die gewoon als een hard schijf werd gemount.

In principe zou een cardreader gewoon moeten werken. Zonder driver. Check evt bij je Mac dealer of het ook werkt met jouw Mac.

Anders gewoon zeiken bij Nikon. Je moet er natuurlijk gewoon drivers voor kunnen krijgen. En er zijn wel meer fotografen die met een Mac werken…

het lullige is dat het eerst ook gewoon werkte...

Ik ga wel effe proberen de cardreader van mijn werk mee te nemen.

thnx

Op http://www.nikon-euro.com/ staat gewoon alle software, ook voor de MacNikon gebruikers. Wel is het zo dat de diverse versies moeite hebben met elkaar. Als je terug wilt naar en oudere versie moet je vaak eerst goed zoeken naar stiekume extensies. En die heten dan net geen Nikonxxx maar NKxxx. Als alles weg is de volledige (oude)versie installeren en dikke kans dat het e.e.a. weer in beeld komt.

Heb destijds eindeloos gezeur gehad met NikonView voor de Coolpix 950 en een nikon D1 met Nikon Capture.

Ik heb er destijds voor gekozen de NikonView software te laten voor wat het was en gewooon de een cardreader te gebuiken. Ook al omdat NikonView in de achtergrond draait en best wat geheugen verbruikt.

Cardreaders werken onder OS9 niet zonder driver, voor sommigen is er geen driver. Ik gebruik een SanDisk, die doet het zonder morren.

Aldus,

Succes

Ik heb zelf ook een Nikon coolpix 995 het werkte bij mij zowel op Osx en Classic, maar ik gebruik nu een cardreader is volgnes mij ook sneller en het werk ook veiliger, prettiger.

bedankt voor de reacties, het is opgelost. Heb sowieso een card reader gekocht en die werkt als een speer heb tevens een aantal NKxxx extensies uitgezet, nu zal nikon view wel niet meer werken maar ach.

[img:0d79dbceec]http://home.wanadoo.nl/franzle/macosx/extensies.gif[/img:0d79dbceec]